TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica st185 90' prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #420910  av God
 
Hva er dommen, Erlend? Ble jo helt klart tynnere uten ledningsnettet. :D Vakuumslangene jeg tok vekk var rundt innsugsmanifold/fuelrail på høyresiden.


Bilde
 #420914  av 3rlend
 
at det ser hysterisk mye værre ut å ta ut motor fra celica iforhold til mr2 :P
 #420927  av God
 
3rlend skrev:at det ser hysterisk mye værre ut å ta ut motor fra celica iforhold til mr2 :P
Hvorfor det?
 #420934  av 3rlend
 
Mye mer dilldall i motor rommet :D
Om ikke trangere også :P
 #420935  av God
 
3rlend skrev:Mye mer dilldall i motor rommet :D
Om ikke trangere også :P
Dilldall ja? Makan til mengder dilldall skal du lete lenge etter.. Alt dette skal i hvert fall VEKK. Er trangt noen plasser, men med litt knoting, så går det fint. :P

Skulle sette opp Xenon kitet til hovedlyset på den andre bruksbilen min og fant ut av ene pæra/ballasten er defekt. Hurra for kina. :roll:
 #420983  av God
 
Der var motoren ute, phew! Var tungt og knote, men den gikk av til slutt og har satt den til sides. I morgen så skal jeg demontere toppen fra blokka og plukke blokka ren. Deretter burde den få en dampvask/høytrykkspylervask.. Er sikkert ikke blitt vasket en eneste gang di siste 20 åra. :P


Bilde



Bilde



Bilde



Bilde



Bilde



Det begynner å komme seg! Kjøpte en boks med Epoxy Brunox for rust, om jeg finner noe knask.. MEN det er nesten ikke rust på denne bilen! Bare litt i bak enden på høyre siden, men det er minimalt. Ble litt sent dette her, så nå skal jeg ta en velfortent hvil. :P
 #420987  av ArildM
 
Se der ja :) Tenkte enkleste veien var opp på Celica jeg? :)
 #420991  av God
 
ArildM skrev:Se der ja :) Tenkte enkleste veien var opp på Celica jeg? :)
Skulle jeg tatt den opp, så må jeg ta av girkassen virker det som, siden den stikker ut noen cm forbi motorforingsfestet på høyreside. Skulle jeg tiltet motoren, hadde jeg tatt borti på venstreside. Mellomakslingstuten stikker for mye ut i tillegg, så det har blitt mye snuing fram og tilbake på motor for å få den ut. Det er også noen rør og sensorer på torpedoveggen som jeg kunne kommet borti, om jeg hadde tatt den opp. Kunne selvsagt tatt disse av, men blir mer arbeid enn nødvendig. Er sikker på at det hadde gått, men ville vert mer arbeid enn å ta den ned virker det som.

Har også hørt at det er tryggere å bare sleppe den ned, så trenger du ikke å skrape borti karosseriet eller knuse et vindu, om du er uheldig, hehe :P
Sist redigert av God den 20 okt 2012 14:42, redigert 1 gang totalt.
 #420995  av ArildM
 
Aha, da skjønner jeg :)
 #421008  av Andrepedersen
 
Kjempeartig at det er flere st185prosjekt og ikke bare mr2er som er på forumet, har veldig lyst til å gjøre akkurat det du skal til med nå, men blir nokk salg neste år å kjøp av mk4 supra :) stå på!! Kos deg med denne gromme bilen :)
 #421010  av God
 
Andrepedersen skrev:Kjempeartig at det er flere st185prosjekt og ikke bare mr2er som er på forumet, har veldig lyst til å gjøre akkurat det du skal til med nå, men blir nokk salg neste år å kjøp av mk4 supra :) stå på!! Kos deg med denne gromme bilen :)
Ja, syns det er litt lite st185 prosjekt her inne! Jaja, skal bli spennende å se hvor mye gamp jeg klarer å presse ut med modsa mine. Burde bli grommere enn originalt i hvert fall! :D

Det kommer nok til å bli Supra eller gt86 på meg i framtida, men vi får se.. Nå skal jeg få go'bilen i stand, så tar jeg den beslutningen når den tid kommer, hehe. :wink:
 #421015  av Andrepedersen
 
