TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • wimpy's Yaris D-4D

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #424042  av wimpy
 
"Mye vil ha mer, å fanden vil ha fler!"
Har nå kjørt nermere 15 000 km med bilen siden jeg kjøpte den. Jeg har nå fått lyst på enda mer guff og jakter på enda bedre veigrep.

Opprinelig plan:
Steg 1
- 25/25 mm senk (montert)
- Bi-xenon Prosjektorer (montert)
- Xenon tåkelys (montert)
- Soting av ruter (jalla/midlertidig)
- Fjerning av emblem/lakkering (utført men dårlig, må tas på ny)
- Chip (montert)
Videre plan:
Steg 2
- Større turbo Garrett GTB17 (montert)
- Større IC (montert)
- 2,5" eksos (3" down pipe) (montert)
- Stabstag bak (montert)
- Short shift kit (montert)
- Green Stuff bremseklosser (montert)
- Flytte batteri ut av motor rom?
- muligens noen meget lette 15" felger?
Steg 3
? :twisted:


Januar 2013 hentet jeg meg en fin 2006 Toyota Yaris 1,4D-4D med ca 87 000 km på telleren

Bilen er i meget god stand, eineste problemet jeg har funnet er en vannleksaje. Har fikset dette, var bare kabelgjennomføringa til bakluka som ikke var ordentlig montert.
Jeg har et par tanker til om hva som skal skje med bilen, men får ta litt om gangen :wink:

Bilde
Bilde fra heimturen

Bilde
Steg 1 "Ferdig"

Bilde
Vidvinkel hjelper meg å få turboen til å se enda større ut :twisted:
Sist redigert av wimpy den 10 sep 2013 15:31, redigert 5 ganger totalt.
 #424048  av ArildM
 
Gratulerer og velkommen til TS-ogn :)
 #424103  av wimpy
 
Takk for det :wink:

Da var prosjektorene kommet, ser meget bra ut. Jeg håper å få montert dei i løp av helga :)

Bilde

Edit: endret til mitt bilde.
Sist redigert av wimpy den 15 jan 2013 18:34, redigert 1 gang totalt.
 #424251  av wimpy
 
Jeg klarte å knekke eine "Angel eyes" ringen når jeg skulle montere, men ny er på vei. Har et problem med fjernlyset, men er i kontakt med levrandør om et par ting å feilsøke før jeg får nytt :)

Bilde
Sneak peak, eine lykta er klar til å monteres sammen igjen :)
 #424255  av toyofan
 
Gratulerer med Yarisen!

Kjempebil med dieselen det, men hvis du ønsker mer effekt har jeg boks til salgs.
Ga 118 hk, målt på rulle.
PM hvis du er intr.
Blir kule de lyktene!
Blir nok tøff etterhvert denne her
 #424335  av wimpy
 
Takk for det :D

Hadde ikkje tenk å legge ut bilde før jeg var ferdig med begge lyktene, men har ikkje tid til å gjør meg ferdig heilt enda så da kommer et bilde. Lyse er ikkje grønt som det ser ut på bilde, er heilt hvit :) Tror jeg skal bestille xenon til tåkelysa og, for dette såg heilt feil ut :lol:

Bilde
 #424338  av ArildM
 
Ikke dumt :) Greit å ha samme "temperatur" på pærene, hvis ikke ser det litt dumt ut :)
 #424703  av wimpy
 
Då er lyktene ferdige å montert, senkesett er montert og har fått 5000k xenon i tåkelysa.
Tåkelysa er litt for sterke syns eg, så lurer på om eg må få tak i noen andre pærer. så vurderer jeg å lakkere "trakta" inn til tåkelys reflektoren.

Bilde
Før bilde

Bilde
Lykter før senk, dette er med parklys

Bilde
Ny senka bil :D
 #424706  av ArildM
 
Gjør seg med litt senking. Felgplaner til sommeren da? :)
 #425168  av wimpy
 
Er litt på jakt etter noen OEM (/OEM Style) 16" felger, men har rotet fram noen gamle 15" felger som jeg hadde ligende. Skal få lagt over sommer dekka på disse, kan jo ikkje kjøre med stålfelger på sommer dekka :shock:

Har leika meg med Plasti Dip på Toyota logo forran og bak, samt fjernet teksten bak og D-4D logoen på sidene.

Bilde
7x15" et37 Skal få seg en vask og mest sannsynlig vis ny farge :)

Bilde
Mye salt og dritt, stakkars bil..

Bilde
 #427010  av wimpy
 
Det skjer lite her for tiden, men snart sommer dekk tid :D Så har fått alufelger på sommerdekka, og felgene er blitt sorte

Bilde
Sorte felger, usikker på om jeg liker at profilen er en tanke lavere på sommerdekka...

Bilde
Har fått lakka trakta inn til tåkelys reflektoren (blitsen ødelegger bilde)
 #427014  av ArildM
 
Blir bra dette :)
 #427018  av EXS
 
ser veldig bra ut :) har du dippet felgene også?
 #427026  av wimpy
 
Jepp, har det. Genialt produkt :D men må ta logoen på ny når eg gidder, for det var i kaldeste laget når eg lakka dei, men felgene blei bra :)
 #427203  av wimpy
 
Då var sommerskoa på, og det er montert en liten chip :D så morrofaktoren er økt betydelig nå :lol: Kunne (burde) ha vert senka meir eller et hakk større dekk.

Bilde

Bilde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7