TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica st185 90' prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #444367  av sleeper
 
Er en polsk kar som lager det meste i glassfiber til disse bilene.. Han har skjermer og ordnet billig frakt
 #444369  av God
 
<RuPerT> skrev:Hør med larsst185 her på forumet ang skjerm :)
Skal høre med han. :)
sleeper skrev:Er en polsk kar som lager det meste i glassfiber til disse bilene.. Han har skjermer og ordnet billig frakt
Pawel Woloszyn @ http://www.gt4-racing.eu/ du tenker på, Sleeper? Har handlet alle polyforingene mine hos han. Gode priser! Skal høre med han hvis ikke Lars har noe liggende. :wink:

EDIT: Ser han selger til 199 euro + 59 euro i frakt. Ikke værst!
 #444499  av Andrepedersen
 
Er ikke så fan av glassfiber når det gjelder bil.. Blir stygt med årene.
 #444503  av God
 
Hvis ingen har til salgs, så har jeg ikke mye valg, men vi får se.. Er ikke noe som haster egentlig. :P
 #445440  av God
 
Har ikke fått jobbet så mye med Celicaen i det siste grunnet andre ting. Bilen er kjørbar og går greit. Trenger forsatt noen forbedringer i mappet på dyno og litt småfiksing i motorrom.

Bilen skal vinterlagres i slutten av oktober og da får jeg tid til å begynne med eksteriøret. :)

Skal lakkere opp Pakfeifer bodykitet + CS framfanger og høyre framskjerm. I tillegg har bilen fått en stygg rustskade i venstre bakskjerm på undersiden, så her må det kuttes og sveises på nytt siden jeg ikke kan ta av selve bakskjermen..

Målerene lagde for mye vibrasjonsstøy under radioen, så jeg Kontaktet Ortiz Custom pods og fikk dem til å lage en senterkonsoll med 4 hull til 52mm målere. :)

Resultatet ble slik:

Bilde


Skal ta noen bilder når delene kommer på plass.
 #448733  av Andrepedersen
 
God skrev:Har ikke fått jobbet så mye med Celicaen i det siste grunnet andre ting. Bilen er kjørbar og går greit. Trenger forsatt noen forbedringer i mappet på dyno og litt småfiksing i motorrom.

Bilen skal vinterlagres i slutten av oktober og da får jeg tid til å begynne med eksteriøret. :)

Skal lakkere opp Pakfeifer bodykitet + CS framfanger og høyre framskjerm. I tillegg har bilen fått en stygg rustskade i venstre bakskjerm på undersiden, så her må det kuttes og sveises på nytt siden jeg ikke kan ta av selve bakskjermen..

Målerene lagde for mye vibrasjonsstøy under radioen, så jeg Kontaktet Ortiz Custom pods og fikk dem til å lage en senterkonsoll med 4 hull til 52mm målere. :)

Resultatet ble slik:

Bilde


Skal ta noen bilder når delene kommer på plass.
Blir morro å se hvilke tall du klarer å presse ut av den i benken :)
Hadde vært gøy å sett flere bilder etter hvert! Værtfall når du får på pakfeifer stylinga, det er den eneste som passer st185.
 #448770  av God
 
Ja, pakfeifer stylinga synes jeg passer st185 veldig godt. :wink:

Jeg skulle ha bilen på EU-godkjenning, men det var ikke så lett å få til lenger etter at noen visse ting skjedde.. MEN uansett, har begynt med plan B. :)

Har bestilt en komplett gen 3. 3sgte fra Egon i Danmark og den skal sendes om noen dager. Den skal brukes som godkjenningsmotor og skal brukes fram til neste vår. Har fått en kar i fra statene til å tilpasse gen 3 ledningsnettet til å passe st185 skallet + motor, så det er ganske plug and play. Orker ikke styre på med ledningsnettet, fordi det er en voldsomt putle jobb. Begynner å nærme seg veldig faretruende nær sommertider, hehe.

