TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ellingsen Mr2 turbo gen.3 vurderes solgt!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #449437  av lasse
 
En ekstra bakluke vil løse problemet ditt ja, få tak i en rev3 luke, så er hullene riktige også :)
Har en original 98+ vinge liggende i garasjen faktisk, kan la meg overtale til å selge den om prisen blir riktig..
 #449438  av Ellingz1
 
lasse skrev:En ekstra bakluke vil løse problemet ditt ja, få tak i en rev3 luke, så er hullene riktige også :)
Har en original 98+ vinge liggende i garasjen faktisk, kan la meg overtale til å selge den om prisen blir riktig..
Ja det var en god ide! sender deg PM
 #449439  av Ellingz1
 
Zepticon skrev:
Ellingz1 skrev:
ArildM skrev:Denne kler den vingeløse looken :)
Extensions og 98vinge blir helt i andre enden av skalaen, og har null tvil på at du får det til å se sykt bra ut på bilen din mtp det andre du har gjort så langt :wink:
ja liker den vingeløse looken godt, det er der jeg ikke klarer å bestemme meg, å setter jeg på vinge er det no way back, gidder ike å seveise luka en gang til :P
Normalt sett er det første jeg gjør å plukke evt vinger av bilen. Jeg liker dem egentlig ikke, og med mindre det er en funksjon i dem så er det bedre uten. Men det er noen untak, deriblandt 98+ vingene fra Toyota. Det samme gjelder 99-spec vingen til RX7 som er veldig lik de på Toyota.

Men jeg ser problemet ditt, jeg er usikker på om jeg ville valgt 98 eller ingen vinge. Selv falt valget på 99-spec vingen på min RX-7, selv om jeg egentlig ikke liker vinger. Det som ble avgjørende var at den faktisk gir downfore. Men det er da nok av MR2er til at man kan skaffe seg en ekstra bakluke? Jeg har selv tenkt tanken på å skaffe en ekstra til min sånn at jeg kan kjøre med/uten vinge som det passer x) (problemet er bare at det ikke er så veldig lett å få tak i dem)

Uansett hadde jeg nok valgt 98 utgaven om det ble vinge, med mindre du skal kjøre på bane. Orginal burde gi nok downforce til vanlig kjøring:)
har en 94 vinge også liggende, men den blir neppe brukt da jeg liker 98 vingen bedre, skal se om jeg får handlet meg en ny luke fra 94+ slik at hullene stemmer, også kan jeg jo bytte litt i mellom.

jeg er også litt ute etter ett race stuk på bilen, derfor så jeg på 98 vingen med extension. btw så tror jeg ikke det er så mye downforce i de to andre orginalvingene, har studert litt vindtunell greier og diskusjon på mr2oc :)
 #449442  av Zepticon
 
Ellingz1 skrev:har en 94 vinge også liggende, men den blir neppe brukt da jeg liker 98 vingen bedre, skal se om jeg får handlet meg en ny luke fra 94+ slik at hullene stemmer, også kan jeg jo bytte litt i mellom.
Jeg er enig der :) 98 ser mye bedre ut!
Ellingz1 skrev: btw så tror jeg ikke det er så mye downforce i de to andre orginalvingene, har studert litt vindtunell greier og diskusjon på mr2oc :)
Ahh, regnet med den hadde downforce siden den på RX7 som ligner veldig faktisk har en funksjon. er ikke den på 98 justerbar?
 #449450  av Ellingz1
 
Zepticon skrev:
Ellingz1 skrev:har en 94 vinge også liggende, men den blir neppe brukt da jeg liker 98 vingen bedre, skal se om jeg får handlet meg en ny luke fra 94+ slik at hullene stemmer, også kan jeg jo bytte litt i mellom.
Jeg er enig der :) 98 ser mye bedre ut!
Ellingz1 skrev: btw så tror jeg ikke det er så mye downforce i de to andre orginalvingene, har studert litt vindtunell greier og diskusjon på mr2oc :)
Ahh, regnet med den hadde downforce siden den på RX7 som ligner veldig faktisk har en funksjon. er ikke den på 98 justerbar?
rx7 har en helten annen flow over bagasjerommsluken med tanke på at mr2en er butt i bakenden, og motoren slipper ut endelvarme og luft som skaper turbulens.

ja 98 vingen er justerbar
 #449452  av Zepticon
 
Aah, så du må såppas opp over turbulensen fra bakruta for å få downforce? og at det er derfor man får forlenger til den? Gir mening når du sier det ja :)
 #449957  av Ellingz1
 
Dette har skjedd de siste månende:

ute en kveldstur, likte bakgrunnen:

Bilde

Bilde

nytt av sessongen er denne, en 350z diffuser som er tilåpasset til mr2, samt sideskirt extenison og kanards fremme :)

Bilde

Bilde

Hjulstillingskontroll, ting var veldig ute for å si det slikt:

Bilde@

klar for Sommertreff på ACR der jeg vant pepols choice:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Gruppebilde med Arctic Fitment:

Bilde

Bilde

Bilde
 #449963  av ArildM
 
Knallrå den der MR2en din altså :mrgreen:
Sett bildene på FB, begynner å bli en bra gjeng med biler dere har :wink:
 #450352  av Ellingz1
 
Bilen vurderes solgt :(

Men etter kid i hus og lite bruk vil jeg heller ha en mer funksjonabel kosebil :)
Send pm om noen er inntreseert eller har spørsmål, prisantydning: 130 000kr
 #450354  av hmsilset
 
Fristende.Har solgt evo9 i juni og skal spare opp(61.000 til nå) til bil innen mai 2016.Om du ikke får det du vil ha nå, så sett den til side til meg om salg ikke haster ;) er bilen strøken så er ikke jeg i tvil.
 #450356  av Ellingz1
 
hmsilset skrev:Fristende.Har solgt evo9 i juni og skal spare opp(61.000 til nå) til bil innen mai 2016.Om du ikke får det du vil ha nå, så sett den til side til meg om salg ikke haster ;) er bilen strøken så er ikke jeg i tvil.
Skal ha deg i tankene.
 #450497  av Ellingz1
 
oppdatering!!

Fått montert meg 98 vinge, så alle som ikke likte den vingeløse looken, here you go :P

Fikk meg også 3 plass på utstilling på høsttreffet på ACR

Bilde

Bilde

Bilde
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8