TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Inz4ne's Garage MR2 MK1 87

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #448483  av ArildM
 
Stå på! :D
 #448497  av Inz4ne
 
Endte opp med å gjøre litt igår

Montert motorlukeløfter og bagasjelukeløfter
Bilde
Bilde
Bagasjelukeløfteren er ikke helt bra, da bolten som skrur fast braketen til den orginale støttemekanismen på toppen egentlig er for lang så den tar borti pakningen på vei opp og ned, så her må jeg fram med vinkelsliperen etterhvert.
Edit: Satte ved en feil inn samme bilde 2 ganger nå er det rettet opp i :)
 #448500  av ArildM
 
Motorlukeløfteren er genial da :D
 #448569  av Inz4ne
 
Da er den fraktet til verksted. EU kontroll blir utført når det er ledig tid.
 #448735  av Inz4ne
 
Eukontroll tatt idag får hentet resultatet etterpå.
 #448750  av ArildM
 
Keep us updated :)
 #448764  av Inz4ne
 
Bare en 2er feil :D Men den er lit ekel da, dødgang på ratt, og viser seg at det er slakk i rattstammen i bunn, så må ha den ut og se hva det kan være.
 #448816  av Inz4ne
 
Nye deler som er blitt anskaffet i det siste.

Nye fjærbeinslagre, alle 4
Bilde

Ny bakskjerm venstre side
Bilde

Ny bakskjerm høyre side
Bilde

Nye framskjermer
Bilde

Disse ble dessverre skadet under frakt, men er nok vesentlig bedre enn det meste andre som er å få tak på alikevel. Bulkene er på den ene og der metallet er bøyd er på den andre er i kontakt med selger anngående delvis refusjon.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Nytt fordelerlokk, rotor og pluggkabler, har og en overhalt fordeler liggendes.
Bilde

Nye pakninger til targatoppene, nye deksler til hjørnene, nye plastlister, som viste seg at i amerika så er disse faktisk låsbare derav det ekstra hullet, så om disse blir brukt eller de gamle reparert er usikkert. eventuelt skaffe topper fra usa med låser i, må da isåfall ha komplett låsesett slik at alt går på samme nøkkel.
Bilde

Nye deksler på innsiden av speilene
Bilde

Nye gulvmatter
Bilde

Venter fortsatt noen flere deler og enda flere blir bestilt etterhvert, skal hamstre opp å ha mesteparten av deler som trengs på lager så håper jeg på at den får seg en latviatur om et par år :)
 #448818  av ArildM
 
Mye fete deler her :) Lauris fikser sikkert enda en MR2 han om det trengs :)
Men nye bakskjermer til AW11? Hvor i alle dager fant du disse? :lol:
 #448820  av Inz4ne
 
En på finn som hadde de, snakket en del med han når jeg var der og på det meste så hadde han 6 sett :O Men jeg kjøpte det siste han hadde. Måtte ut med en del for de da, men verdt hver krone :)
 #448822  av Inz4ne
 
Tenkte forsåvidt å spørre om Knut har noen som kan lage 3d tegninger av de slik at det er mulig å få printet nye den dagen 3d printing av metal er igang :) Eventuelt så vil vel en av plategutta kunne lage noen også med gode 3d tegninger som utgangspunkt. Og da blir det straks lettere å få restaurert flere MK1ere :)
 #448851  av Inz4ne
 
Ser og ut til at jeg får henda mine på flere nye deler som er ute av produksjon og er vanskelig å få tak på, mer om dette siden, i morgen skal bilen hjem og da skal rattstammen av for å fikse dødgangen.
 #448871  av ArildM
 
Bra :)
Kjøpte noen repro bakskjermer fra Canada til min, men tror de måtte ha vært fulle når de lagde malen, for de var jaggu dårlig passform på! :lol:
 #448874  av Inz4ne
 
Vet hvem du tenker på, disse her kostet vesentlig mer enn de for å si det slik :P
Kan og være de hadde et dårlig utgangspunkt for å lage malen vurderer litt om jeg får ordnet med en god 3dmodell og dele infoen med de, slik at de kan lage ordentlige reproduksjoner :P Da blir det hvertfall lettere å få tak i gode deler, om de får det til fra en god modell da :P
Bilen kom forresten nettopp hjem så i morgen skal rattstammen ut å inspiseres :) Håper på skilter fra starten av Mai.
 #448901  av Inz4ne
 
Da har jeg å bilen slåss.
Den ville ikke gi slipp på rattstammen men etter en kamp som varte noen minutter vant jeg, det fikk følgende konsekvenser for meg
Bilde

Bilen slapp uskad fra det forutenom at rattstammen ble demontert.

Viste seg at det var denne delen her som gummien var utslitt på, som førte til avvik
Bilde

Men jeg hadde en ekstra på lager som var bedre så nå som den er montert så virker det som det er vesentlig bedre hvertfall så da er det forhåpentlig godt nok, viste seg og at ener feil for deffekte spylerer bare var at det ikke var spylervæske igjen på bilen.

Så da må det bar fikses skiltlys bak så er det null feil igjen på bilen, i forhold til PKK, må bore ut nye hull til pæreholderen da den er plassert annerledes på JDM/USA lyktene, kommer og til å bestille et reproduksjonskilt som faktisk passer på skiltramma da Vrangvesenet ikke vil godta riktig skilt på bilen. Lyktene er faktisk lovlige pga DOT og SAE merking. Men så godt kan ikke Vrangvesent sine tjenere loven, så da er alt som ikke er Emerket ulovlig.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15