TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • min 1992 celica cs nr 2318 vurderer salg

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #439125  av mats_24
 
Da er motor på vei opp igjen. Løberg Tuning var innom her og satt sammen bunndelen min, siden den har rast 2 ganger nå så har jeg valgt å kjøpe ALT til motoren min NYTT! Og fikk Løberg til å montere bunndelen som sagt! spec blir som føger.

-01 5s blokk
-3s veiv
-eagel råder
-carillio stempler (mulig skrivefeil der) 10 i komp
-acl racelager
-høyeffekt oljepumpe
-morroso bunnpanne
-BC ventilfjærer og retainere
- BC kammer
osv osv..
alt blir laget og lagt til rette for 500hk.. håper dette holder og varer da det har vært en del stang ut for meg.. forrige sessong kostet xxx antal bil penger og ga meg 8 mil kjøreglede..........
 #439126  av ArildM
 
Krysser fingrene for at det blir bra nå da :)
Greit å få fagfolk til å sette sammen motor, synes i alle fall det selv :oops:
 #440568  av mats_24
 
da har endelig etter laaaaang tid clutchen kommet i hus, det ble til slutt en clutchmaster twin disk clutch med billet svinghjul!

clutchen fikk ikke ligge lenge i esken, før den ble montert på motor..

Motor og gir er nå montert der det hører hjemme, i bilen!

fortsetter i morgen!
 #440575  av fdfx3
 
mats_24 skrev:Da er motor på vei opp igjen. Løberg Tuning var innom her og satt sammen bunndelen min, siden den har rast 2 ganger nå så har jeg valgt å kjøpe ALT til motoren min NYTT! Og fikk Løberg til å montere bunndelen som sagt! spec blir som føger.

-01 5s blokk
-3s veiv
-eagel råder
-carillio stempler (mulig skrivefeil der) 10 i komp
-acl racelager
-høyeffekt oljepumpe
-morroso bunnpanne
-BC ventilfjærer og retainere
- BC kammer
osv osv..
alt blir laget og lagt til rette for 500hk.. håper dette holder og varer da det har vært en del stang ut for meg.. forrige sessong kostet xxx antal bil penger og ga meg 8 mil kjøreglede..........
:shock: Skal du virkelig kjøre med 10:1 i komp? vet det er fult mulig, men er sjeldent jeg hører om at noen kjører med det på 3sgte.

Hva slags turbo kjører du med? og kommer du til å kjøre på E85 eller bensin?
 #440580  av sleeper
 
Denne motoren skal gå på e85. Så 10 i komp er ingen problem.
Havner nok fort opp i 2kg trykk også ;-)
 #442647  av mats_24
 
JA DA HAR JEG ENDELIG LYKKES MED MIN BIL!

Den er sinna som et uvær og en respons som ikke ligner grisen..
Jeg har hatt en del stang ut siden jeg begynte med denna bilen, det har kostet mange arbtimer, svette blod og ikke minst penger..

sto opp 05:30 på fredagsmorgnen og satt meg i trekkbilen med celica bak med et mål for øye, nemlig å hente masse effekt. tok båten over til horten og en drøy times kjøring så stod jeg hos Løberg Tuning (Sleeper) vi tok bilen av hengeren, og satte i gang.. byttet map sensor og satte på det løberg trenger for å mappe..

Tenk så deilig vi skrudde ikke en skrue denne gangen! det bare funka! helt ny opplevelse for meg.. Løberg bøy på grillmat til lunsj, føre vi satte igang igjen.. da begynte det virkelig å blåse inni bua hans! vi klemte til med 2 bar ladetrykk og fikk det jeg hele tiden har vært ute etter 500 awhp! vi ga oss på 514 hjulhester. Vi spendte bilen av benken også ble det en liten prøvetur før hengeren, satt da med et stort smil om munnen hele veien hjem! YES!! jeg har endelig lykkes!!!

Er noe småtteri som må gjøres nå før bilen er klar til dyst, hvem vet? Kanskje vi ses i løpet av sommeren!
 #442648  av ArildM
 
Gratulerer! :D :D :D :D :D
 #442650  av ST205RR
 
Grattis,tar du turen til ACR (mo i rana) på www.sommertreff.no 27-29 juni ?
 #442694  av mats_24
 
Mo i Rana hadde vært sinnsykt fett! men den uka/helgen der, så er jeg på ferie, om jeg avlyser den ferien for å dra på ACR, så tror jeg at jeg må få flytte inn hos deg hvertfall! :wink: er ikke mye tolmodighet igjen hos dama nå gitt! hehe
 #443796  av mats_24
 
Heisann=)

Da er gatebil helgen over, jeg var sykt gira på å kjøre, men noe testing hjemme først så bestemte jeg at det ikke ble noe kjøring, pga en bakstilling som ikke henger med, og heller ikke de beste bremsene bak heller.. så da ble det utstilinga, er det noen som tok noen bilder? så legg de gjerne ut her..

så nå er bakstilling prosjektet i gang, og det meste er på plass... kan nevne, nye foringer, pulverlakkert, nye stag med unibals, 205 calipere ebc skiver og klosser ny diff og hydraulisk brekk...

kjøre på Toyota trackday og gatebil i september er målet =)
 #443828  av fdfx3
 
Er det du som hadde den hvite CS'n som stod utsilt på gatebil?

Er det egen Toyota trackday i September? Kanskje jeg kan få CS'n min ferdig til da å.
 #443832  av mats_24
 
Det var nok min ja! stod ved siden av en bmw m5, forøverig en kompis sin, (løberg tuning tuna!)

Ja søk etter toyota trackday på facern så finner du det=)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12