TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Mr2 Mk3 2002-modell KW Coilovers

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #437175  av kj0rum
 
Hei :)

Får vell legge ut en liten "prosjekt" tråd om bruks bilen.
Ble til at jeg dro til Mosjøen på en impuls tur får å se på en Mr2 til salgs som jeg fant på nettet noen bare timer etter den ble lagt ut til salgs, og bil ble det!
Var tidligere eid av en eldre Toyota selger som brukte den som en sommer bil, men fant ut at han trengte noe mere praktisk så den havnet da i Trondheim :)
Dette er som sagt bruksbil så blir ikke noen store endringer forhåpentligvis, men time will show

Spec:
Ã…rsmodell: 2002
Km-Stand:85 000km
Interiør: Svart originalt
Motor: 1zz/zzw30
Effekt: 160hk

Gjort
TTE eksos
TTE x-brace oppstivningsramme
17" MSW 24 felger
Toyota trim chip
Trim "grønn" dyser
Anlegg: Dynabel 0804, Alpine 117ri, Focal komponent sett
Lyd dempet kupen
Olje og tennplugger byttet
Byttet skiltlys, frontlys, parklys til LED
Tectyl behandlet

Skal gjøres:
Bestilt ny manifold uten pre-cat (wrappet)
Senke fjærer (etter vinter)
Bestilt front leppe (carbon fiber)
Toyota spoiler-vinge
Lakkere om klar lakken på hardtoppen på grunn av litt flassing
Bytte antenne til en litt mere anonym og kortere
Grøft lys i fronten
Hvite side blink
Trekk om originale seter til delskinn
Bytte til Eagle eyes
Sist redigert av kj0rum den 14 jun 2014 22:12, redigert 9 ganger totalt.
 #437390  av kj0rum
 
Da kom det en pakke fra England gitt! :D
Hel carbon-fiber front leppe, plug and play montering. Brukte ingen makt, den bare smatt seg på. Ble en helt annen bil får å være ærlig, mer aggressivt!

Prøve montering, blir montert til sommeren 2014
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #437393  av Myklebust
 
Kjekt med lyddemping! Gjer du det for støydempinga sin del eller for å forbedre lydbildet? Mener å ha lest en anmeldelse av denne der dei klaga på hjulstøy, derfor eg spør.

Frontleppa ser bra ut :D Er det carbon look, eller ekte carbonfiber? Er nok best å vente til våren uansett. Snøplog får veivesenet stå for ;)
 #437395  av kj0rum
 
Myklebust skrev:Kjekt med lyddemping! Gjer du det for støydempinga sin del eller for å forbedre lydbildet? Mener å ha lest en anmeldelse av denne der dei klaga på hjulstøy, derfor eg spør.

Frontleppa ser bra ut :D Er det carbon look, eller ekte carbonfiber? Er nok best å vente til våren uansett. Snøplog får veivesenet stå for ;)
Ja det er meget gjekt, er vant til at banebiler skal være høylytt men med bruksbil så blir det litt får mye av det gode :)
Dette ble gjort for støydempingen sin skyld. Er helt greit med sommerdekk hører det ikke så godt da men siden jeg skulle kjøre med piggdekk i vinter så blir det litt får mye.
Kan se for meg at folk mener det er litt mere støy enn i en vanlig bil men motoet til Toyota var jo at det skulle spares på alt som het vekt når de lagde bilen så... :p Har også en grusvei før jeg kommer helt hjem så knitringen av små stein treffer hjulbuene og undersiden av bilen hørtes VELDIG godt før jeg lydisolerte!

Tusen takk, er 100% carbon fiber, leker ikke butikk i gården her hehe
 #439370  av kj0rum
 
Da kommer det en liten oppdatering siden det har blitt en stund siden.
Vinteren i Trøndelag har tydeligvis tenkt seg på en liten ferie så da tar jeg muligheten til å komme meg ut i "sommer" været og montere carbon-leppen.
Alt var laget til å monteres bolt-on, var bare for meg å borre nye hull til å passe til de originale hullene til beskyttelse platen.
MEN forsatt ALT for høy, huff xD

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #439372  av ArildM
 
Flere som koser seg med sommerbilene nå skjønner jeg. Har hatt min ute i snart 14dager nå :)
Ble bra med den leppa foran :)
 #439838  av kj0rum
 
3rlend skrev:tøft å se at noen gjør noe med disse ! :)
Takk for det, ja det er litt synd at det ikke er så mange tråder og innlegg fra disse modellene men sånn er det bare så får gjøre det beste ut av det :p
Venter på nye frontlykter som kom på de seneste modellene+xenon kit selvfølgelig, er vell Angel eyes de heter på fagspråket. Grøftlys skal være underveis, og sitter å venter på at de skal få de full justerbare coilovers som jeg skal ha til sommeren. Merke og modell på coilovers kommer når jeg har fått dem, så inntil da så er det bare å vente i spenning ;)