I januar 2013 var jeg med på et veldedighets-"race" i India hvor vi kjørte 2800km i tuk-tuk fra nord til sør. På turen skjedde det mye spennende og selv om man kan tenke seg at trafikken er et mareritt og man er garantert å stryke med før eller siden gikk det Ganske bra. Ingen kolisjoner, men et par nesten-ulykker når dama kutta noen svinger etc.
Bitt av basillen fant jeg en tuk-tuk på blocket.se og høsten 2013 tok jeg turen over til Sverige for å hente et pent eksemplar.
For de som ikke har kjørt denne doningen vil jeg sterkt anbefale å prøve. Det er mye bråk, rister og blåser godt på norske veier, men er en herlig følelse å rase avgårde i noe ingen andre har her til lands
Det viser seg i ettertid at trehjulingen har litt tekniske utfordringer - så det blir å kjøre full demontering og oppbygging av denne også. Jeg vet at dette er et Toyota-forum, men antar det er takhøyde for å dokumentere jobbing med denne hissige inderen
Bajaj RE 2S - 1993 modell
Ikke stort med bilder enda, men enn så lenge...
Bitt av basillen fant jeg en tuk-tuk på blocket.se og høsten 2013 tok jeg turen over til Sverige for å hente et pent eksemplar.
For de som ikke har kjørt denne doningen vil jeg sterkt anbefale å prøve. Det er mye bråk, rister og blåser godt på norske veier, men er en herlig følelse å rase avgårde i noe ingen andre har her til lands

Det viser seg i ettertid at trehjulingen har litt tekniske utfordringer - så det blir å kjøre full demontering og oppbygging av denne også. Jeg vet at dette er et Toyota-forum, men antar det er takhøyde for å dokumentere jobbing med denne hissige inderen

Bajaj RE 2S - 1993 modell
- Type: Two stroke, forced air cooled, SI engine
- Bore x stroke: mm 57 / 57
- No. of cylinders: One
- Displacement: 145.45 cc
- Compression ratio: 10.0 ± 0.7 : 1
- Max. Power: 5.24 kW @ 5000 rpm
- Max. Torque: 12.17 N.m a@ 3500
- Clutch Type: Wet multidisc type
- Transmission: 4 Forward + 1 Reverse

Ikke stort med bilder enda, men enn så lenge...
Sist redigert av Audun F den 25 mar 2014 05:07, redigert 1 gang totalt.