TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • wimpy's Yaris D-4D

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #442820  av wimpy
 
Da var toppen av, var overraskende enkelt selv om det er veldig liten plass å jobbe på :) håper å få laget flens til det nye innsuget og portet toppen i løp av neste uke.

Bilde
Trengs en rydde å vaskejobb her..
 #442881  av wimpy
 
Note to self:
Husk feste til motordeksel!

Bilde
Nr 1

Bilde
Nr 2

Bilde
Nr 3

Bilde
Nr 4

Bilde
Høyde

Bilde
CR forran

Bilde
CR bak
 #442914  av wimpy
 
Plukket toppen i deler og studert litt. Det er mulighet for å gå litt opp i dimensjon på ventiler ihvertfall på innsugs ventiler. Kappe og opp innsuget i toppen for å sjå litt hva det er å jobbe med. Fikk lagt en liten plan for utforming av nytt innsug.

Bilde
Tom topp

Bilde
Bort med gammelt

Bilde
Nye spjeld-flensen jeg fikk laga.
 #442918  av Scoop
 
Du leker ikke nei.. Liker det! :D
 #443068  av wimpy
 
Når målet er å doble effekten i en 1.4l så kan en ikke drive å leke :twisted:

Det er en kompis av meg som jobber på motorverksted som porter toppen. Så jeg sitter glor på nettet på deler jeg kansje ikke trenger...
Har endt opp med å bestile vinge, original look. Var og på nippet til å bestille felger, men dei er ute av produksjon atm.

Bilde
Felgene jeg har sett på, 6UL 15x7 Bronse eller Sølv tenker eg?

Bilde
Vinga
 #443230  av ArildM
 
De felgene kledde bilen :)
 #443437  av wimpy
 
Når jeg kjøpte bilen så var et av måla å ha en bil som ikke alle andre hadde, og hva er vel kjekkere en å kjøre fra andre med en "konebil" :lol:

Har fått en del pakker i det siste, blant annet vinga :D Samt alt av slanger og rør som treng for å koble til den nye ICen. (forhåpentlig vis) :roll:
Har og bestilt diverse deler for bremse bremsekjøling, Skattepengene får føtter å løpe på med dette prosjektet...

Toppen blei ferdig portet i dag, så skal jeg begynne å lage til nytt plenum når jeg får den tilbake.


Bilde
Skitten bil

Bilde
Skitten bil med vinge (prøvemontert) :P
 #443452  av wimpy
 
Var og henta toppen i dag, ser bra ut :D måtte bestille nye eksosventiler da de har fått litt for mye varme :roll:

Bilde
Eksosventilen er på vei til å gi opp..
 #445316  av wimpy
 
Skjer litt selv om det er dårlig med oppdateringer.
Har fått sveist igjen EGR kanalen, og nesten ferdig med å tilpasse nytt plenum. Mangler nå kun delen mellom plenumet og flensen til spjeldet, den må maskineres.

Bilde
Begynner å likne på et plenum nå :)

Bilde
 #445318  av toyofan
 
Blir bra dette!

Frister veldig å få gang på min nå...

E på tide!

Er det flens til gassspjeldet du skal få maskinert?
Tror du du kunne fått frest ut et til meg og?

PS, har mistet tlfnr ditt, gir du meg en PM eller SMS, så tar vi det heller der?


Lykke til!
 #445328  av wimpy
 
Må få gang på prosjektet ditt du og :D

Det er en overgang mellom plenumet og flensen jeg venter på.

Er det noen som har noen mulighet til å finne ut hva måleverdiene til MAP sensoren er? Dele nummeret er 89421-71020.
Har behov for en sensor som tåler mer ladetrykk, 2 bar som orginal sensoren takler er i minste laget :?
 #447824  av wimpy
 
Endelig så er overgang mellom spjeld flens og plenum maskinert, blei en del timer i cnc maskin. Topp er levert til sveiser, så håper det snart er klar for å montere sammen toppen igjen :D

Bilde
Spjeldflens og overgang til plenum

Bilde
EGR kanal blendet :)
 #447845  av ArildM
 
Bare utrolig rått dette.
Du satser på å doble effekten i en 1.4L Yaris?
Det er syykt mann :mrgreen: :mrgreen:
 #447859  av wimpy
 
Er jo ikke så rått i forhold til hva mangen andre her inne driver med, men kan bli en kjekk Yaris :twisted: har satt meg som mål å nå 180hk mot 90 hk som er originalt... så får me sjå hvor mye jeg klarer å dra ut av motoren med dei modifikasjonene som er på gang i denne omgang :roll:
Hvis noen har noen tips om hvem som kan omprogramere original ECU (Bosch) så hadde jeg satt pris på det, er så latterlig dyrt med datasprut til commonrail diesel :shock:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7