TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Freebirds Mr2 Mk1a

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #449570  av ArildM
 
Haff, det der er kanskje den patenten jeg liker dårligst på bilen.
Det å bytte lyspære kan fort bli mer omfattende enn en har tenkt :wink:
 #450200  av Freebird
 
Huff. Jeg er alt for dårlig på å oppdatere her inne.

Litt har skjedd siden sist. Jeg har fått sandblåst og lakkert listen som henger under støtfangeren foran. (Den som skiltet festes i). Jeg fikk også fjernet rusten på skruene til denne og galvaniserte dem, så da holder de forhåpentligvis litt lenger. Støtfangeren er også lakkert rød, slik den skal være og montert igjen. :)

Jeg har også byttet støtdempere og fjærer. Det ble Eibach Pro Kit og gule Koni. Jeg er veldig fornøyd med kjøreegenskapene nå. Optimalt sett skulle jeg nok hatt nye fjærbeinslagre og en del nye hjulopphengsdeler, men det får komme litt etter hvert. :)

Jeg har også fått flushet kjølevæskesystemet og fylt ny kjølevæske. Sliter fortsatt med surkling i varmeapparatet. Jeg tenkte at for å få all tvil ut av veien var det på tide å ta en leak-down test for å sjekke om det er Co2 (eksos) i kjølevæsken. Testen viste ingen tegn til at jeg må bytte toppakning. Da blir vel neste steg å bytte termostaten for å se om det kan hjelpe.

Olje, oljefilter og plugger er også byttet nylig. :)
 #450201  av ArildM
 
Keep up the good work :)
 #452759  av Freebird
 
Begynner å bli rimelig klar for å få bilen ut fra vinterlagring nå. Har en del planer som skal gjennomføres i år som jeg ser frem til å komme i gang med. Først og fremst har jeg plukket av sideskjørtene. Der skal noen sprekker limes også skal disse lakkeres og få nye pakninger. Deretter har jeg noen små hull i kanalene som jeg skal sveise. Nytt eksosanlegg ønsker jeg å få på plass. Jeg har gjort avtale om bytte av registerreim og vannpumpe. Også dukker det garantert opp noe mer etter hvert. :)

Her er bilde fra før bilen ble satt til lagring i høst.
Bilde
 #453703  av ArildM
 
WOW!
Er ikke det bare det perfekte bilde av en AW11?
Nydelig eksemplar. Nå fikk jeg ekstremt lyst til å få oppstart på min! :oops:
 #453736  av Freebird
 
ArildM skrev:WOW!
Er ikke det bare det perfekte bilde av en AW11?
Nydelig eksemplar. Nå fikk jeg ekstremt lyst til å få oppstart på min! :oops:
Takk for det Arild. :D

Bildet lyver nok litt, panseret er matt og trenger en shine. Den har også en og annen liten skjønnhetsfeil her og der som vitner om at dette er en 30 år gammel bil.

Fokus så langt i år har vært å få orden på det som er av rust. Jeg begynte sesongen med å plukke av sideskjørtene og der var kanalene som ventet angrepet av rust. Bilen har som nevnt tidligere vært jevnlig understellsbehandlet de siste 15 årene, men til tross for dette har det nok rustet hull i kanalene. Dette er nå sveiset så bilen er omsider tett igjen.

Under sandblåsing gikk det også hull i en av disse berømte trianglene i hjulopphenget på venstre siden bak. Her fikk jeg fatt i noen fra Neil Jones i England som var bedre, men ikke perfekt. Disse ble sandblåst sveist og er nå grunnet og venter på lakk før montering.

Jeg må også bytte begge håndbrekkwirene bak. Disse har jeg liggende.

Jeg har med andre ord nok å henge fingrene i en stund, men det er vel det som er sjarmen med å eie en gammel bil. :)
 #453737  av ArildM
 
Jeg må bare bytte motor før 3-4.... 5??? gang :lol:
Men uansett, dette er en klassiker allerede i dag i mine øyne.
Og godt jobbet med å ta vare på den! Tilogmed gode eksemplarer av Mk2 er vanskelig å finne på Finn.no etterhvert :)
 #454038  av Freebird
 
Det skjer ikke så mye nytt her om dagen. Bilen rusler og går og blir daglig brukt til og fra jobb. Jeg elsker denne lille gocarten nå når vi har sommer. :)
Bilde
 #454039  av ArildM
 
Er noe med den ørna, den følelsen av en lett bil som AW11 som er helt unikt :) Sw20en kjennes 500kg tyngre i forhold til en AW11 8)
 #462025  av Freebird
 
Her er det lenge siden sist jeg har kommet med noen oppdatering. Det har i det store og det hele stått rimelige stille med bilen. Jeg har egentlig ikke utført noe mer arbeid, men bilen er OK og virker som den skal. Dessverre så ser jeg at den blir alt for lite brukt i mitt eie og jeg er derfor i gang med å klargjøre for salg. Bilen trenger sårt en hellakkering etter hvert, men utover det skulle mye allerede være gjort.

Jeg slenger ut en oppdatering her når jeg har fått bilen godkjent og klargjort for salg. Dersom noen skulle være interessert, er det bare å sende meg en PM. :)
 #464540  av ArildM
 
TTT
Lykke til med salget :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9