TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • wimpy's Yaris D-4D

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #447969  av ArildM
 
Bør kunne flytte litt mer luft enn originalt :)
 #448008  av Markus97
 
Det må være den råeste yarisen jeg har sett på lenge :mrgreen: Creds til 1000 :D
 #448027  av wimpy
 
Kjekt at folk setter pris på prosjektet :D

Toppen er tilbake fra sveising og levert inn til trykktesting og plansliping. Fikk tatt noen bilder før innlevering, og må si jeg er meget fornøyd med arbeidet på toppen så langt :) Er ferdig å tilpasse nye fester til IC , mangler bare å få levert til alusveiser. Håper å få montert sammen toppen så fort den kommer tilbake fra plansliping.
Det er en del rot i motor rommet og rundt bilen for tiden, ser det viser litt på bildene og :shock:

Bilde
Sjekke litt hvor mye plass det blir til rørganger

Bilde
Insiden av plenum

Bilde
Tilpassing av inter-cooler

Bilde
Passer perfekt i fangeren, etter massering av stålfangeren

Bilde
Lite plass til rør, men må få det til på et vis

Bilde
Note to self

Bilde
Note to self
 #448090  av ArildM
 
RÃ¥tt :)
 #448498  av wimpy
 
Tiden flyr, men holder på litt inni mellom :roll:

Har montert på toppen og registerkjede igjen, og det begynner å ta form igjen i motorrommet nå. Har begynner å innse at det kansje blir for trangt til både original luftfilter boks og batteri i motorrommet, når dei nye trykk røra skal på plass... håper på mest mulig clean utseende under panseret :)

Endelig fått en løsning på omprogramering av hjernen, har fått pris overslag på 12-20 000 for å kjøre bilen i dyno og lage nytt program fra bunnen av.
 #448504  av Freebird
 
Tvers igjennom et sykt prosjekt og jeg digger det. :D Gleder meg til å se hvor mye krefter denne produserer når du er i mål. Snakk om ulv i fåreklær. :P
 #448694  av wimpy
 
Takk for hyggelige tilbake meldinger :D

Har en catch tank liggende så jeg stenker å montere etter hvert, men ser ut som jeg har mistet denne slangen... noen som har formeining om hva jeg kan søke på eller hvor jeg får tak i ny slange? Har ingen formening om hva jeg skal lete etter for å finne noe som passer i dei 90 graders koblingene :roll:
 #448728  av Holger
 
har aldri sett innom tråden din før nå, men har jaggu lest å sett igjennom alt! det er jo kjempe kult at noen gjør slikt med en yaris!
 #448761  av wimpy
 
Noen må jo leke med Yaris også, ikke alle som har råd til MR2 eller Supra :lol:

Har hatt fri fra fruen og poden i kvell, så har fått holdt på en del med bilen :D
Trykk rør er nå kappet og klar for sveising, begynner å innse at det kommer til å blir ekstremt trangt i motor rommet. Må bygge om tur og retur på radiator slanger (bestilt nye deler), kappe litt i luftfilter boks (blir nok laget ny for boks, med større filter etter hvert) og det ser til å med ut som jeg må få sveiset om termostat huset for å få sammen alt :roll:

La på plass all plastikken som skal på i motor rommet, for å sjekke at det ikke er konflikter mellom deler. Blir ikke mye som avslører at det ikke er helt originalt.


IC rør prøve montert.


Plastikk deler lagt på plass.
 #448765  av Holger
 
det ble fult oppi der gitt! :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7