TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ellingsen Mr2 turbo gen.3 vurderes solgt!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #430930  av Ellingz1
 
Liten tråd om min nyinnkjøpte japaner.

kjøpte denne av dr.ling på forumet. er en 1990 mod. ombygd og godkjent med 3.gen jdm motor.

Original motor, men:
- Walbro bensinpumpe (255 L/min)
- Apexi luftfilter.
- TwosRUs manuell boostkontroller.
- Butterfly 304 3" eksos (sjelden!) i rustfritt stål (fra downpipe/hovedkatalysator). Nydelig lyd, og ikke for bråkete.
- SPEC stage 2 clutch og stålomspunnet clutchslange.
- Spearco sidemontert (luftkjølt) intercooler med Turbohoses rør. Ganske sjelden intercooler som har vist seg å være nest best i test når det gjelder luftgjennomstrømning.

Understell og felger:
- KW variant 3 coilovers
- '94 MR2 turbo bremser.
- Goodridge stålomspunnede bremseslanger.
- Cusco dempertårnstag foran og bak.
- B.I.M Creativestudio Zeit SS felger (sjeldne!), 18x7.5/8.5 ET38/41 m/5mm og 8mm spacere.

Styling:
- Original C-ONE frontleppe (glassfiber)
- Originale Greddy sideskjørt (glassfiber)
- Phoenix Power "skvettlapper" etterligning (glassfiber)
- '94 baklykter og hvite blinklys.

Planer for bilen:
- omlakkering
- aerowear frontlip
- ta vekk spoiler
- bride seter
-

her er noen bilder:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Sist redigert av Ellingz1 den 01 aug 2015 16:54, redigert 8 ganger totalt.
 #430937  av ArildM
 
Så bilen på Sommertreff :) Vett ikke om jeg fikk hilst på deg?
Flott bil 8)
 #431210  av ArildM
 
Nice, virka som dere hadde bra fart rundt bana alle sammen, sto en stund å så på dere 8)
 #431215  av Ellingz1
 
ArildM skrev:Nice, virka som dere hadde bra fart rundt bana alle sammen, sto en stund å så på dere 8)
Ja bedre en forventet.
 #441046  av Ellingz1
 
Da skjer det Ting, begynner å stresse siden det snart er vår i bakken i nord også :)

Etter at eine calipteren hang seg oppi høst, på vei til vinterlakring måtte bilen fraktes på lagring på henger:
Bilde

så da ble det bestilt willwood BBK 13" som er på tur i posten.

Bilde

Bilen på vinterlagring:

Bilde

etter jul begynte jeg å demontre :

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Heldigvis er bilen så å si rustfri, litt smått med overflaterust, men ikke noe kristisk.

Nytt ratt og nav også kjøpt:

Bilde

Bilde

samt ny stoler type orginale s2000 seter:

Bilde

samt Rev. 6 frontlys. og masse annet stæsj.

planer før mai er:

- støydempe bilen
- pusse ned bilen å få den lakkert
- wiretucke motorom ( er påbegynt)
- få kjøpt nye bakfjære til KW sette slikt at jeg får 8kg fremme og 12 kg bak.
- på med nye work felger


Kommer med flere blider når vi starter å pusse ned bilen.
 #441085  av ArildM
 
Blir knallbra :)
 #441103  av Ellingz1
 
Daniel_hoy skrev:Blir nok bra den her :) Men er skal du virkelig fjerne spoileren? Bilen ser jo ut som et såpestykke uten den :o
takk,

usikker, har en 94 spoiler liggende som jeg skal få lakkert å gjort klar, så om jeg syns det ser helt nils ut uten spoiler så setter jeg på den, den ser værtfall en tusen ganger bedre ut en 91 spoilern.

men liker disse, blir litt annen stil enn en vanlig mr2:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #441104  av Daniel_hoy
 
Ellingz1 skrev:
Daniel_hoy skrev:Blir nok bra den her :) Men er skal du virkelig fjerne spoileren? Bilen ser jo ut som et såpestykke uten den :o
takk,

usikker, har en 94 spoiler liggende som jeg skal få lakkert å gjort klar, så om jeg syns det ser helt nils ut uten spoiler så setter jeg på den, den ser værtfall en tusen ganger bedre ut en 91 spoilern.
Det er selvfølgelig helt opp til deg hva du foretrekker! Men jeg syns at en MR2 kler best en spoiler :D
 #441105  av Ellingz1
 
Daniel_hoy skrev:
Ellingz1 skrev:
Daniel_hoy skrev:Blir nok bra den her :) Men er skal du virkelig fjerne spoileren? Bilen ser jo ut som et såpestykke uten den :o
takk,

usikker, har en 94 spoiler liggende som jeg skal få lakkert å gjort klar, så om jeg syns det ser helt nils ut uten spoiler så setter jeg på den, den ser værtfall en tusen ganger bedre ut en 91 spoilern.
Det er selvfølgelig helt opp til deg hva du foretrekker! Men jeg syns at en MR2 kler best en spoiler :D
smak og behag :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8