TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • min 1992 celica cs nr 2318 vurderer salg

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #404981  av mats_24
 
Hei!


tenkte jeg skulle skrive litt om min bil også.

kjøpte bilen av petter, som er her på forumet i romjulen, som et lite prosjekt, så frem til nå så har jeg fikla, reparert og lært en hel masse om toyota, da jeg aldri har hatt en før!

bilen gikk ikke ordentlig år jeg henta den, motorlampe lyste, manglet noen skruer her og der, var uten taktrekk og veldig matt i lakken.

Så i romjulen ble det montert fmic (vannpumpa til ic som var gåen derav motorlampe )
rubbet og polerte den opp ble overaskende bra! justerte takluka og monterte den ferdig innvendig.
syntes ikke bilen gikk noe pent, så jeg begynte å feilsøke rundt om kring og gjort masse endringer som bare har gått den rette veien, tror det var en lekkasje i den ettermonterte turbotrykksmåleren, så bytta det og justerte tenninga, så ble den mye friskere med en gang.

har også nå nettopp gjort meg ferdig med å overhalle bremser bak da dette var dårlige greier, kjøpte rep sett til begge sider og satte i gang, ble kjempe sukksess, så nå venter jeg bare på hjullager som kommer i morgen, så tenkte jeg å prøve meg på en eu godkjenning, vet ikke åssen det går men har troa!



bilder kommer!
Sist redigert av mats_24 den 11 aug 2014 23:09, redigert 1 gang totalt.
 #405044  av Mr_Storbrua
 
Liker :(

Følger med videre her :)

Noen spesielle planer fremover? Eller bare holde den forholdsvis original?
 #405047  av mats_24
 
funnet ut at den har vært tunet hos turbocarlsen, ringte de i dag for å høre hva de hadde gjort med den, men de husket ikke det, hadde ikke noe oversikt.. kjipt!!!

ellers så har jeg en downpipe liggende som jeg skal ha på, så skal jeg ha opp trykket til 1 kilo. er også satt inn andre kammer i den, så håper på å kunne nærme meg 300 hk.


driver å bytter hjullager nå om dagen..
 #405100  av mats_24
 
da er hjullager på plass måtte bytte en foring i forbindelse med dette også. det ble en i superflex, siden det var lettest å få tak i!. ellers så overhalte jeg caliperne bak og bytta alt til hånbrekket og seff nye skiver og klosser.. virker som at den frisk nå også! satan å jeg ble overasket av draget i den! går bra jo ikke noe problem å få ut ræva på 3 gir! MORRO! men også litt skummelt, da jeg ikke har store erfaringen med 4 wd.. men må læres det også... nå er det natta! hente noen prøveskilt i morgen, så kjøre den på en eu, håpe at det går bra!
 #405178  av mats_24
 
Da er eu kontroll unnagjort og det ble ikke noe skilt p
På meg i går:-( var heldigvis ikke store greiene fikk 2 2er feil så bestilte deler i går. Ellers så måtte jeg jo utnytte meg av prøveskilta jeg hadde i går! Morsom bil å kjøre ! Kosa meg skikkelig. Men noe jeg lurer på. Hvorfor detter ladetrykket etter 5000 rpm, også har jeg et mye lavere trykk på 4 og 5 gir enn de andre? Så et bilde til slutt
 #405238  av Andrepedersen
 
mats_24 skrev:Da er eu kontroll unnagjort og det ble ikke noe skilt p
På meg i går:-( var heldigvis ikke store greiene fikk 2 2er feil så bestilte deler i går. Ellers så måtte jeg jo utnytte meg av prøveskilta jeg hadde i går! Morsom bil å kjøre ! Kosa meg skikkelig. Men noe jeg lurer på. Hvorfor detter ladetrykket etter 5000 rpm, også har jeg et mye lavere trykk på 4 og 5 gir enn de andre? Så et bilde til slutt
Hvordan feil var det ?
tvsv er muligens ikke utkoblet, i forbindelse med oppkoblingen av bc.
Denne gjør san at du ladder forskjellig i enkelte gir.
 #405251  av mats_24
 
