TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's SW20 (Smokey)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #448640  av ArildM
 


Just Sayin :)
 #448643  av ArildM
 
Jaa, kom over noe gammalt ræl i Australia :oops:
Hows this for pedigree? Hoshino Impul R5, apparently made by BBS Japan, and basically a two-piece version of the Work Equip 05.

These are in great condition overall, just needing a good clean to bring them up like new. Sizing is 17x8 +32 for the fronts, and 17x9 +38 for the rears -in 5x114.3 PCD. One has some slight rash in a couple of spots, but it'd be easy to fix up. Silver faces, and all the centre caps too.
1400AUD inkl frakta, satser på at de er bolt on uten spacere :)
 #448644  av ArildM
 
Equip felgene jeg har blir nok lagt ut for salg til våren.

Men kommer ikke unna at 5 eikers felg med kant er det eneste rette til SW20 i min verden :D
Vært sånn siden jeg så denne videoen for første gang:


TRD Alumi-k koster litt for mye, Work Equip 05 i 17" og 8/9 OG med ET35 dukker aldri opp.
Men når disse dukket opp ble det veeldig fristende, selv om de ikke er i 100% stand.
 #448646  av magnesmurf
 
Hvor mye er for mye? vet det er en kar i japan som har hamstret trd alumi-k felger, og som selger ut disse nå, siden han aldri fikk tid til å restaurere de.
han holder til på mr2.com forumet under brukernavnet DB8
har handlet en del fra ham. seriøs og pålitlig fyr.

EDIT. Tror jeg fant tråden med alle felgene han selger: http://www.mr2.com/forums/threads/61621 ... LARLY-quot
 #448648  av Inz4ne
 
Så mange felger som man fikk lyst på selvom man ikke har bil til de engang!
 #448659  av ArildM
 
Alumi felgene frister, men dimmen er fremdeles feil :)
Feilen som ble gjort med Work felgene er rett og slett størrelse og innpress, hjelper ikke hvor fine felger det er så lenge inpresset er feil...
Feilen med alt det andre jeg har sett på er at de ikke er etter min smak :wink:
Derfor måtte det bli rett størrelse og innpress denne gangen, noe som disse felgene skal innfri ganske fint, håper jeg :)

Så spørs det da hvor lang tid det tar med fly fra Australia og hit da :D

Kanskje jeg kan påberope meg å ha Norges største samling av Impul felger også snart?
2 sett er vel trolig Norgesrekord :lol:

Ryktes også at disse er produsert av BBS i Japan, før Impul fikk sin egen fabrikk, i så fall er neppe kvaliteten så toskete :D
 #448662  av lasse
 
Er ikke feil det der, veldig riktige størrelser og bra innpress.
Har kjørt med felger ganske nøyaktig samme størrelser og innpress som det der, og det fyller godt ut i hjulbuene.
Har forøvrig ett sett med impul hjul jeg også :wink:
Er jo mer eller mindre enn ettermarkedsleverandør som leverer ting og tang til Nissan ettersom jeg har skjønt, hjula mine var ihvertfall med senterhull størrelsen til Nissan, kav umulig å få senterringer, så endte opp med å få dreiet noen i aluminium...

EDIT: Samme bredder og høyder jeg hadde, samme innpress foran, men ET37 bak, ligger ett bilde hvordan det fylte hjulbuene i "ett lite tidsfordriv" tråden min :D
 #448665  av ArildM
 
Se der ja, takk for innspill Lasse! :D Ser ut som det er en knallfin størrelse :)
Hvilke dekk har du på felgene? Tenker bare standard 215/40 og 235/40 bak, men 255 bør vel strengt kunne gå bak også :) Noe problemer med at det tar borti foran?
Har ikke tenkt på det med senterringer, spørs om jeg må få ordna noen jeg også. Hvem fiksa det for deg? Hvilke Impul felger er det du har? Og på hvilken bil?
 #448667  av magnesmurf
 
kan nevne at jeg valgte dekkstørrelse 205/45-17 foran og 235/40-17 bak på min bil. dekkstørrelsene er likest mulig i rulleomkrets og veldig kurante dimensjoner med godt utvalg av forskjellige dekk.
hadde 215/40-17 foran tidligere, 17x 7,5" med innpress på 38.
det gikk helt fint på min bil, men har du coilovers blir det kanskje litt dårlig klaring til innsiden og fjærskåla, avhengig av coiloversene... bak er det god klaring til det meste.
 #448668  av lasse
 
Er en fin størrelse ja!
På de felgene hadde jeg 205-40 og 225-45/17 dekk på, kun fordi det var det jeg hadde liggende :wink:
Burde funke med 255 bak ja, jeg kjører jo med 245-35/18 på min nå, 9x18 ET30, men har måttet valse endel og kappe litt av kanten inn på luftinntaket og bakfangeren (synes ikke om du ikke bøyer deg ned og ser inn i hjulbuene).
Husker ikke helt hva mine felger heter, men både navn og bilde av dem i tråden "Lasse's MR2" mener jeg, svartlakkerte banefelger, smidde felger som veier ca ikkeno 8)

Det var ett lokalt metallverksted her i Oslo som fiksa ringene mine, skjerdens mekaniske verksted mener jeg det het, men de fleste som driver med metall fikser det nok (kan jo lage i plast også, men det er jo litt femi...)
 #448876  av ArildM
 
Felger på vei fra Australia med fly :)

Ellers:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #448882  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Felger på vei fra Australia med fly :)
skjønner meg ikke på folk som kjøper seg nye felger hele tiden :lol: :roll:
haha, blir nok kjempe bra! Utrolig tøff mr2! :mrgreen: :mrgreen:
 #448884  av ArildM
 
Og det sier du? :mrgreen:
Neida, håper på å få noen "lovlige" felger uten å måtte bruke spacere eller måtte plages med subbing og anna dritt nå :)
Utover det er jeg jo knallfornøyd med utseende på felgene :) Bare noen kommer med et bud på de som står på så går de nok de også :)

Dama sa nettopp at jeg var drit kjedelig som har kjøpt meg akkurat likedanne felger :lol: 8)

Takk takk forresten :)
Er ganske strait bil med unntak av eksosen og den omdiskuterte vingen bak :) Relativt lett å sette i original stand igjen om det skulle være ønskelig :) Tror den holder seg best i verdi sånn, og det er akkurat slik jeg liker den også :)

Ikke noe hærlig å ta av t-taket heller i dag da :oops:
  • 1
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 74