TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Inz4ne's Garage MR2 MK1 87

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #449563  av Freebird
 
Inz4ne skrev:Blinklysglassene kjøpte jeg fra ebay. http://www.ebay.com/usr/neiljones328?_t ... 7675.l2559 ser ikke ut som han har flere på ebay akkurat nå, men han har en egen nettside og, kanskje du finner noen der.

Bilen bestemte seg da selvsagt for å bli vrien, jeg var på vei til jobb og så sluttet radioen og spille etterfulgt av en høy hvine lyd som fulgte turtallet. Ved stop av motor og ny start så ble lyden borte og radioen ville spille igjen. Mistenker noe emd dynamoen siden reima virker å være strammet riktig.
Jeg har handlet mye hos Neil Jones. ;) Jeg endte uansett opp med å bestille et sett her: http://www.tandnmr2mk1carparts.com Forøvrig verdt å merke seg at de har begynt å pusse opp en del gamle deler som begynner å bli vanskelig å få tak i. DET har jeg virkelig sansen for. :)
 #449564  av Inz4ne
 
De hadde mye fint. var og billigere på glassene enn der jeg kjøpte. jeg betalte vel det dobbelt :P
 #449637  av Inz4ne
 
Drittdag :(

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #449640  av ArildM
 
Den der får du godt betalt for om det er forsikringsoppgjør :)
Fint å putte i sparekassa til latviatur 8)
 #449644  av Inz4ne
 
Jepp får håpe på det :) Driver å leter etter bakfanger nå.
 #449689  av Inz4ne
 
Har fått time for takst på fredag så da får vi se hva som skjer.
 #449754  av Inz4ne
 
Har iekk fått endelig takst enda, men et sted mellom 10 og 15 tusen tippet takstmann på. Har og fått beskejd om at jeg er uskyldig i skaden og derfor får alt dekket.
Men trist nyhet. Skulle lukeparkere i en bakke idag, og når jeg skulle rygge for å gjøre justeringer låste kassa seg så jeg fikk den ikke i revers, og da var ikke fortauskanten mulig å unngå, ca 1/3 av kanten på høyre felg foran er skrapet opp :( Ordner et bilde i morgen for trøtt og trist nå :(
 #449825  av Inz4ne
 
Dårlig med bilde, da det har vært dårlig vær og vanskelig å få bilde som viser skaden :P Også skjer det ikke så mye her helt enda da jeg skal ha byttet regreim på 406 og 405 MI16x4 brant i ledningsnettet til motoren så er litt hektisk nå :P
 #449962  av Inz4ne
 
Brukte bilen litt her om dagen og når jeg stoppet den så kom det noe merklige lyder fra motoren høres ut som vann som beveger seg rundt omkring, er dette vanlig? kan ikke si jeg har lagt merke til det før.
 #450729  av Inz4ne
 
Ette rå ha kjørt rens og bytting av kjøleveske fungerte bilen greit en stund til men nå har den brukt noe vann og jeg ahr fått testet at toppakningen er blåst, så nå er den parkert på ubestemt tid, og jeg som vil kjøre MR2 idag :(
 #450730  av ArildM
 
Da er vi to som har AW11 som ikke går :lol: :roll:
 #450742  av Inz4ne
 
Det er ikke en god følelse, håper bare den ikke har vært såpass skadet at toppen har blitt vridd, pga eventuel varme
 #450746  av ArildM
 
Forbanna kjipt er det! Rett og slett :(
 #451109  av Inz4ne
 
Siden toppakningen uansett må byttes og jeg burde ha overhalt girkassa da 5. giret driver å popper nesten ut, så tenker jeg å ta ut motoren og eventuelt gjøre noen oppgraderinger. I forbindelse med dette har jeg noen spørsmål.

Trenger man noe spesialverktøy for å gå over girkassa?
Er det mulig å hente ut noe særlig ekstra effekt uten å montere inn ekstra utstyr som gjør at bilen blir vanskelig å få igjenom eukontroll med tanke på at det er et punkt om endringer som åpenbart er for å endre motoreffekt? Er egentlig helt grønn når det kommer til trim :P
 #451114  av ArildM
 
Ett sett med gode kammer skader jo ikke :)
Synes ikke heller :wink: Ellers kan du jo benke den, mulig man kan trikse litt med bensintrykk osv.
God komp er jo heller ikke å forakte, og generell god stand.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15