TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Inz4ne's Garage MR2 MK1 87

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #451649  av Inz4ne
 
Da er man i gang i allefall, ser ikke ut til at det blir noe trim i denne omgang da garasjeplannelgging endelig begynner å bli litt framgang på, så har et ørlite håp om graving og støping neste år.

Rust er fælt D:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Og dette ser ikke bra ut :/

Bilde

Men motor er snart ute nå da.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bare igjen å hekte på motorjekk og ta motorfestene.
 #451653  av Inz4ne
 
Er forresten dette settet her riktig til overhaling av girkassen http://www.ebay.co.uk/itm/C50-C51-C52-2 ... xyVaBS2dWk og er det noen som vet om man trenger noe spesiallverktøy? Har tillgang på diverse avdragere og presse.
 #451658  av ArildM
 
Mulig jeg har en nyoverhalt kasse liggende.
Enten C52 eller C56.
Kan sikkert selges svært rimelig da jeg ikke har noe som helst bruk for den (kjøpte den i trua på at det var en 6trinns kasse)
 #451697  av Inz4ne
 
Høres ikke dumt ut det selvom jeg tenkte jeg skulle benyttet muligheten til å lære meg mer om girkasser, har aldri hatt trøbel med det på noen av de franske så blir liksom ikke noe anledning til å lære ;)

Gårsdagen og dagens fremdrift, motor ute og påbegynt klagjøring for vask av motorrom i forbindelse med jakt på rust. Selvsagt knakk den forødmte bolten til sikringsboksen.
Bilde
Bilde
I morgen gjøres resten av klargjøringen og motorrommet spyles.
 #451709  av Inz4ne
 
Var uheldig når bilen skulle ned og rulles ut idag, da den datt av jekken bak, men såvidt jeg kan se så ble det ingen skader, mulig felgene ikke er 100% runde lenger, men det får jeg ikke testet. Så satser på at det gikk bra.
Ble ikke helt rent, men ser mye bedre ut nå og kan ikke si jeg har sett noe nevneverdig rust i motorrommet forutenom på batteribraketten.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #451715  av ArildM
 
Rent og pent :D
Kan ha kassa mi som backup om du skulle tulle til alt 8)
 #451716  av Inz4ne
 
God plan :) Hvor mye tenkte du deg eventuelt for den? Ble ganske rent ja, skal bli renere før motoren skal inn igjen, men er rent nok for nå mens den lagres til våren kommer. Starter vel på motor og gir etter jul en gang tipper jeg.
 #451728  av ArildM
 
Betalte vel 5000 for den en gang i tia, fikk igjen noe for den siden den ikke var 6tr.
Nyoverhalt kasse i alle fall. 1000 lapp er greit for min del :)
Mulig girspaken er på feil side siden det er en Corolla kasse? Skal være relativt enkelt å bygge om om det er nødvendig (er jo bare en corolla kasse på AW11 med sjaltesystemet på andre sia orignalt også :) ).
 #451730  av Inz4ne
 
Da har vi en deal, mulig jeg skal oppover å hente noe bil over jul engang kan sende deg en PM når jeg vet hva det blir til.
 #451739  av Inz4ne
 
Sitter å internetter også fikk jeg plutselig veldig lyst på nye felger
Bilde
Noen som har brukt slike på MR2 før?
 #451745  av ArildM
 
De der tror jeg kan bli knallbra :)
 #452034  av Inz4ne
 
Julegave til meg selv og MR2en :D

Bilde
 #452049  av ArildM
 
Diiiiggg! :)
De setene er bare nydelige å sitte i :)
Og at de er en sjelden option i 1989 gjør de bare enda fetere :)
Grattis!

De beste julegavene kjøper en til seg selv :)
 #452059  av Inz4ne
 
Gleder meg som en unge til å få de i bilen og få i motor og kjøre med igjen :D
Men er usikker på om disse var en option, trodde det bare var de uten justerbare støtte foran som var det, men mulig jeg husker feil.
Eventuetl om du har dokumentasjon på at disse var en option så vil jeg gjerne ha da det kan bety null stress med eukontrol osv :)
 #452062  av ArildM
 
Ah, er det varianten med justerbar støtte?
Har uansett bildet fra delekatalogen hvor det står orignalt Toyotanummer og avbildet Recaro fishnets fra Toyota Japan katalogen i 1989 et sted :)
Mulig det ligger i prosjekttråden til Bandit ?

Skal du sveise om understellet eller? Evt har Bride noen som er plug and play :)
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15