TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • wimpy's Yaris D-4D

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #448768  av ArildM
 
Stealth mode enabled!
 #449017  av wimpy
 
Det begynner å nærme seg oppstart nå :D 4 mai så er det 1 år siden intercooler sprakk og bilen blei parkert.. Vis alt går i boks så blir bilen startet før 1 års jubileet :roll:

Har fått sveiset IC rør, og rør til radiator er kappet og klar for sveising. Venter nå på diverse pakker med siste rest av slanger til innsug og koblinger for map-sensor og turbo trykk måler.

Noen som har noen formeining om hvilken motor olje jeg bør vuredere? Tenker det er på tide å begynne å bruke kvalitet/premium olje :)


Ikke mye forskjell sisden sist, men skjer litt.
 #450143  av wimpy
 
Det skjer stadig litt med Yarisen, har fått startet den et par ganger og fått sjekket at det ikke er noen feilkoder. Har byttet ut gamle målerene med ny fra AEM.
Er bare små ting igjen nå før bilen skal ned på bakken igjen og prøvekjøres igjen :D

Har også kjøpt ny familie bil, Avensis 2.0 D-4D fantastisk god bil :D
 #450149  av ArildM
 
Grattis med ny Avensis da :)
Så på en slik selv :)
 #450213  av wimpy
 
Då har eg hatt første prøvetur på over et år med Yarisen :D Utrolig kjekt å kjenne at det funker mer eller mindre slik det skal. Bilen MÅ i bremsebenk og justeres, da den får alt for mye for mye diesel/lite luft. Samt at originale MAP sensoren må byttes da den ikke takler mer en 2 bar :lol:
Er glad jeg har byttet til nye målere som viser opp til 4 bar ladetrykk. Maks lade trykk nå slangen til MAP blåste av var 2,7 bar :roll:


Det meste er på plass nå :)
 #450216  av ArildM
 
Digg :mrgreen:
 #450218  av toyofan
 
Gratulerer med Norges råeste yaris diesel!!!

Har du gjordt noe mer med eksossiden?
Fremdeles mercedesturboen?
Vet ikke om den takler 2,7 bar så veldig lenge....
Hvor mye ladet den før?

Har du fått i sperren i kassen og?
Hvis ikke har jeg liggende diverse shims hvis du trenger det.

Har faktisk begynt å tenke på å få gjordt noe med min og snart...
 #450233  av wimpy
 
Tusen takk for det :D

Har ikke gjort noe på eksos siden nei, så fortsatt mercedes turboen jeg fikk av deg :wink: klarer ikke å finne at jeg har skrevet ned noen plass, men eksos trykket var tilnærmet likt ladetrykket (+0,1 bar under jevn gass.) Turboen skal klare 2.1 bar og 230 hk i følge Darkside Developments
Usikker på hva ladetrykket var før da gamle måleren stoppet på 2 bar, men var ca det jeg kjørte på så lenge slanger ikke blåste av :lol: men i teorien så skal ladetrykket ver likt nå eller lavere.

Har ikke hatt lyst å begynne å montere sperre før motor var iorden, hørte at ene drivaksling og er dårlig når jeg kjørte... Tror jeg prioriterer å få motor 100% først, har ikke noe problem med at den spinnere noe serlig føreløpig. Tviler på at jeg får tid til noe banekjøring denne sessongen uansett.

Ja, du må gi meg litt konkuranse om Norges Råeste Yaris Diesel :D
 #450384  av toyofan
 
Har så smått begynt på en ny gammel yaris jeg har kjøpt med defekt motor som skal få orginalmotoren+++ fra den blå, så blir den satt inn for operasjon i vinter...

Har du ennå plata for å flytte gassspjeldet liggende?
Å vet du hvor vi kan få tak i større railtrykksensoren?
De jeg sendte deg link til (for mange år siden) har ikke lenger...
 #450403  av wimpy
 
Har kontroll på den plata ja, så den kan du få tilbake igjen :wink:

Fant Diesel Injectors UK muligens dei har rett sensor, har du delenummeret enda? Jeg skulle kansje ha satt på original hjernen igjen og heller kjøpt en ny sensor. Tror jeg har feil MAP sensor i forholdt til hva hjernen er programert til.
 #459429  av wimpy
 
Da skjer d noe igjen her, etter 3 år parkert i garasjen så er det på tide å bli ferdig med bilen :oops:

Satser på å få bilen klar til PKK ila sommeren, så jeg kan få hente ut skilter igjen.
Har støpt gaugecluster som skjules i hanskerom over ratt, og begynt å rydde litt i motor rom slik at det ser mest mulig originalt ut

To do:
- Nye bremser
- Nytt batteri
- Service
- Få på plass alle deksler
- Ferdigstille gauge cluster
- Støpe ny bunn på luftfilter boks (original går ikke klar ic rør)
- Muligens ta av senke fjærer om jeg gidder før PKK da det ikke står i vognkort... :roll:


Bilde
Boost, EGT og siste tenker jeg blir olje temperatur

Bilde
Bilen ser bedre ut etter en vask, men trenger polering
Sist redigert av wimpy den 13 mai 2018 10:17, redigert 1 gang totalt.
 #459431  av wimpy
 
Takk for tips, trodde jeg fikk åpnet photobucket...
Får se når jeg får migrert over resten av bildene :roll:
 #459432  av OleST
 
Har du klart og dra mye effekt ut av motoren?
 #459433  av wimpy
 
Usikker på hva bilen/motoren er god for, lånte tidligere hjernen fra denne som hadde 205 hk på original innmat med to-stegs lading (tror det var snakk om over 4 bar lade trykk :shock: ). Jeg kjørte på original MAP sensor, så fikk ekstremt mye diesel :lol:

Håper jeg får tatt bilen i bremse benk og justert opp ECU i løpet av året. Har satt som mål å passere dobling av original effekt (180 hk)
Det er en kompis av meg som driver Hetland Motor & Teknikk, det var han som portet toppen. Han var inne på tanken om bytte til større ventiler ++ om jeg skulle ønske meir effekt :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7