TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Supra Mkiv Singelturbo neverending Project

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456643  av AndersDuda
 
Philip skrev:Skal flytte batteriet selv før sommeren:-)
FÃ¥r bort en stor klump hvertfall! sammen med singel blir det litt ryddigere:)

Tenker at jeg har lyst til å flytte ABS/TRC relee boksen også, men synes det er litt "skummelt" og klippe i ledningsnett :shock: :lol: men er vel bare å sette igang egentlig :roll:

helt klart :) har kjøpt inn kabler osv, men har ikke fått tid til å begynne på det ennå :)

ja har tenkt litt på det jeg også, men for se hva jeg gjør :)
 #456658  av NosliW
 
AndersDuda skrev:
Philip skrev:Skal flytte batteriet selv før sommeren:-)
FÃ¥r bort en stor klump hvertfall! sammen med singel blir det litt ryddigere:)

Tenker at jeg har lyst til å flytte ABS/TRC relee boksen også, men synes det er litt "skummelt" og klippe i ledningsnett :shock: :lol: men er vel bare å sette igang egentlig :roll:

helt klart :) har kjøpt inn kabler osv, men har ikke fått tid til å begynne på det ennå :)

ja har tenkt litt på det jeg også, men for se hva jeg gjør :)

Trenger ikke skjøte, bare å flytte releboksen under hovedlykta, kan flytte hele den kabelpølsa som kommer inn under skjermen å kjøre kabelen fra dynamo under lykt og frem til dynamo (den må skjøtes) så får du vekk alt.
 #456664  av Philip
 
NosliW skrev:
AndersDuda skrev:
Philip skrev:Skal flytte batteriet selv før sommeren:-)
FÃ¥r bort en stor klump hvertfall! sammen med singel blir det litt ryddigere:)

Tenker at jeg har lyst til å flytte ABS/TRC relee boksen også, men synes det er litt "skummelt" og klippe i ledningsnett :shock: :lol: men er vel bare å sette igang egentlig :roll:

helt klart :) har kjøpt inn kabler osv, men har ikke fått tid til å begynne på det ennå :)

ja har tenkt litt på det jeg også, men for se hva jeg gjør :)

Trenger ikke skjøte, bare å flytte releboksen under hovedlykta, kan flytte hele den kabelpølsa som kommer inn under skjermen å kjøre kabelen fra dynamo under lykt og frem til dynamo (den må skjøtes) så får du vekk alt.

Har du et bilde fra din å dele med oss? :D
 #456667  av Holger
 
jeg har også gjort det samme, men bare kappa bort skrue ørene på boksen så gikk den igjennom hullet i motorrummet :)
 #456748  av AndersDuda
 
Begynt på batteri flytting idag..

Trekt opp kabel med ekstra beskyttelses kappe hele veien frem. Måtte av med venstre skjerm fremme og en del av interiør for å få det som jeg ville :)

neste steg er å koble opp kabler fremme, få på plass batterier bak å koble der med sikring osv.

bilder :

Måtte av med skjerm for å få lagt kable fra kupe og frem i motor rom der jeg ville.. :)
Bilde

Lagt kabel bak.
Bilde

lagt kabel bak :
Bilde

FÃ¥tt frem kabel :
Bilde

Kabel med ekstra beskyttelse :
Bilde
 #456752  av Philip
 
Dette blir bra!:-) husk å legg ut bilde av batteri plasseringen;-)

Kjøpte du kit med kasse?
 #456757  av AndersDuda
 
Philip skrev:Dette blir bra!:-) husk å legg ut bilde av batteri plasseringen;-)

Kjøpte du kit med kasse?

satser på det :)

nei, kabel kjøpte jeg på Tess. Beskyttelse til den fant jeg på jobb :lol:

kassen er jeg litt usikker på ennå.. blir noe hjemmelaget greier tror jeg :) med 2 mindre batterier.. slik at det ikke okkuperer noe plass i bagasjerommet ;)
 #456763  av Philip
 
Har sett de kjørt med 2 små baki, ser jo veldig ryddig ut:-)

Kan bli finere med hjemmelaget, mange av kassene er jo ikke akkurat sexy:-)
 #456871  av AndersDuda
 
Fikk batteriene idag. Så her er en liten smakebit på hvordan plasseringen blir :) batteriet til høyre blir like lavt som det til venstre. Det står bare på gummi nå. :) så dette blir skjult under teppet i bagasjerommet :)

blir montert ila påske ferien, så flere bilder kommer da :D

Bilde
 #456874  av Philip
 
Blir jo ikke annet enn strøkent detta her:-) :D :D
 #456888  av AndersDuda
 
Da har jeg fått montert batteriene i bagasjerommet.. Ble ikke helt fornøyd med måten de ble, men får vere slik intill videre :)

Batteriene er nå stroppet fast med 1 stropp over og 1 stropp rundt og festet. Dem sitter ivertfall blekk fast ! monterte også en automat sikring som da gjør det veldig enkelt å slå av strømmen til bilen ved å bare trykke på en bryter :) veldig greit når bilen står i garasjen og ikke blir brukt :)

Bilde

Bilde

Bilde
 #456890  av Philip
 
Har du noe specs på batteriene du bruker?

Regner med den stroppeløsninga blir endret :wink:

Neste steg må vel bli: http://94supraturbos.synthasite.com/fus ... cation.php
 #456912  av AndersDuda
 
Philip skrev:Har du noe specs på batteriene du bruker?

Regner med den stroppeløsninga blir endret :wink:

Neste steg må vel bli: http://94supraturbos.synthasite.com/fus ... cation.php

Bruker Banner Starting Bull 530 34
- 30Ah ( x2 )
- 300A Cold Discharge ( x2 )

dvs da blir batteriene 60Ah og 600A i startstrøm. Litt under orginalt, men funger fint :) valgte desse pga den fysiske størrelsen ;)

Har sett litt på den løsningen, eneste som er problemet er at jeg har en oljekjøler der :lol:
 #457026  av AndersDuda
 
Monterte "Rear Wiper Delete Kit" idag og ble fornøyd med resultatet ! har aldri likt viskeren bak... den ble aldri brukt heller :lol:

Kansje det blir å få lakkert proppen i samme farge som bilen en gang :)

Før :
Bilde

Før:
Bilde

"Delete Kit" :
Bilde

Motor fjernet og delene montert :
Bilde

Etter:
Bilde

Etter:
Bilde
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47