TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's SW20 (Smokey)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #458920  av ArildM
 
Fant tråden, men alle bildene er borte, kanskje ikke så rart når den var fra 2003 :lol:

Skal ikke kjøre med lyktene, oppe, men bare når jeg skal gjøre det, så ser det ubermasse tøffere ut enn org fordi lyktene ikke står 50cm opp fra støtfangeren, bare 25cm liksom :mrgreen:

Eksosen er på vei fra USA, svingte innom San Fransico her om dagen 8)
 #458934  av ArildM
 
Begynner nesten å bli for mye deler å montere på ei helg :lol:
Men så utrolig bra ut da :)

Bra jeg har bestilt meg 2søylers som kommer i Mars, blir litt enklere å få montert ting da :)
(Techlift T3h btw :) )
Vedlegg
IMG_20180214_175034.jpg
IMG_20180214_175034.jpg (22.15 kiB) Vist 3015 ganger
 #458937  av Makk
 
Samme løftern som jeg har!

Mye bang for the buck, men fjern de jævla hurtigkoblingene på tralla med pumpa på da dem er litt kina og lekker lett.

Bruk 32 olje og ikke 46, tynnere olje er bedre da den senker super slow om den er litt kald :)

32 er halv pris også :mrgreen:
 #458938  av OleST
 
legg ett par sandsekker i bilen så senker bukken kjappere :P
 #458939  av ArildM
 
Takk for tipsene :D
Gleder meg til å få løftebukk, det er liksom det siste store man trenger for å få en fullverdig garasje IMHO :D Husker ikke hvilken olje jeg bestilte, bestilte i alle fall fra EF motor det også. Og det var billigere enn Biltema sin :)
Eller det neste store blir å lære meg å sveise, men det blir et heeelt annet kapittel og ikke noe Smokey trenger med de første årene 8)
 #458940  av OleST
 
Lykke til med sveising, det er noe herk. (Synes nå i allefall jeg)
 #458941  av ArildM
 
Kommer garantert til å bli noe herk, men jeg får vel kjøpe meg et Kemppi mig apparat en gang i fremtiden og prøve litt på den gamle Raven, så får vi se om jeg har håndlag for det :oops:
 #458943  av Makk
 
Ikke kjøp et apparat til 2500 og forvent noe resultat, jeg har sveist mye rart i årevis og noe apparat under 10k er som regel søppel.

Drit langt i og kjøpe pinneapparat, uegnet til bilsveising, og dem som er, er skikkelig dyre og samme er elektrodene, pluss det er mye vanskeligere i alle vinkler man skal i biler da pinnene er lange og trassige, best egnet til konstruksjonssveis synes jeg!

Mig er billigst og det er bra, men tig er king of the hill.

Bruk kun et kjent merke, da de andre jallamerkene har som regel egen morsom løsning på tråden, som gjør at når du kjøper ny standardtråd så må du spole over 5 kilometer ståltråd til gamle snella :mrgreen:

Er det tynnplater du skal holde på med så går det helt fint med mig og 0.6 tråd.
 #458944  av ArildM
 
Tenker rustsveis på bruksbilene :) Mig er vel enklest å starte med?
Evt oppgradere til tig etterhvert, kan vel sveise ALU med tig også?
 #458948  av Makk
 
"Rustsveis" er jo egentlig feil å si, for alt som er rustet må skjæres bort og erstattes :p

Mig er enklest ja egentlig, men det finnes elektroder som er super enkle og sveise med, men dem er til konstruksjonssveis og slikt som sagt.

Du kan sveise alu med både pinne, mig og tig.

Alu er mye mye vanskeligere dog, det må være friskpusset hele tiden og bør varmes der en skal sammenføye det...Går slik på skalaen, Dritvanskelig, vanskelig, middels (pinne->mig->tig)

Ligger uti jorda avogtil med et portabelt migapparat, vinden blåser som satan og må sveise en aluramme so med jevne mellomrom blir dengt i bakken så den knekker, fun times <3 :P
 #458950  av ArildM
 
Hehe, sant nok :) Får begynne ett sted, så finner en vel ut etterhvert om dette er noe en har tålmodighet til å lære seg skikkelig, greit å starte med en rimelig brukis, så får en lære seg litt på den.
Eller aller først klatte litt på noen metalldeler, men sånn på sikt jobbe seg opp på å kappe bort rustet metall og erstatte det med friskt nytt :)

Noen som har fjernet det originale ledningsnettet til stereo på SW20? Fant masse rart sist gang jeg hadde det oppe, inkl noen koblingsbokser/elektronikkbokser bak plastikken ved setebeltene... Sikkert bare å begynne å fjerne det meste av det og legge opp nytt?
 #458952  av ArildM
 
Ok. Ingenting som er innkoblet sammen med noe annet slik at halve bilen ikke funker etterpå?
Så ut som et utrolig stort virrvarr sist gang jeg så på det, skal bli greit å få rydda opp og simplifisert det litt :)
 #458953  av Makk
 
Hadde ikke vært en mr2 på jord som hadde gått fremover om stereoen var vital, alle bytter jo til 2din og egne forsterkere :D
 #458954  av ArildM
 
Er egen forsterker på min, men da jeg tok bort ene originale toyota styringsboksen/amp(?) så var stereoanlegget dødt. Så jeg kobla den likegreit bare tilbake igjen og da funka det ish, bare den irriterende signalstøyen som fortsatt var der. Så da blir det en jobb med å røske ut alt det gamle og originale spagettien og legge opp nytt fra bunnen av :)
Fant ut at ene av signalkablene var litt rare når jeg vridde på den under kjøring, så det er mulig det bare er den som tuller litt, for lyden forsvant når jeg la press på den. Men, når jeg skal inn med nytt komponentsett, montere turbotrykksmåler i dashbordet, så er det like greit å bare ta en storrunde og bytte alt og legge opp nytt :)
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 74