TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • ArildM's SW20 (Smokey)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #458700  av Makk
 
Det er bare en eneste grunn til at mr2 eiere skyr dyre konfilter som pesten.

Dem må byttes hver tredje måned.... Blir dritfort fulle av møkk, fordi di ligger bak og uti luftinntaket.

Selv så hadde jeg apexi inntak med hjemmesveiset adapter som jeg pusset og lakkerte for og kumne bruke biltema sine.

1200 fra apexi, 199 fra tema :p
 #458702  av ArildM
 
Sant nok... Tar jaggu ikke lang tid før filteret er kullsvart :shock:
Med RacerX greia får man jo satt inn et vanlig "flatt" filter, så det er mulig de er enklere å vaske/rengjøre/billigere å bytte ut?
 #458704  av CelicaTurbo
 
Jeg tror ikke lyd fra filteret er så mye knyttet til om det er konisk eller ikke. Det originale innsuget har jo flere ressonansbokser og diverse for å redusere lyd. Det er plenty av lyd i min med RacerX, men det skyldes nok også at gummislange mellom filter og turbo er byttet ut med stålrør.
 #458705  av Makk
 
Tja, du kan jo plukke av og la kun røret rett ut være der og dra på gassen litt, særdeles forskjell :p

Den store boksen fjerner mye godlyd vil jeg si.
 #458707  av lasse
 
Hva med det gamle trikset med nylonstrømpe på innsugsrøret? Blir gromlyd da ihvertfall ;)
 #458708  av CelicaTurbo
 
RacerX-boksen er ikke en lukket boks da, den er åpen i bunn vendt mot sideventilen. Klart det blir noe mindre lyd enn konefilter men det er veldig langt unna standard luftfilterboks. Jeg er nok begynt å bli gammel som foretrekker mindre lyd :) På gti-en hadde jeg et slikt Blitz SUS filter av stålgitter. Så vel mest ut som en gigantisk tesil men hadde en fantastisk lyd :)
 #458712  av ArildM
 
Har lyst å prøve RacerX og singeleksos, har trua på at det er en god combo.
Bilder av den her:
http://racerxfabrication.com/blog/MR2-i ... no-results

Er jo egentlig bare en stor kon, med et flatt luftfilter montert et stykke unna, kapslet i en boks?
Bilde
Bilde

Jaja, OT; Datt litt trønderfløte i kaffekoppen i kveld, godt nyttår alle TS-ognere :mrgreen: 8)
Håper på et år med masse MR2 mods :D
 #458761  av ArildM
 
Starter nyåret med å bestille KO singel eksos og KO sin downpipe :)

Samt en til, enn så lenge, hemmelig utvendig mod 8)
 #458768  av ArildM
 
Bra vi har forskjellig smak :mrgreen:
 #458819  av ArildM
 
Kom en svær TUNG pakke fra USA i dag 8) Er vel bare å hive seg rundt med skruinga etterhvert :)

Vingen er i Luxenburg...? Jaja, får vente noen dager og se om den kommer seg på rett kjøl, er på rett kontinent i alle fall.

Også ble det et sett med slike fra Bilradiospesialisten:
Bilde
Fokal PS165 + nye signalkabler, trippelskjermet fra Fokal de også :)
 #458834  av CelicaTurbo
 
Hvilken vinge er det da? Tittet litt tilbake på eldre innlegg men fant ikke at du har skrevet det.
 #458861  av ArildM
 
Hmm hmm hmm :) Ka dykk trur?
Vedlegg
IMG_20180131_190946.jpg
IMG_20180131_190946.jpg (15.38 kiB) Vist 1846 ganger
IMG_20180131_191004.jpg
IMG_20180131_191004.jpg (20.96 kiB) Vist 1846 ganger
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 74