TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Rune's lexus is200 Compressor

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #451083  av ArildM
 
Carbon kanaler! Ruster aldri + obvious vektreduksjon :mrgreen:

Beste måten å lære seg å like biler er jo å jobbe med biler :) Men i fremtiden kjører sikkert alle en eller annen selvstyrt/selvkjørende variant fra Tesla eller Google, som byttes ut hvert 3-5år alt etter hvor mye fint nytt bilene får. Som feks når Apple i 2030 lanserer sin nye iCar 5, MED STØTTE FOR MMS! :lol:
 #451085  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Carbon kanaler! Ruster aldri + obvious vektreduksjon :mrgreen:

Beste måten å lære seg å like biler er jo å jobbe med biler :) Men i fremtiden kjører sikkert alle en eller annen selvstyrt/selvkjørende variant fra Tesla eller Google, som byttes ut hvert 3-5år alt etter hvor mye fint nytt bilene får. Som feks når Apple i 2030 lanserer sin nye iCar 5, MED STØTTE FOR MMS! :lol:
Neinei, glassfiber med carbon film!!

Hehe sant! Søren å... må jeg vente helt til 2030 før bilen min støtter MMS?! Savner det hver dag :lol:
 #451238  av RuneÃ¥dl
 
Da har jeg vært ute å kost med litt med speilrefleksen igjen! Fant ut at jeg måtte få tatt noen bilder av bilen før det er på med vinterdekk :roll: :D











Har fått montert TTE eksos også (Remus), henger litt feil i fangeren så må justere litt på festene så blir det bra :mrgreen:
 #451239  av ArildM
 
Nydelig :) Rett og slett. En av de peneste IS200ene i landet etter min smak :)
 #451245  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Nydelig :) Rett og slett. En av de peneste IS200ene i landet etter min smak :)
Tusen takk for det! :D Er ganske fornøyd med hvordan den har blitt :wink: blir trist å montere org understell og 16" vinterdekk nå :roll:
 #451401  av RuneÃ¥dl
 
Skjer ikke så mye med min egen bil om dagen! Men har vært ett par biler innom for litt lakkbehandling, så slenger ut noen bilder uansett :)

Begge bilene har fått følgende behandling

1. Grundig vask, etterfulgt av vask med Carbon collective sin Exfoli-mitt clay vaskehanske. Denne er veldig effektiv på fjerning av asfaltflekker++
2. Scholl consepts s3 rubbing
3. Scholl consetps a15 polish
4. Panel prep for og fjerne rester av polish før lakkforsegling
5. Et lag med Carbon collective Oracle lakkforsegling (fungerer på plast, gummi ++)
6. Et lag med Carbon collective Platinum Paint
7. Carbon collective Glass Coating





Subaruen er nye bilen til min far, 2.5l bensin :mrgreen: Utrolig god bil å kjøre!





 #452351  av RuneÃ¥dl
 
Skjer ikke så mye med bilen om dagen, venter på våren så jeg kan få lakkert opp fronten igjen etter en hard vinter :oops:

Har såvidt startet med å gjøre noen endringer på felgene før våren, har handlet nye gull skruer og planen er videre å lakkere senteret grått ish.. litt usikker på farge enda.



Har også lyst til å gjøre noe med motorrommet på bilen. Har lenge hatt lyst til å bygge om til åpent luftfilter (gir jo tross alt 500hk ekstra)... Neida, men ønsker og fremheve lyden i kompressoren.. problemet er bare at motoren er så UTROLIG stygg uten luftfilterboksen :lol:



Har lekt litt med tanken om å lage ett ovalt inntaksrør som kan ligge fra baksiden av kompressoren og over blokka, i en vugge som gjør at man skjuler nesten like mye som luftfilterboksen gjør. Sammen med svart blank kompressor, svarte rør og gullfarga slangeklemmer tror jeg det kan bli bra, noen som har noen meninger om dette? :D
 #453675  av RuneÃ¥dl
 
Vel her skjer det ikke så mye om dagen, litt småting har skjedd som montering av takspoiler og nye bremser som ble levert på døra mens jeg skrev dette :mrgreen:




Var på spring meet i Tønsberg, utrolig bra treff med mye tøft å se på! :) Ble en lang natt før treffet med lakkering av calippere, og full runde med shinings! Forresten kjøpt meg ny poleringsmaskin også, dette er noe av det råeste jeg har prøvd! fantastisk maskin! :mrgreen:
Ellers sitter jeg om dagen og sikler på ett sett SSR Koenig i 18x9 og 18x10 8) heller mer og mer mot kjøp, men er litt jobb med de så må en tur i tenkeboksen :lol:









Har hatt en del andre biler inne for shining også, legger ut ett par bilder av et par gromme biler :mrgreen:





Ellers har jeg vært på ett par C&C i våres, og syns det er kjempe artig! Mye spennende og se på, og alltid artig å få vist frem bilen, selv om den nok faller litt utenfor smaken og interessen til de fleste :lol: :roll:

Også vil jeg ønske alle her inne en fin sommer! 8) Må det bli masse sol og bilkjøring!
 #453676  av ArildM
 
C&C er alltid skøy, selv om man ikke alltid får så mye oppmerksomhet som man vil ha? :oops:
Ser ut som du virkelig har taket på detailing, så veldig bra ut den nye maskinen din 8)
 #453677  av RuneÃ¥dl
 
hehe, man vil alltid ha mye oppmerksomhet, men er veldig fornøyd med bilen min nå, bortsett fra at jeg syns den er litt høy med 19", og får egentlig nok blikk når jeg er ute å kjører så klarer meg fint uten den store oppmerksomheten på treff :roll: :mrgreen: Hjelper jo heller ikke at kompisen jeg har vært på C&C med akkurat har kjøpt seg en strøken LHD supra mk4 :oops:

Takk for det, syns virkelig det er artig når man får ett bra resultat, og rupes maskinen hjalp veldig mye på det :mrgreen: Sammen med en 70mm(? ish) DA maskin på luft kommer man til over alt også 8)
Har forresten en Meguiars v2 poleringsmaskin med bag som jeg tenker å selge hvis noen er interessert :D
 #453963  av RuneÃ¥dl
 
Me like! Gleder meg til i morgen! :D

Bilde
 #453976  av RuneÃ¥dl
 
Nye dekk og felger! Mitt "pendle til skole oppsett!" :D

Bilde

Bilde
 #453977  av ArildM
 
Liker!
Kanskje litt snillere oppsett enn det forrige?
 #453979  av RuneÃ¥dl
 
ArildM skrev:Liker!
Kanskje litt snillere oppsett enn det forrige?
Hehe ja, litt mer kjørbart detta! Men vil nå si at 18x9 med 245/35 gateslicks er ganske agresivt det også :p
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19