TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's SW20 (Smokey)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #458669  av Makk
 
Ja dem har vel gjort det sånn for og klare diverse krav og forbedre bilen.

Mindre turbo raskere spool og gir mer frisk feeling.

Gen 2 turboen er stor og sløv med elendig design, bra for tiden den kom i men ble fort utdatert.

Vel på gen 3 får du nesten hundre hester pluss uten å bruke særlig med gryn hehehe
 #458674  av ArildM
 
Hvor mye snakker vi på 15-16psi?
300hk ish på veiva? :)
 #458675  av Makk
 
10hk mer per 1 psi på stock motor roughly.

15-17 psi er 1.1-1.2 bar

SÃ¥ med gen 3 er du der med en godt vedlikeholdt motor, god eksos og oppgradert intercooler, downpipe er 100 prosent must.
 #458676  av ArildM
 
Cool cool cool :)
Kan skryte på meg å være med i 300hk klubben for første gang i mitt liv i så fall :)
Tipper jeg går får Racer x innsuget og ny downpipe og singel eksos fra KO utpå nyåret :)
 #458682  av ArildM
 
Jepp, imponert :)
Har jo ettermarkeds IC også, usikker på hvilken, men definitivt tykkere enn org. Så kan vel si at jeg etterhvert har alt på stage 2 listen.

Nice lesning fra KO, dette blir spennende :) 18PSI er vel så mye du kan kjøre før du får fuel cut, men uansett spennende at man kan kjøre såpass høyt trykk på originale deler. Og helt genialt at det er originale deler det er snakk om :)
 #458683  av Makk
 
Som en også kan lese er det 50-70 hester til og hente på og skifte turbo og bensin + aftermarket fuelsystem på din 3gen

Etter det blir det 50 tusen i bunn/topp/innsug :p

Er bytte til bedre turbo verdt det på stock? Ja om du har gen 2, Nei om du har Gen 3, og ja uansett Gen om du skal smi motoren og ta toppen :)

Imo forskjellen på 3 gen turbo og en feitere turbo er marginal uten videre oppgradering, er ecu det meste ligger i der iallefall cost vs gain.

Det slenger garantert noen gode brukte hjerner rundtomkring, da trenger du ikke en FCD og kan bruke spenna på en dynosession istedenfor.
 #458687  av ArildM
 
Takk :D Jeg Vingler vel som vanlig? :) Googlet Rpf1 på rød sw20, funket ikke like bra.

La meg begynne med motoroppgraderinger så forsvinner vel felghysteriet mitt en stund :D Har jo egentlig drømmefelgene nå som jeg har brukt en million timer på å pusse opp...

Men i all seriøsitet tror jeg det blir fikling med "Stage2" og en 15-16psi, håper det dekker behovet i lange lange baner. Alt annet blir som du sier dyyyrt per hk. Samtidig som jeg liker å holde ting mest mulig stockish, kjørbart og varig :)
 #458693  av Makk
 
Det går nok bra skal du se, og om du ikke har prøvd før så vil du få en skikkelig overraskelse når du kjenner hvor mye mer du fikk av så fantastisk lite inngrep :p
 #458694  av ArildM
 
Såvidt jeg vet og har sett er motoren urørt mtp turbotrykk, har vel egentlig tenkt at den gikk bra nok? Så jeg er mildt sagt spent :) Har ingen referanse heller, bare youtube videoer å se på.
 #458695  av CelicaTurbo
 
Jeg solgte en HKS singel exit eksos til Rogaland i sommer, så det er vel minst en annen bil som går med det. Jeg vurderte at jeg heller ville ha twin exit. Jeg brukte den aldri på egen bil.

Jeg har en slik RacerX intake box på turbobilen jeg kjøpte i sommer. Det ser ut som et veldig bra konstruert produkt, og den har et stort filterareal. Ser ryddig og flott ut i motorrommet. Jeg spurte på mr2-facebookgruppen for en tid tilbake om noen ville vurdere å gi et bud på den, for jeg går for originalt utseende. Det var ingen interesserte da, selv om den ser helt strøken ut. Kanskje den er litt for dyr til at folk vil bruke penger på et slikt produkt, når et konefilter er mye billigere?
 #458696  av ArildM
 
Takk for innspill :) Synd at Facebook har spredd alle MR2 eiere for vinden, for det er nok mange MR2 eiere som ikke er her inne... Utrolig uryddig medium for entuasiaster IMHO... Men men. Gi lyd om du enda tenker på å selge den, hvis ikke blir det nok at jeg kjøper en ny en etterhvert :) Tenker å lakke den sort så den "forsvinner" litt sett mot det svære røde filteret som er der nå. Trenger ikke å rope etter mer oppmerksomhet enn nødvendig :) Derfor jeg også vil beholde interiøret i bilen så standard som mulig, uten masse målere her og der :)
Ser ATS skryter av HKS sin singeleksos, men den støyer nok en del siden den ikke har noen innsatsdemper, men det er jo sånn sett mulig å gjøre noe med :) Heller fremdeles mot KO sin singel og KO downpipe :)
 #458699  av CelicaTurbo
 
Boksen jeg har er allerede sort og er vel i grunn til salgs fremdeles selv om jeg i grunn ikke har gjort noe skikkelig forsøk på å selge den. Jeg får tenke på en pris når jeg er hjemme igjen.

Jeg har forsåvidt også en KO 2.5" downpipe som er lite brukt som jeg ikke trenger. Rent effektmessig burde jeg nok ha beholdt den, men vil beholde katalysator så da har jeg ingen grunn til å montere den selv i fremtiden.

Jeg synes gruppen på Facebook er fin, men det er et problem at Facebook egner seg dårlig til historisk kunnskapsinformasjon eller til prosjekttråder. Kanskje folk realiserer det etterhvert og forumer blir mer populære?
Vedlegg
5B9001B4-582F-4805-8690-1FBCF0BC0E14.jpeg
5B9001B4-582F-4805-8690-1FBCF0BC0E14.jpeg (34.88 kiB) Vist 1392 ganger
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 74