TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Supra Mkiv Singelturbo neverending Project

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #446255  av Zepticon
 
Kan da umulig bli rett med den monteringsrekkefølgen? :O
Hvordan vet du at veiva står rett på kammene når du har montert deksel og greier?
 #446264  av 3rlend
 
Zepticon skrev:Kan da umulig bli rett med den monteringsrekkefølgen? :O
Hvordan vet du at veiva står rett på kammene når du har montert deksel og greier?
er jo merke på reimhjulene til kammene garrantert.
plastdeksel over reimhjul til veiv, så dette gigantiske reimhjulet, med garrantert en kjilspor så den kan kun stå en vei.
merker på dette gigantiske reimhjulet som stemmer opp med merker på plastikken.
tada, witchcraft :O

ja jeg skjønner at man ikke bare kan ta av scoopet, men hva slags funsskjon har det på en supra annet en utseende? kjøle 3 coiler? :P
 #446273  av ArildM
 
Følg markeringene så blir det greit det der.
Det har jo blitt montert sammen en gang i tia uten at de hadde noe andre markeringer å gå etter dette.
Men lurt å sveive motoren rundt en gang eller to for å se at man er heelt sikker på at rekkefølgen er rett.
 #446284  av Stiansen
 
3rlend skrev:
Zepticon skrev:Kan da umulig bli rett med den monteringsrekkefølgen? :O
Hvordan vet du at veiva står rett på kammene når du har montert deksel og greier?
er jo merke på reimhjulene til kammene garrantert.
plastdeksel over reimhjul til veiv, så dette gigantiske reimhjulet, med garrantert en kjilspor så den kan kun stå en vei.
merker på dette gigantiske reimhjulet som stemmer opp med merker på plastikken.
tada, witchcraft :O

ja jeg skjønner at man ikke bare kan ta av scoopet, men hva slags funsskjon har det på en supra annet en utseende? kjøle 3 coiler? :P
Scoopet er der for å kjøle sylinder 5 som er den som blir varmest og som oftest ryker hvis en 2jz går i stykker.
 #446299  av AndersDuda
 
Heheh, ta det me ro folkens :) alle merker stemmer. Der er kilespor på snuten av veiva, så hjulet passer bare en vei. Så er der merker på dekselet hvor TDC er. Så dette ble rett. Står tilogmed i manualen at det er slik man skal gjøre det :)

Skal lage hull i dempemateriell til scoopen, den vill kjøle motor uansett med mere luft inn :)
 #446322  av 3rlend
 
Stiansen skrev:
3rlend skrev:
Zepticon skrev:Kan da umulig bli rett med den monteringsrekkefølgen? :O
Hvordan vet du at veiva står rett på kammene når du har montert deksel og greier?
er jo merke på reimhjulene til kammene garrantert.
plastdeksel over reimhjul til veiv, så dette gigantiske reimhjulet, med garrantert en kjilspor så den kan kun stå en vei.
merker på dette gigantiske reimhjulet som stemmer opp med merker på plastikken.
tada, witchcraft :O

ja jeg skjønner at man ikke bare kan ta av scoopet, men hva slags funsskjon har det på en supra annet en utseende? kjøle 3 coiler? :P
Scoopet er der for å kjøle sylinder 5 som er den som blir varmest og som oftest ryker hvis en 2jz går i stykker.
Da lærte jeg noe nytt idag igså :p
 #446919  av AndersDuda
 
flere deler bestilt ! :)

- 3.5 Bar Stainless Steel MAP Sensor
- AEM Failsafe gauge
- Mac Boost control solenoid
- Intake air temp sensor
- Mishimoto Toyota Supra Racing Thermostat 1993-1998 Turbo
- two sets of OEM twin turbo rear wheel bearing and hub kit
- Supra line lock kit


videre garasjetid blir når jeg kommer hjem fra utlandet i januar :)
 #447074  av AndersDuda
 
Kris skrev:Ser skikkelig rått ut dette!
Takker :D

måtte til med en liten bestilling til...

- Turbo bleie aka "Turbo blanket"
- PHR Press in rear differential bushings

bare noen dager igjenn nå til jeg reiser hjem fra utlandet.. så da blir det skruing og oppdateringer ! :D
 #447359  av Philip
 
Flott tråd med mange bilder:) sikla på denne bilen når den lå til salgs hos Forhandler:) ser fantstisk ut:-)
 #447383  av Oluf
 
3rlend skrev:
Zepticon skrev:Kan da umulig bli rett med den monteringsrekkefølgen? :O
Hvordan vet du at veiva står rett på kammene når du har montert deksel og greier?
er jo merke på reimhjulene til kammene garrantert.
plastdeksel over reimhjul til veiv, så dette gigantiske reimhjulet, med garrantert en kjilspor så den kan kun stå en vei.
merker på dette gigantiske reimhjulet som stemmer opp med merker på plastikken.
tada, witchcraft :O

ja jeg skjønner at man ikke bare kan ta av scoopet, men hva slags funsskjon har det på en supra annet en utseende? kjøle 3 coiler? :P

Originalt går det en trakt som fanger opp deler av luften som kommer inn og sender det ned på grenrør/motor blokk (sylinder 5 slik som stian sier stemmer godt med plassering) for kjøling, så ja, det har en funksjon, det er jo tross alt ikke en amcar vi snakker om her ;)
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 47