TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's SW20 (Smokey)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #459406  av ArildM
 
Takk takk :)
Strøken bilen din også :D
Min er kanskje litt mer modifisert da :oops:

Gleder meg til å få på nye dempere og fjærer, håper det blir vesentlig mykere, for gammel til å sitte å hakke tenner (aka riste ihjel på "normal" norsk vei...) når jeg kjører på E14 :lol:
 #459420  av Hobbes
 
Hvilke fjærer har du kjøpt? Og hva skal du ta av?
 #459422  av ArildM
 
H&R fjærer, synes de er litt stive, men de fleste senka MR2 er jo relativt stive? Vi får se, når jeg uansett skal til med nye dempere ble det nye fjærer samtidig. Senker litt mindre og er litt mykere, mest pga ryggen min som er fuuckd...

Eibach og Koni neste, er nok trolig mye demperne som også er utslitte, tipper de er 10-12 år gamle, og egentlig ikke så veldig gode i utgangspunktet (etter å ha snakket med både David og andre på MR2OC på facebook om de (KYB dempere)).

SÃ¥ de kommer nok ut for salg, om du er intr :)
https://primedriven.com/products/h-r-sport-springs
 #459423  av Makk
 
Jeg brukte kyb på senkefjører på gt4'en... Var som en jævla båt hele bilen, jeg kjøpte coilovers pga det.

Stay away.
 #459424  av ArildM
 
I know. Steinhart i småhumper, båt når du faktisk trenger det.
Prøvde alle 4 hakkene, gikk fra steinhart og ukomfortabelt til skikkelig steinhart og ekstremt ukomfortabelt :lol:
 #459425  av Hobbes
 
Jeg har lett etter Eibach,men finner ikke med TUV, Så hvis du har TUV på H&R så kan det være av interesse.
 #459426  av ArildM
 
Har allerede innført ett sett i vognkortet, skal sjekke om det er H&R fjærene, litt usikker :)
 #460012  av ArildM
 
Nærmer seg sesongavslutning. Har fått kjørt litt med bilen. Fant ut at den var litt vag og sofaaktig i svingene for min smak, men det har sammenheng med at koni demperne stå på mykeste instilling. Har prøvd å stille litt inn sånn at det blir er bra kompromiss mellom hardhet og komfort. Og dæffen for en forskjell. Koni var tydelig bedre over fartshumper etc, men etter å ha fått på littegrann hardhet, syyykt bra. Endelig er bilen på skinner - 100% - .

Har fjernet boost limiter på 1. og 2. gir også, damn, forskjell! :mrgreen: Gjenstår å få montert MBC og boost måler i dashbordet. Har fått litt lysta på å få dette på plass etter å ha fått stilt inn fjæringa slik som jeg vil ha det.

Var på Cruise night på Stjørdal på Lørdag, og morsomt nok har AmCar gutta valgt å ta bilde av en gammel MR2 og legge ut på sidene sine :D

Gleder meg som en unge til å få opp litt boost, få lagt opp stereo på nytt (en diskant faller ut noen gang i svinger etc).

Og ikke minst har Magne fiksa svarte T-tak deksler til meg. Det ble ufattelig bra! Fikk av sotinga, og den funka greit ish, men det knirker noe vanvittig i pakninger med dette på. Og dekslene gjorde bare prikken over i for min del!
Takk masse!
Vedlegg
41392582_10157104261267871_8960419295586680832_o.jpg
41392582_10157104261267871_8960419295586680832_o.jpg (191.8 kiB) Vist 2207 ganger
 #460019  av magnesmurf
 
Godt å høre du fikk orden på båtfølelsen i bilen :)
Var det den som inspirerte deg til å stille på amcar treff? :lol:
 #460020  av ArildM
 
Japp :lol:
Var en NSX, en gammel Celica osv der også, så helt urepresentert var ikke Japan :)
Heter vel ikke AmCar treff, i alle fall ikke her lengre, de har vel innsett at ungdommen holder på med andre ting?

Var greit å få den på rett spor, sånn bokstavelig talt. En MR2 skal gå på skinner, hvis ikke er det noe alvorlig feil i min verden :D Både overraskende, og samtidig ikke overraskende hvor mye justeringen på dempern hadde å si!
 #460034  av lasse
 
Gule koni er snop ja, jeg har vært veldig fornøyd med mine, har hatt dem leeeeeenge nå, men fortsatt faste og fine.
Jeg har klart å justere bort endel understyring på min på bane ved å sette framdemperene mykere enn de bak, veldig moro å prøve seg litt fram, husk at det er den stiveste enden av bilen som mister veigrepet først :)
 #460041  av ArildM
 
Ah, infoen jeg var på leting etter. Men så for meg det samme, at bakenden bør være littegrann stivere enn foran.
Husker du noe ca-tall på hvor mange runder du har på demperne foran og bak? Tror jeg gav alle demperne en runde fra det mykeste nå. Vesentlig bedre med en gang.

Ble forresten storoperasjon, har demontert hele bilen nesten nå. Blir å legge opp nye kabler til stereo (strøm, signalkabler ), nytt fokal komponentsett (6,5") og å fjerne org forsterker bak førersiden. Kunne sikkert ha fjernet alle kablene som tilhører org stereo, men da snakker vi enda større operasjon...

Omori boost måler integrert i org dash, twosrus MBC er også straks på plass. Byttet ut noen dårlige led pærer i dashbordet samtidig. Ergo er stort sett hele interiøret demontert :lol:

Greit å få tørket litt støv av alt som har ligget i hylla leenge, og å få det montert inn i bilen :)
 #460044  av lasse
 
Har det ikke helt foran meg med antall runder, er sikkert to-tre år siden sist jeg skrudde noe på dem :lol: skal se om jeg husker å sjekke neste gang jeg er ut og pusler litt i garasjen.
Gulle godt med boostcontroller! Du kommer til å få en aha opplevelse, du har jo sikkert hatt boostcreep og rundt 0,9-1 bar trykk på fullt øs og høyt turtall pga grov eksos (ihvertfall sånn min var før jeg monterte BC) men med BC så får du trykk mye tidligere, og bilen oppleves mye friskere!
 #460045  av Makk
 
Har 30 settings på mine demperes soft/hardness, det er dog coilovers men prinsippet er det samme.

Har cirka 20 foran og 23 bak, meeeget.

Tell fra en ende til den andre, sett alle i midten, test, finstill.

Kjør på 1.2 bar, det går helt fint på stock med dp og eksos uten noe trøbbel, 98 fuel.

Har du gen 3 turbo? Den holder fint ut til redline, gen2 turbo synes jeg er standard at den mister litt trykk på max pressure.

En digital boostcontroller på gen 2 hjalp meg noe jævlig i forhold til mbc på min første 3sgte gen2
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 74