TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Inz4ne's Garage MR2 MK1 87

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #452067  av Inz4ne
 
Jepp justerbar.
Om bride har plug and play så er vel det det beste. Får se litt i bandit prosjekttråden og se om jeg finner bilde der :)
 #452069  av ArildM
 
Koster litt med Bride sine, men om du ikke er så keen på å sveise selv og vil ha noen skikkelige rails så er disse det eneste som finnes :)

http://www.nengun.com/bride/rail-ro-type

Jeg kjøpte type;
T047RO RH / T048RO LH

Og betalte 373 dollar med frakta i Januar 14, tror ikke det skal være så veldig mye dyrere.
Nengun er eneste som har kontainerfrakt/sjøfrakt på slike ting, i alle fall den gang, og dermed sparer man MYE på fraktutgiftene, selv om det tar 2-3mnd å få skinnene :)
 #452074  av Inz4ne
 
Skal bestilles på neste lønning :)
 #453110  av Inz4ne
 
Folkens jeg trenger litt hjelp, må ha meg stempelringer og rådelager, hvordan vet jeg at jeg får riktig type? Skjønte det som at det var forskjell mellom smallport og bigport. Jeg har bigport. Skal ha originalt. På forhånd takk for hjelp :)
 #453121  av ArildM
 
Om motoren er original for bilen kan vel toyota hjelpe til? :)
 #453124  av Inz4ne
 
Det kunne de faktisk ikke, er 2 forskjellige sett med stempelringer og de vet ikke hvilket jeg skal ha :P
 #453163  av ArildM
 
David på underground garage da? Må sikkert ta med motoren dit :)
 #453329  av Inz4ne
 
Endte med å bestille noe som utifra målinger skal være riktig, så får se om det passer :P
Tips til lakk for lakking av blokk og toppdeksler? Tenker og gå for svart blokk og bunnpanne og toppdeksler i sølv med rød og svart skrift.
 #454520  av Inz4ne
 
Har blitt litt framgang de siste dagene endte opp med biltema kalipperlakk, skal tåle et par hundre varmegrader så satser på at det blir bra nok.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #458843  av Inz4ne
 
Lenge siden jeg har oppdatert her nå, og sannelig har ikke photobucket bestemt seg for å drepe ca alt av forumer pga ny innstilling til bildene på siden dems, skal se om jeg kan få ordnet en alternativ en, og fikse opp i bildene. Forøvirg hadde jeg endelig oppstart igjen høsten 2017 kjørte på pkk og fikk noen forvented og noen 2er feil som ikke engang er reele. ble noe rustjobb selvsagt, berstilte deler og skulle kjøre den til min far som sa seg villig til å hjelpe med det, kom ca 2km avgårde før temperaturen skøyt i været og da var det tomt for vann! Fikk den på henger og fraktet til bestemmelsestedet og siden har det ikke skjedd noe. Alltid noe galt med disse bilene altså. Men jeg elsker den, når den fungerer :) Kanskje i år er året for at den skal bli kjørbar igjen? Hvem vet, ikke jeg hvertfall, sporadiske oppdateringer følger.
 #458844  av Philip
 
må bare søke opp photobucket fix. lastes ned og kjøres i bakgrunnen:-) kan se alle bildene dine jeg:-)
 #458859  av ArildM
 
Ser frem til sporadiske oppdatertinger og håper du får den på veien igjen :)
AW11 er digg når det funker, men har hatt en del motorras jeg også... Kanskje ikke så rart når bilene har gått med hardkjør i 30+ år nå :)
 #458895  av Inz4ne
 
Håper inderlig at det ikke er et ras og at jeg fikk stoppet i tide, mistenker vel at det kan være de berømte kjølerøra over bensintanken som har tatt kvelden igjen :P Så når bare snøen forsvinner, så bilen kan fås tak i igjen skal det startes med jobbing :)
Photobucket fix var helt genialt. Takk for tips :)
 #458900  av ArildM
 
Min tappa seg plutselig for olje da ene slangen til oljekjøleren gikk i stykker. Gikk bra den gangen for jeg oppdaget det høvelig tidlig. Så ja, det er litt forskjellig som kan kødde det til.
Sist gang var det en lekkasje fra vannpumpen og ned på den hydrauliske strammeren på 20v blacktop motoren som gjorde at reg-reima ikke ble strammet lengre, så da ble det litt spagetti i toppen på motoren :roll: Men men, shit happends :)
 #458904  av Inz4ne
 
Skal jo sies at når jeg kjørte den til og fra PKK så spilte jeg god gammal rock og dro den på turtallet og koste meg som bare det, så den skal selvsagt fikses igjen, men ting tar tid :P
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15