God skrev:
Andrepedersen skrev:Kjempeartig at det er flere st185prosjekt og ikke bare mr2er som er på forumet, har veldig lyst til å gjøre akkurat det du skal til med nå, men blir nokk salg neste år å kjøp av mk4 supra :) stå på!! Kos deg med denne gromme bilen :)
Ja, syns det er litt lite st185 prosjekt her inne! Jaja, skal bli spennende å se hvor mye gamp jeg klarer å presse ut med modsa mine. Burde bli grommere enn originalt i hvert fall! :D

Det kommer nok til å bli Supra eller gt86 på meg i framtida, men vi får se.. Nå skal jeg få go'bilen i stand, så tar jeg den beslutningen når den tid kommer, hehe. :wink:

Ja, det blir nokk en helt ny bil. Kunne gått ha tenkt meg st185 med 350hjulhk :) få biler som skal presse seg forbi den da :p men, har allerede kosta på bilen snart 50k, og har ikke hjerte til å koste på den 30k til :p har bare helt ordinære mods, og er relativt fornøyd med det. Skal holde min mest mulig orginal, og heller koste på supraen :) men, har du prøvd gt86? Vart egentlig skuffa over hvor dårlig den gikk.. Hadde aldri gitt 450k+ for en, men til gjengjeld var den veldig god å kjøre :)
 #421017  av God
 
Andrepedersen skrev:
God skrev:
Andrepedersen skrev:Kjempeartig at det er flere st185prosjekt og ikke bare mr2er som er på forumet, har veldig lyst til å gjøre akkurat det du skal til med nå, men blir nokk salg neste år å kjøp av mk4 supra :) stå på!! Kos deg med denne gromme bilen :)
Ja, syns det er litt lite st185 prosjekt her inne! Jaja, skal bli spennende å se hvor mye gamp jeg klarer å presse ut med modsa mine. Burde bli grommere enn originalt i hvert fall! :D

Det kommer nok til å bli Supra eller gt86 på meg i framtida, men vi får se.. Nå skal jeg få go'bilen i stand, så tar jeg den beslutningen når den tid kommer, hehe. :wink:

Ja, det blir nokk en helt ny bil. Kunne gått ha tenkt meg st185 med 350hjulhk :) få biler som skal presse seg forbi den da :p men, har allerede kosta på bilen snart 50k, og har ikke hjerte til å koste på den 30k til :p har bare helt ordinære mods, og er relativt fornøyd med det. Skal holde min mest mulig orginal, og heller koste på supraen :) men, har du prøvd gt86? Vart egentlig skuffa over hvor dårlig den gikk.. Hadde aldri gitt 450k+ for en, men til gjengjeld var den veldig god å kjøre :)
Jeg har vel brukt en del mer enn 50k på bilen og ja, men sånn er det med bil.. Det er et pengesluk!

Har ikke prøvd den, men den kommer til å gå en del ned i pris om 3-4 år. Tipper den vil ligge på rundt 200-300k. Gt86 veier rundt 1150-1200kg, så bare du gir noen lette modifiseringer som større eksos, fjerne katalysator osv, så vil den nok bli litt grommere. Gt86 har jo heller ikke turbo, så det kan du jo smekke på, om du ikke er redd for forsikringen.. Tror vi er litt bortskjemt med turbomotorene våre, hehe! :D
 #421021  av Andrepedersen
 
Hehe, ja pengene går utrolig fort.. Men morro er det. Har heldigvis den fordelen av at jeg kan ta all maskinering selv, og der er jo en go slant cash spart. Men, delene koster jo mye :)

Ang. Gt86 blir nokk den rimligere om noen år ja :) og den trenger noen oppgraderinger for å få den sprekere, men, det var en veldig morro bli å kjøre :) kan tenke meg at en slik med 300hk hadde vært mildt sagt skøy :) når regner du med å ha st185'en klar?:)

Har du vært her å sett: turbocelica.nl
Utrolig grom bil :)
 #421028  av ArildM
 
Rart om det ikke kommer en turboutgave av GT86, vi som kjører 3SGTE er nok litt fint vant på den fronten :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 25