TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica st185 90' prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #421616  av God
 
Har vert lite oppdateringer i det siste, men ha vert opptatt med litt andre ting.. Uansett!

Har bestemt meg for å bruke 3s-blokka, siden jeg ikke har noen planer om å gå høyere enn 400whp. Blokka skal tåle dette uten problem med 87mm borr. Skulle jeg ombestemme meg en gang i tiden for mer gamp, så må jeg uansett ut med motor igjen og da kan jeg sette på ny blokk og dogbox! :twisted:

Kjøpte meg ett sett med polyforinger til frambena:

Bilde

Må si jeg gleder meg til å få disse på.. :roll: Polyforingene på bakstillingen var helt grusomme å få i følge verkstedet som gjorde det. Denne gangen skal jeg gjøre det selv med presse!

Har også kjøpt meg en halv liter flytende polyurethane kit, så jeg kan lage polyforinger selv. Skal bla. freshe opp motorforingene og diffmounten med ny poly.

Her er i hvert fall en framgangsmåte på diffmounten, for di som er interessert:

http://www.planetcampbell.us/DiffMountR ... Repair.htm

Andre ting som er gjort på motor:

Har tatt av vannrør fra vannpumpa og oljekjøleren + oljerøret fra bunnpanna til turbo. Har også tatt av Svinghjulboltene.. Hang så innmari fast, at jeg måtte kjøre til et verksted med en skikkelig muttertrekker for å få di ut. Ga seg ikke uten kamp! :P

Skal se om jeg får tid til mer bil i helga, men kan ikke love noe.
 #421626  av Andrepedersen
 
God skrev:Har vert lite oppdateringer i det siste, men ha vert opptatt med litt andre ting.. Uansett!

Har bestemt meg for å bruke 3s-blokka, siden jeg ikke har noen planer om å gå høyere enn 400whp. Blokka skal tåle dette uten problem med 87mm borr. Skulle jeg ombestemme meg en gang i tiden for mer gamp, så må jeg uansett ut med motor igjen og da kan jeg sette på ny blokk og dogbox! :twisted:

Kjøpte meg ett sett med polyforinger til frambena:

Bilde

Må si jeg gleder meg til å få disse på.. :roll: Polyforingene på bakstillingen var helt grusomme å få i følge verkstedet som gjorde det. Denne gangen skal jeg gjøre det selv med presse!

Har også kjøpt meg en halv liter flytende polyurethane kit, så jeg kan lage polyforinger selv. Skal bla. freshe opp motorforingene og diffmounten med ny poly.

Her er i hvert fall en framgangsmåte på diffmounten, for di som er interessert:

http://www.planetcampbell.us/DiffMountR ... Repair.htm

Andre ting som er gjort på motor:

Har tatt av vannrør fra vannpumpa og oljekjøleren + oljerøret fra bunnpanna til turbo. Har også tatt av Svinghjulboltene.. Hang så innmari fast, at jeg måtte kjøre til et verksted med en skikkelig muttertrekker for å få di ut. Ga seg ikke uten kamp! :P

Skal se om jeg får tid til mer bil i helga, men kan ikke love noe.

kjøpte akkurat samme kittet til front og bakstilling :D skal få pulverlakkert bærearmene og alle stag samtigdig :)
Blir spennende å få dem på :p
 #421629  av God
 
kjøpte akkurat samme kittet til front og bakstilling :D skal få pulverlakkert bærearmene og alle stag samtigdig :)
Blir spennende å få dem på :p
Det er ikke dumt med polyforinger, nei!

Pulverlakkerer du selv eller hos et verksted?
 #421632  av Andrepedersen
 
God skrev:
kjøpte akkurat samme kittet til front og bakstilling :D skal få pulverlakkert bærearmene og alle stag samtigdig :)
Blir spennende å få dem på :p
Det er ikke dumt med polyforinger, nei!

Pulverlakkerer du selv eller hos et verksted?
Kjenner en kar som har tilgang :)
 #421633  av God
 
Hihi, greit med sånne kompiser. ;)
 #421646  av 3rlend
 
Snodig, mine poly foringer er to delte, så dytta de bare på plass med henderne etter jeg hadde brent ut de gamle :)
 #421649  av God
 
3rlend skrev:Snodig, mine poly foringer er to delte, så dytta de bare på plass med henderne etter jeg hadde brent ut de gamle :)
Som sagt, så gjorde et verksted denne jobben. Fikk bare høre fra dem at foringene i bakstillingen var et mareritt å få på plass. Det blir spennende å se om det faktisk er så vanskelig som dem påstår. :P
 #421657  av 3rlend
 
Andrepedersen skrev:Er mye trangere passning på polyforinger en på vanlige. :)
jojo :) men mine foringer var liksom delt i to på midten.
dvs at jg ikke måtte presse den kanten gjennom, så var bare medium press som skulle til, ei på hver side:)
 #421771  av God
 
Da har jeg fått tatt av toppen fra blokka og tatt ein sjekk på innmaten. Stempel nr 2. var veldig sotete og stempelringen var dårlig, siden det kommer en oljestripe på sylinderveggen når jeg tar stemplene opp og ned. Er det et normalt problem på 3sgte stempel 2? Ser også at den har gått magert på sylinder 1 og 2, pga sotbelegg. Kamakslingene ser bra ut og resten av toppen også.



Bilde


Bilde


Bilde


Bilde


Skal sjekke litt nøyere på slitasje senere i dag eller neste uke, når jeg har tid. Flere bilder kommer. :)
 #421774  av Andrepedersen
 
Såg faktisk ikke så gale ut de der :) godt å ha fått klyvd den da! Blir hærlig å få montere nye flotte deler :)
 #421782  av God
 
Andrepedersen skrev:Såg faktisk ikke så gale ut de der :) godt å ha fått klyvd den da! Blir hærlig å få montere nye flotte deler :)
Kunne selvsagt vært mye verre. :) Ser fram til å sette på gromdeler når motoren er ferdig med "finpussen". ;)
 #421880  av God
 
Andrepedersen skrev:Noe nytt?? Vnter på bilder :)
Ikke noe nytt enda, skulle egentlig laste opp flere bildet samme dagen, men kubba på sofaen. :roll: Lover å laste opp flere bilder til helga, mye å gjøre på jobb nå for tiden. :P

Det som er på agendaen til helga er å ta en nøyere titt etter slitasje, deretter skal motoren høytrykkspyles og settes på vent til jeg får stempler, råder og lager fra RSP. Når motoren er på vent, så kan jeg fokusere på montering av bensinpumpe + foringer av diverse. Skal også ta av bakfanger, siden den har fått stygg rift av forrige eier. Det sammer gjelder venstre framskjerm. Disse delene skal grunnes nøye og bli lakkert sammen med CS fangeren. ;)

Mye å gjøre som du ser. :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 25