TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's SW20 (Smokey)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #453650  av ArildM
 
Har fått ånden over meg :)
Smokey har egentlig vært den perfekte morobil, jeg har bare kjørt og kjørt og kjørt med den. I Latvia fikk den jo skikkelig stell både under og med ny lakk. Men frunk og motorrom har vært lenge siden det har fått noe stell.

Kan vel trygt si at det ble gjennomført til gangs nå i helga :) Har ikke noe førbilde av frunken, men den var veldig skitten.

Bilde

Felgene montert:
Bilde

Motorrommet ble plukket i biter, og toppdeksel, innsug, og ramme foran motoren lakkert sølv. Brakketter ble lakkert sorte +++ Bildene taler for seg selv. Må skaffe meg sorte slanger, prøvde å gi de lakk, men ser at det ikke holder så lenge :lol:

SKiiiiiittent:
Bilde

Underveis og etter:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Bilder også av elektrolysen av muttre, disse var ihjælrusta, type så ille som du kan tenkte deg at en mutter kan være. Rett og slett forbanna imponert over hvor effektivt dette var. Alt som hadde behov for dette er smørt inn med lanolin-olje (sau!)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Kryss støtten i motorrommet ble også tatt av, pusset ned og lakkert svart igjen. Samme med varmeskjoldet over eksosen, men i varmebestandig sølv lakk.

Nå er det bare felgene som gjenstår! :) Får disse forhåpentligvis mandag eller tirsdag :)
Samt en good runde med utvendig polering. Ikke noe vaskeriper her, så en grundig vask av virrvarret neddi motorrommet som jeg ikke kom til, en grundig utvendig vask. Og så blir det å gyve løs med DA maskinen og fineste polish for å få fram speilfinishen. Har etterhvert polert både Prius, og et par andre bruksbiler med stort hell. Men dette blir første gang en av "ungene" skal få stell. Kan vel ikke si annet enn at jeg gleder meg!

Gi lyd om noen har en original SW20 felg til overs, vil gjerne ha en i frunk! Evt blir det å dra innom huggern og se om jeg finner en stålfelg som jeg kan shine opp 100% og sette der.

Tilogmed Priusen har fått seg litt stil:
Bilde

Samt prikk over i med ny girkule fra TwosRus. Disse kulene er så DIGG! Anbefales varmt. Prøvde en variant som var "necked" og det funka fantastisk på SW20. Ble mye bedre å gire med enn den billige TRD kula fra ebay som veier 50gram. Denne har litt vekt på seg, og det gjorde susen :)

Bilde
Bilde

Sånn til slutt, før og etter:
Bilde
Bilde
Bilde
 #453658  av hmsilset
 
Jeg er temmelig imponert over jobben du har gjort i motorrom! Utrolig innsats! skulle ønske jeg kunne mere sånt.. Trøsta meg med å sette sånn girkule i grå på handlelista da :)
 #453663  av CelicaTurbo
 
Imponerende jobb dette! :)
 #453667  av ArildM
 
Takk begge :) Bare å ta bilder først Hans Martin, demonter, lakkere og skru sammen igjen :) Er man nøye så passer ting sammen igjen som LEGO.
 #453678  av RuneÃ¥dl
 
Det ble UTROLIG bra! :mrgreen: Like strøkent som resten av bilen! :D drømmebil detta :oops:
 #453682  av celicat23
 
Bra jobba, du skal ha cred for innsatsviljen og resultatet. Den andre rekker vel ikke å bli møkkete mellom hver gang motoren raser, så du får stelle litt ekstra med motorrommet her :)
 #453701  av ArildM
 
Takk begge :) Banditten bytter motor så ofte at det rekker ikke å bli skittent. Smokey derimot har vært eksemplarisk! Husket nesten ikke hvor oljefilteret lå! Først nå etter grundig vask har jeg noenlunde oversikt på hva som faktisk er nede i motorrommet.


I dag er felgene hentet. Dette blir FETT 8)

Tilogmed vært å henta meg en original stålfelg på huggern for å ha i frunken.
Mer stabil, og den går ned en cm ekstra med litt vekt foran 8)

Bilder kommer, ALDRI!
Neida, blir nok noen bilder etterhvert i kveldinga. Bare slave litt på jobb først :wink:

Takk til Sindre på Tempe dekk, disse folka anbefales på det varmeste!
 #453711  av ArildM
 
Manj og mannj, dette ble som det måtte bli.
P E R F E K T!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Og kanskje favoritten:
Bilde

Nå er det bare MASSE MASSE kjøring som gjenstår!
Tusen takk til Sindre og co igjen på Tempe!

Er jeg i mål med Smokey nå!? Er i alle fall i mine øyne perfekt! :oops:
 #453712  av hmsilset
 
Synes så absoutt at du er i mål med den nå :) Ser veldig strøken ut, og jeg vet at den er det også når jeg ser alt du har fått gjort! :) Knallfine bilder!
 #453714  av celicat23
 
Det blei rett og slett JÆVELIG bra med de felgene!! Grattis, skjønner veldig godt at du er fornøyd nå!
 #453715  av magnesmurf
 
Minner meg litt om felgene som fulgte med bilen min når jeg kjøpte, men heldigvis så dette mye bedre ut. Mine gamle var ikke pene i det hele tatt.. Dette minner om de orginale TRD felgene som fantes til disse bilene, og de kler jo bilen :wink:

Slenger ved et gammelt bilde av min bil med felgene jeg snakker om, så skjønner du hva jeg mener med at selv om noe likner kan det være veldig mislykket :P

 #453718  av GhostRider88
 
Tar av meg hatten for arbeidet du har lagt ned til minste detalj! bokstavelig talt. Man jo hvordan resultatet har blitt 8)
 #453724  av ArildM
 
Takk alle :)
Feirer dagen med sol og en tur på jobb :)
Slave litt på serviceavdelingen på jobb igjen, bygge mer god karma av å hjelpe sure folk :mrgreen:

Nesten så jeg kan ta av T-taket i dag 8)
Kanskje litt klisje, men jobber man hardt og lenge for noe så er alt mulig :)

Hehe, ikke alle 5-eiker felger er det samme Magne, skjønner godt at du byttet ut de der :)
Disse er ganske nøyaktig innafor hva som går uten at det blir for mye på en SW20. Tror aboslutt et staggered oppsett på 17x8 / 9 ET35 med 215 40 17 og 235 40 17 er det perfekte oppsett for en MR2, dette er et par fine mm utenom, og overraskende nok så subber det absolutt ikke :D

Kanskje en ez-lip i fronten? Ellers må jeg bare takke alle :)
Eneste som må gjøres er å få stempla motor i vognkortet. Etter det, ferdig!
 #453731  av magnesmurf
 
ArildM skrev:
Kanskje en ez-lip i fronten? Ellers må jeg bare takke alle :)
I og med at du har 92+ leppa på bilen ser jeg ikke at az lip vil se naturlig ut. Tror du mister de naturlige formene på fronten. Thomas sin har jo mindre frontleppe, pluss at den er svart. Derfor passer EZ lip bedre på hans bil enn den vil gjøre på din :wink:
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 74