TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's SW20 (Smokey)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #448885  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Og det sier du? :mrgreen:
Neida, håper på å få noen "lovlige" felger uten å måtte bruke spacere eller måtte plages med subbing og anna dritt nå :)
Utover det er jeg jo knallfornøyd med utseende på felgene :) Bare noen kommer med et bud på de som står på så går de nok de også :)

Dama sa nettopp at jeg var drit kjedelig som har kjøpt meg akkurat likedanne felger :lol: 8)
haha ja :lol: :mrgreen:

Bilen kler felga bra, så ikke kjedelig å kjøpe felger med samme look! Greit å ha noe er lovlig så man slipper å tenke på det... Ble stoppa av onkel politi i sta og han stussa litt på felga mine, så måtte juge litt :lol:
 #448887  av hmsilset
 
Ser helt perfekt ut nå. Tenker det var veldig kjekt å få at t-taket og nyte lyden mer :) Husker det var kjempe varmt dagen du henta Smokey.Var en lett dag å selge en mr2 på ;)
 #448913  av ArildM
 
Lov å ta en hvit løgn da :D
Felgene er i Belgia nå :) Gikk kjapt fra Aussie land og dit i alle fall :)

Smokey er mer eller mindre perfekt nå :D Prikken over i blir de nye felgene, det er jeg 100% sikker på :D
Godt å høre at dere også liker Smokey :) Synes det bildet jeg tok nå sist viser hvor bra vingen ser ut også, i min verden i alle fall :oops: :)
 #448915  av ArildM
 
Stemmer det Hans Martin, den dagen du kom kjørende med Smokey med T-taket av, det summerer egentlig så perfekt som det kan bli å eie SW20 turbo :D
Og som 3SGTE motoren gikk da! FIkk bakoversveis og har aldri egentlig fått igjen håret etter den turen :lol: :mrgreen:

Akkurat nå SNØR DET :shock: Så Smokey står fint inne i garasjen enn så lenge :)

Som jeg sa den gangen, planen er bare å holde Smokey i god stand videre, og det synes jeg jeg har gjort :)
Eneste er at eksosen ble nesten litt for stille nå som de fikk sveisa igjen alle hulla i den :mrgreen: Men det er egentlig bare greit, trenger ikke å gå helt bananas med eksoslyd heller. Greit å faktisk kunne kjøre 100mil ei helg uten å måtte sette bomull i ørene :)

Motoren kinna rundt 3 ganger, så starta den :) Ikke noe problem med gammel Toyota på lagring i alle fall :)
 #448922  av Myklebust
 
CeliSupraen starta på første, hehe ;) Den vingen er berre rå! 8)
 #448924  av ArildM
 
Skrytepave! :D
Du hadde vel neppe hatt tia til å la din stå siden septemper sist gang du starta den heller? :wink: :)
Tenkte egentlig å ta av ledninga til fordeleren og la den plaske opp litt olje, men var usikker på ladenivået på batteriet, så jeg gjorde i år som i fjor, starta den rett opp :)
Blir bedre om garasjen kommer opp her hjemme, godt å kunne ha tilsyn på bilene, vugge de litt frem og tilbake, og ikke minst ta seg ei øl i garasjen og sitte å se på de når det blåser og er 15 minus og snø ute :D
 #448926  av Myklebust
 
Hahaha! :mrgreen: Skal jo vere ærlig, den dauer av igjen etterpå om en ikkje gir den litt pedal..
 #449051  av ArildM
 




Pusse pusse gamle felger :)
 #449054  av RuneÃ¥dl
 
blir bra :D sliper du først, eller bare polerer? :)
 #449056  av ArildM
 
Takk : ) 17x9 var en ganske så feet dim i alle fall :D MEGET spent på å få de på bilen :) Usikker på om jeg gidder koste på nye skruer, og dekk i år, eller om jeg venter i spenning til neste sesong :) Om dette faktisk er bbs felger så er de jo i god kvalitet også, virker i alle fall sånn på byggekvaliteten. Fraktvekta var på 38kg netto, så de er heller ikke så ille tunge per stk. 9kg på felgene foran og 10kg felgene bak?

Var usikker på om jeg måtte slipe med 1200 -> 2000 -> krompuss, men sålangt har det funka fint med filtrundell på drillen på 1200rpm og Wenol (ala Autosol, men synes den er bedre).
Har "grovpussa" den ene felgen, og fikk ganske grei finish i den, er ingen større grovere riper som må pusses ut, så jeg tror det blir samme prosedyre på de andre også :)
Fikk tak i 12kantet piper på Biltema i dag, så da skal jeg av med alle boltene og bestille meg nye.

Fikk tilbud på 160 nye rustfritt stål bolter med ekte gullforgylning fra Felgengarage i tyskland. Ser mange av BMW gutta bruker produkter herifra. 220EUR, så det var ikke så drøyt ille. Billigere bolter fra Ebay har en tendens til å ruste og bli stygge ila kort tid. Usikker på om jeg skal gå for gullbolter eller kromma/sølvbolter. Utseendemessig tror jeg det blir fint med noen små gulldetaljer, men er litt usikker mtp holdbarhet.

Pes med delte felger :P
 #449057  av RuneÃ¥dl
 
17x9 er bra dim det ja :mrgreen:

Gullskruer kan bli bra, og det kan bli for mye :lol: Vurderte det selv på mine, men det var for å hente igjen noe av fargen på bilen i felga.. Men blir nok tøft begge deler, polerte bolter er jo veldig cleant og orginalt noe som jeg synes passer bilen din bra! men gullskruer får jo felga til å stikke seg ut litt mer og det er jo heller aldri feil spørr du meg :D
 #449062  av Freebird
 
Nydelige felger Arild. De der kommer til å se helt sjef ut på bilen! :D
 #449063  av ArildM
 
Njaa, er litt på gjerdet akkurat nå. Har sett litt rundt på andre SW20 med Equip eller tilsvarende felger og det ser ut som at alle kjører sølv/kromma skruer. Spørs om jeg faller tilbake på det etterhvert :) Simple og cleant har jo vært mottoet hele tiden, så vi får vurdere det videre også.

Takk for skrytet i alle fall, disse blir den siste biten som mangler før bilen er 100% i mine øyne :D
Skal dresse opp motorrommet neste vinter, men utvendig og innvendig perfekt nå :)
 #449101  av ArildM
 
Vært plaget med periodisk dynamostøy på stereoanlegget siden motoren var ute.
I dag kom det plutselig etter en hump langs E14 fra Sverige.
Mistenker en dårlig jording noe sted, forslag til hvor man skal begynne og hva man skal sjekke? :)
Evt noen tips som tilsier at man kan legge opp ekstra jordingskabel fra motor feks?
 #449105  av magnesmurf
 
Første jeg ville sjekket var jording til stereo\forsterker. Deretter ville jeg sjekket om noen signalkabler ligger eller sitter litt løst og kan komme borti gods med uisolert del av tilkobling.
Deretter ville jeg sjekket at alle tilkoblinger til dynamo og batteri sitter dønn, og evt pusset litt på disse.
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 74