Etter hva jeg har hørt, så skal gen 3 3sgte motoren yte rundt 280-300hk med milde modifikasjoner og 1 bar ladetrykk. Blir kjekt det med stivt understell, coilovers og TRD bakdiff. 8)

Skal ordne benking på både gen 3 3sgte motoren og grom motoren når den er på plass igjen til nyåret.

Jeg skal knipse noen bilder når den nye motoren er komt.
 #448776  av ArildM
 
Gen3 funker fiiiint 8)
 #449217  av God
 
a man in the nude skrev:Hvis du vil fikse på eksteriøret på bilen så send en mail til denne karen: http://www.gtfourbreaker.com/ Han har det meste til gt4 st185.
Har snakket med Matt, men frakten på framskjermen ble over 150 britiske pund. Syns det ble litt stiv pris, hehe. :P

Gen 3 motoren kom i denne uka! :) Har påbegynt registerreim skifte + strammere. Det fulgte ikke med vannpumpe til Intercooleren, så det var jo litt nedtur.. Tenker jeg får bruke FMIC da istedenfor og sette på en resistor mellom ECU og sensor, så jeg ikke får error code 54 og går i lump mode. :wink:

Blir også litt arbeid med eksosanlegg og fuel rail. Eksosanlegget er tilpasset med v-bandsflens opp mot Garrett turboen, så jeg må kjøpe en ny downpipe med ct26/ct20b flens og sveise på en v-band på den nedre delen. Må også tilpasse lengden på rørene.

Org. gen3 fuelrail har banjobolter og mitt oppsett består av AN-koblinger på AN6 stålomspunnende slanger. Her må jeg finne på en lur løsning..

Knipset noen bilder av motor under registerreimskifte. Glemte såklart å ta et skikkelig bilde av hele motoren, men men.. Har noen vinklingsbilder hvertfall. :roll:


Her er den gamle reima merket og klar for å klippes av:

Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Etter registerreimskifte, så må jeg prioritere å få ut den modifiserte gen2 motoren. Skal bytte over clutch og svinghjul til gen 3 motoren. Skal også bytte over litt andre små ting som servopumpe, motorfester osv.. Skal som sagt få ut flere bilder etterhvert som jeg diller og daller, hehe. :P

Ledningsnettet som er koblet til motoren nå skal ikke brukes. Venter på et modifisert 5sfe ledningsnett som er tilpasset st185 chassis og gen3 motor. Er usikker på hvor lang tid det tar, men håper at den kommer i slutten av denne måneden.
 #449566  av God
 
Da var gen2 motoren ute. Enkel og grei jobb når du har gjort det noen ganger før. :wink:


Bilde


Bilde


Bilde


Neste steg blir å flytte over litt gromdeler til gen3 motoren.

Gjengene i blokka med vannpumpa på nye motoren røk når jeg skulle skru den ut, så er nødt til å gjenge på nytt med gjengetapp og skaffe m7 bolter. Hater når sånt skjer. :roll: Registerreimskifte må vente til vannpumpa er fastmontert.

Har handlet A/C removal pulley fra Fensport med ekstra lang dynamoreim. Da sparer jeg både plass og vekt. Har også handlet nytt fordelerlokk og rotor for å være på den sikre siden. Pluggledningene ser greie ut, men har noen splitters nye MSD pluggledninger hvis det skulle bli problemer. Må også skaffe en AN6 til M12x1.25 adapter for bensinsystemet. Var ikke så lett å få tak i siden standard gjengestigning er 1.5. SummitRacing har adapter kobling, men ble en samlet pris på over 90 dollar eksl. moms pga frakt.. :roll: Har sendt forespørsel på ny shipping pris, så håper det ordner seg.
 #449569  av God
 
donk2k skrev:Sier bare.... http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... 25&_sop=15
Hvorfor tenkte jeg ikke på Ebay.. :lol: Kvaliteten er muligens ikke like bra, men det funker så absolutt. Takker! :)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25