TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica st185 90' prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #441783  av God
 
sykoturbo skrev:Du kan jo bytte plass på dysen og se.
Skal prøve å bytte plass på dem å teste dysene i en gjennomsiktig flaske å se hva som skjer. Regner med at jeg må kjøpe ny. :P
 #442507  av God
 
Ser ut som at dysa er defekt. Den slutter å fungere når den blir varm.. :roll: Bestilte ny Delphi dyse i forrige uke fra statene.
 #444046  av God
 
Dysa er skiftet ut og bilen fungerer nå som den skal på alle 4 sylinderene. Har også skiftet til nye BKR7e plugger. Har vert ute å mappet med 0,8 bar og den er frisk og rask, selv om det er halvt ladetrykk av det den skal ha. :)

Er EN ting som irriterer meg nå og det er små tendenser til fusking på cruise-kjøring, men er ikke noe form for fusking når jeg gir flat pedal.. Har nye Electromotive coiler, MSD pluggledninger og tennplugger. Motoren får jevnt og fint bensintrykk.

Noen som har ideer?
 #444060  av sleeper
 
Hvilken plugg åpning kjører du på? (over 0.7 så er det ikke noe problem)
Prøv å gi den litt mer bensin i det området og se om det hjelper.
 #444061  av God
 
sleeper skrev:Hvilken plugg åpning kjører du på? (over 0.7 så er det ikke noe problem)
Prøv å gi den litt mer bensin i det området og se om det hjelper.
Originalt så har NGK BKR7e 4644 0,9mm pluggåpning. Har prøvd å gjøre pluggåpningen litt mindre med å legge en liten stålplate i mellom og hamre forsiktig på toppen. Dette hjalp heller ikke. Har prøvd å tjinne bilen uten plugger i noen få sekund før jeg satt pluggene nedi igjen, men "småluggingen" er der forsatt ved cruising.

Hva mener du med å gi mer bensin i området? Gi det mer bensin i mappet?
 #444062  av sleeper
 
vil på det sterkeste anbefalle at du ikke legger noen plate mellom elektroden på pluggen når du banker... da slår du jo direkte på senter elektroden. da kna det sprekke og deler løsner inni motoren din.. resultat er rasa motor.
Bank heller på elektroden litt og så måler du med bladsøker. 0.7mm åpning er nok bra for deg.

Ang bensin så gi den litt mer i det området hvor den lugger ( riktig load\rpm celle.). Er ikke altid det mest logiske\riktige blandingsforholdet ( ivertfall hva en lamda vil vise) som er riktig. så se om det blir bedre om du legger den ned mot 13.5 istedenfor 14.7 som kansje er riktig på den belastningen.

( Et lite tips: for og finne ut hva en motor liker, så må du spørre.... ( gi den mer\mindre luft\tenning og se hva motoren svarer.. :wink: )
 #444063  av God
 
sleeper skrev:vil på det sterkeste anbefalle at du ikke legger noen plate mellom elektroden på pluggen når du banker... da slår du jo direkte på senter elektroden. da kna det sprekke og deler løsner inni motoren din.. resultat er rasa motor.
Bank heller på elektroden litt og så måler du med bladsøker. 0.7mm åpning er nok bra for deg.

Ang bensin så gi den litt mer i det området hvor den lugger ( riktig load\rpm celle.). Er ikke altid det mest logiske\riktige blandingsforholdet ( ivertfall hva en lamda vil vise) som er riktig. så se om det blir bedre om du legger den ned mot 13.5 istedenfor 14.7 som kansje er riktig på den belastningen.

( Et lite tips: for og finne ut hva en motor liker, så må du spørre.... ( gi den mer\mindre luft\tenning og se hva motoren svarer.. :wink: )

Takk for tips!

Leita etter bladsøker i verkstedet i godt over en halvtime og butikken var stengt, så jeg improviserte med å legge en stålstips mellom. Ikke helt optimalt som du sier nei..

På prøvekjøreturen, så stilte jeg forsiktig litt fram og tilbake på tenning og bensin på gjeldene celler i sprutet, MEN da forholdt jeg meg mye til lambdaavlesningene. Skal prøve igjen med nye tennplugger og 0,7 åpning (denne gangen med bladsøker) i morgen og prøve å gi det litt mer guff i cellene. Skal gi et vink på hvordan det utarter seg. :wink:
 #444144  av God
 
Lugginga forsvant når jeg skifta plugger med 0,7mm gap og endret litt på fortenninga, så nå kan jeg mappe meg ferdig. :) Skal låne dynobenk hos EBB i Stavanger tenkte jeg, så er det enklere å finjustere mappet. Er vanskelig å mappe når bilen beveger seg så fort. :wink:
 #444240  av God
 
sykoturbo skrev:NÃ¥r skal du til EBB?
Har ikke bestemt tidspunkt enda. Karen jeg deler garasje skal også på benken, så jeg må få det til å klaffe. :wink:
 #444322  av God
 
Er det noen som har en bulkefri/ripefri høyre framskjerm til st185? Har ikke krasjet ta det med ro! Skylder på forrige eiger. :P

Har lyst til å fikse litt eksteriørmessig når det motormessige er ferdig.. :wink:
 #444343  av Andrepedersen
 
God skrev:Er det noen som har en bulkefri/ripefri høyre framskjerm til st185? Har ikke krasjet ta det med ro! Skylder på forrige eiger. :P

Har lyst til å fikse litt eksteriørmessig når det motormessige er ferdig.. :wink:

Vanskelig å få tak i slike deler til disse bilene. Er det så gale at den ikke kan reppareres?
 #444345  av God
 
Andrepedersen skrev:
God skrev:Er det noen som har en bulkefri/ripefri høyre framskjerm til st185? Har ikke krasjet ta det med ro! Skylder på forrige eiger. :P

Har lyst til å fikse litt eksteriørmessig når det motormessige er ferdig.. :wink:

Vanskelig å få tak i slike deler til disse bilene. Er det så gale at den ikke kan reppareres?
Er sikkert mulig å reparere, men spørs om det verdt å bruke så mye tid og penger på det.. Skjermen er blitt bulket inn og ripet opp og det gjør den så ujevn at formen ikke går i ett med framfanger. I tillegg ser det ikke særlig pent ut. Tenkte jeg kunne i det minste høre rundt her på forumet om noen har det liggende, selv om sjansen er liten. Er en GT4 breaker i England, men siden skjermen er så stor, så blir det nok dyr frakt..

Kan godt ta et bilde å vise dere skaden når jeg skal i garasjen igjen senere i dag/morgen.
 #444363  av <RuPerT>
 
Hør med larsst185 her på forumet ang skjerm :)
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25