Fikk feil på abs lampe som lyste, var klar over det men fikk ikke delen jeg skulle ha før eu. Også var det stabstag foring bak h side. Så ikke store greiene. Åssen er det den skal koples riktig da?
 #405259  av Andrepedersen
 
mats_24 skrev:Fikk feil på abs lampe som lyste, var klar over det men fikk ikke delen jeg skulle ha før eu. Også var det stabstag foring bak h side. Så ikke store greiene. Åssen er det den skal koples riktig da?
Det står stort sett det meste på den siden her :)
http://turbocelica.nl/howto-tvsv.htm
 #405420  av mats_24
 
I dag henta jeg ut skiltene! Deilig å kjøre cs! Men syntes allerede at den går for dårlig! He he. Noen tips til overkommelig oppgraderinger? Har gjort følgende. 1 bar fmic eksos, men ikke dp. Filter
 #405430  av Mr_Storbrua
 
Får vel endel effekt av dp? Send pm til Motorsporthuset her på forumet, han skaffer disse forholdsvis rimelig. Om ikke "Erlend" på forumet har sin for salg enda.

Ellers er det vel stort sett litt dyrere oppgraderinger som skal til for å hente ut mer.. Ny turbo er vel det første.. Så er det vel fuelsystemet som må oppgraderes..
 #405484  av Andrepedersen
 
mats_24 skrev:I dag henta jeg ut skiltene! Deilig å kjøre cs! Men syntes allerede at den går for dårlig! He he. Noen tips til overkommelig oppgraderinger? Har gjort følgende. 1 bar fmic eksos, men ikke dp. Filter

Går alt for dårlig ?! Hvordan biler er du vant med ifra før? :D
Med det oppsettet der + dp skulle du ha en plass mellom 240-80hk (kommer an på motortilstand)


Sikker på at alt er som det skal ?
 #405596  av mats_24
 
har hatt litt snacks før! hehe kan bla nevne skyline gtr 700 hk+ impreza evo osv

men har fått tak i litt info om bilen og funnet ut det som har vært gjort med den før... ble da veldig overrasket!!

topppakning,topplokksbolter, porta, andre dyser chippa/remappa av turbo karlsen..



var og kjørte på vålerbanen i går å kjørte, å var en som hadde en a/f måler som jeg lånte litt... å fant vel ut at den gikk med alt for lite turbotrykk! bare justerte opp trykket til 1,3 så var alt helt gull!! no problem med en veldig kjørbar motor ! så nå er jeg fornøyd med draget i den også... må bare lære meg å kjøre 4wd. noen som har noen tips der? filmer på youtube? artikler??
 #405598  av Mr_Storbrua
 
Kjører du 1,3 bar med original ct26 turbo? Trodde ikke de tålte noe særlig mer enn 1 bar.
 #405605  av Offern
 
mats_24 skrev:har hatt litt snacks før! hehe kan bla nevne skyline gtr 700 hk+ impreza evo osv

men har fått tak i litt info om bilen og funnet ut det som har vært gjort med den før... ble da veldig overrasket!!

topppakning,topplokksbolter, porta, andre dyser chippa/remappa av turbo karlsen..



var og kjørte på vålerbanen i går å kjørte, å var en som hadde en a/f måler som jeg lånte litt... å fant vel ut at den gikk med alt for lite turbotrykk! bare justerte opp trykket til 1,3 så var alt helt gull!! no problem med en veldig kjørbar motor ! så nå er jeg fornøyd med draget i den også... må bare lære meg å kjøre 4wd. noen som har noen tips der? filmer på youtube? artikler??
Du sier du har hatt gtr, impreza og evo og ikke kan å kjøre 4wd? hmm. er kun en måte å lære det på og det er å øve, øve og satse!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12