TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • toyota pikes peak loock 2x 5sgte...

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #406652  av MOTORSPORTHUSET
 
:D jeg har sett aygo cupe for første gang i mitt liv og så et potensiale med en gang til løpsbil..

tror det hadde vært dødskult.
under 1000kg 800hk og 4wd. 3sgte..

rød hvite felger breddere frontleppe og heftig wrc vinge..

nå fikk jeg noe og tenke på.... :)

noen formeninger.?
Sist redigert av MOTORSPORTHUSET den 13 okt 2013 10:55, redigert 5 ganger totalt.
 #406659  av 2r-e-rik
 
jeg tenkte på det samme men aksel avstanden er ikke ideell for rally den er for kort.. burde vært 20-30 cm lengre.
det er også et problem med dempere, får ikke lang nok travel. uten å ha toyota i ryggen som kan bygge en homologerings bil.

men om det er asfalt racing/sladde brakke du tenker på så er det bare å kline til. alternativt gå for en iq med bakmontert 3s-gte, X-track eller selholm kasse, snudde aktive differ.. da får du en blanding av det grommeste og om ikke er lov ellers..
 #406665  av ArildM
 
Ja takk! 8)
 #406678  av Holger
 
hadde vært helt sykt! :D
 #406699  av hmsilset
 
Hadde bygd den med en gang om jeg kunne noe som helst :) Men ikke med 800hk.Tror det ville blitt minst like morro med 450hk! Og billigere :)
 #406716  av MOTORSPORTHUSET
 
ja kansje det er greia og se hvor billig den kan bygges.. og alikevel være bra.
450hk hadde gått knall i slik bil og..

solberg sin showbil citroen har 450hk og den går meget bra til show..
 #406717  av Holger
 
hmsilset skrev:Hadde bygd den med en gang om jeg kunne noe som helst :) Men ikke med 800hk.Tror det ville blitt minst like morro med 450hk! Og billigere :)
word!

450 stabile å responsive hester som holder til masse spøling å morro hadde jo vært perfekt!
 #406727  av 2r-e-rik
 
så vidt jeg vet så har den citröen restriktor. så tar du at den å mapper motoren på nytt så har du vel for 6-7 hundre hester. men grunnen til at den går så jævlig bra er jo respons systemet.. har jo ikke noe turbo lag i det hele tatt..
 #406732  av 2r-e-rik
 
da er det ikke noen wrc motor i den.. men det er jo forståelig. siden en wrc motor fort koster 1 mill.. å citröen er ikke dem som er lett å få kjøpt noe av heller.
og wrc turbo koster 100 tusen å på grunn av respons systemene så skiftes jo den turboen ved hver engine rebuild som er hver 1000km.
 #406840  av Ocean Walley
 
Mye av grunnen til at WRC biler går så godt med såpass lite effekt er momentet i motorene.
På kalde hjul drar de seg løse og spinner på alle 4 hjul på 6. gir på asfalt.

Joda, sitter den orginale WRC motoren i bilen, menn om jeg ikke tar feil er det ikke restriktoren som er fjerna, men hele turboen som er bytta på Solbergs Xsara WRC..

Aygo WRC hadde vært rått! Prøvd å bygd etter dagens reglement. 1.6liter turbo ;) Eller hva med Aygo TTA? Bygd som WTCC/STCC bil! Den har jo riktig størrelse som dagens touringcars og rallybiler.
 #407065  av MOTORSPORTHUSET
 
tenkte en gatebil aygo for lek og moro.
med 2.2l 5sgte, og 4wd.
når jeg skrev wrc mente jeg kun lit lignene utsende/styling som fiesta wrc eller polo wrc. ikke lage en skikkelig wrc bil. :)
 #413193  av MOTORSPORTHUSET
 
for dere som syns celicaen er grom så vent i spenning på denne.


ny plan her.. og dette er ikke kansje plan..
jeg kjøper karroseriet til høsten nå..

og i denne aygoen min så blir det 2 5sgte motorer med 600hk hver. en foran og en bak. med 2 stk mr 2 turbo girkasser.
felles kjøling og en felles singel 82 til 85 mm turbo.
motoren foran drar servo motoren bak drar dynamo.

har fått bekreftet av raimond at det er fysisk mulig og bremse den selv om den ene motoren skulle yte litt mer.

det blir totalt 1200hk og omtrent det samme i nm ca..
kjørbart område fra 4000 til 8500.
og det blir holdbart både me driverk og motorer..
det som ikke blir holdbart er vel ryggen og nakken min. :lol:

vekt vil jeg anta ca 1300-1400kg.
50-50 vektfordeling.

med andre ord.. har jeg vel rett til og si synsykt. :D
 #413197  av FT86
 
MOTORSPORTHUSET skrev:for dere som syns celicaen er grom så vent i spenning på denne.


ny plan her.. og dette er ikke kansje plan..
jeg kjøper karroseriet til høsten nå..

og i denne aygoen min så blir det 2 5sgte motorer med 600hk hver. en foran og en bak. med 2 stk mr 2 turbo girkasser.
felles kjøling og en felles singel 82 til 85 mm turbo.
motoren foran drar servo motoren bak drar dynamo.

har fått bekreftet av raimond at det er fysisk mulig og bremse den selv om den ene motoren skulle yte litt mer.

det blir totalt 1200hk og omtrent det samme i nm ca..
kjørbart område fra 4000 til 8500.
og det blir holdbart både me driverk og motorer..
det som ikke blir holdbart er vel ryggen og nakken min. :lol:

vekt vil jeg anta ca 1300-1400kg.
50-50 vektfordeling.

med andre ord.. har jeg vel rett til og si synsykt. :D
du må være helt gal :P

blir nok helt sykt hvis du fikser det!
en jeg kjenner har en aygo og det ikke mye plass i den bilen :P skal du stenge av til motoren bak? så du sitter i et lite rom mellom motorene? gleder meg til å se denne !!!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 29