TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Freebirds Mr2 Mk1a

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #445671  av ArildM
 
Har kjørt både med 205/40/16 og 205/45/16, begge funker fint på usenka bil. 45 profil kan bli litt mye på senka bil.
Kjører 195/50/15 på 15x8 ET25 og det funker vanvittig bra på AW11 :)
 #445674  av mr2pondus
 
ArildM skrev:Har kjørt både med 205/40/16 og 205/45/16, begge funker fint på usenka bil. 45 profil kan bli litt mye på senka bil.
Kjører 195/50/15 på 15x8 ET25 og det funker vanvittig bra på AW11 :)
Nikker til dette. Personlig synes jeg at en aw11 bør senkes. Det gir noen solide ekstrapoeng på gocartometeret. Da jeg hadde 205/40-17, oppførte bilen seg ganske uforutsigbart. Den ble kantete og egentlig ei planke å ratte.
 #445744  av ure
 
Har kjørt med 205/45 - 16 på senket bil (Lesjøfors) i mangen år, funker helt fint :D Kjørte også i noen år med 225/40 på samme felgene, gikk helt fint men sporet en del da. Anbefaler absolutt 205/45-16 på Mk1. Mine felger har ET 38. Kunne godt vært litt lavere etter min smak . ET30 burde gå fint tror jeg. Nå kjører jeg 195/50-15 på 7,5 felg med ET 25. Ser veldig bra ut det og men 205/45-16 følger hjulbuene meget bra , i hvert fall med litt senk. :wink:
 #445844  av Freebird
 
Det har egentlig ikke skjedd så mye her den siste tiden, annet enn at jeg undersøker priser, løsninger, og planlegger ting som skal gjøres til våren. :)

Nedre del av støtfangeren på bilen min ser mindre pen ut, noe som er veldig vanlig på Mk1a. Jeg har derfor lekt litt med tanken på å montere en leppe som dekker over dette i stedet for å bruke unødig mye penger på et karosseriverksted for å få rettet panelet som allerede er der. I den forbindelse har jeg sendt en forespørsel til C7 Carbon om hva en slik leppe vil komme på ink. frakt til Norge:
Bilde
Dette er såvidt jeg kan se en rimelig god kopi av Erebuni 627. :)

Jeg har også bedt om pris på setetrekk i skinn. Da i originale farger, svarte sider med rødt felt i midten. Det rød feltet har jeg også bedt om å få perforert samt brodert inn "screaming eagle"-logoen med hvit søm i trekket. Meldingen jeg fikk tilbake var at dette lar seg gjøre og prisen er heller ikke avskrekkende, derfor har jeg vel egentlig bestemt meg for at dette skal bestilles. Jeg må bare finne en rekkefølge å prioritere i nå. :P
 #445847  av Inz4ne
 
Høres bra ut :)
 #448302  av Freebird
 
Da er nedtellingen begynt. Jeg har så lyst å hente bilen ut fra vinterlagring at det finnes ikke ord. Jeg klør regelrett i høyrefoten. :D I påvente av at værutsiktene skal bli litt tryggere så har jeg i det minste bestilt felger. Bilder kommer i løpet av de nærmeste dagene. :)
 #448303  av ArildM
 
Da er vi i alle fall 2stk som gleder oss utrolig mye :D
MR2ene mine står bare å venter på å bli startet opp nå :)
Tipper jeg tar de ut til påska :)

Glemte å svare, men liker planene, buddy clup leppa eller den du linker til er to fine alternativer til den originale som normalt sett er ganske bulka opp gjennom årene :) Blir spennende om du trekker opp setene på nytt igjen, ikke alle som er like flinke, men det høres i alle fall meget pent ut slik som du har tenkt det :)
 #448305  av Freebird
 
ArildM skrev:Da er vi i alle fall 2stk som gleder oss utrolig mye :D
MR2ene mine står bare å venter på å bli startet opp nå :)
Tipper jeg tar de ut til påska :)

Glemte å svare, men liker planene, buddy clup leppa eller den du linker til er to fine alternativer til den originale som normalt sett er ganske bulka opp gjennom årene :) Blir spennende om du trekker opp setene på nytt igjen, ikke alle som er like flinke, men det høres i alle fall meget pent ut slik som du har tenkt det :)
Fronten på min er nok mulig å redde. Jeg har faktisk en av få orginale mk1a der den nederste leppen i myk plast også er intakt, men jeg er usikker på om jeg helst vil beholde den orginal eller gå for noe litt mer spennende som Buddyclub eller C7 Carbon. Jeg er uansett usikker på om det blir noe av i år, det er så alt for mange ting jeg har lyst å gjøre og prioriteringsrekkefølgen blir endret fra dag til dag. :P

Når det gjelder å få trekt om setene så hadde jeg i utgangspunktet snakket med en kar i Australia som kunne lage setetrekk til en svært god pris, men det er jo alltid litt usikkerhet rundt passform og denslags, så nå vurderer jeg å få det gjort lokalt i stedet. :)
 #448308  av Freebird
 
Og der ble felgene levert på døren på jobb. Bilder kommer når jeg har fått dekk på. I mellomtiden kan jeg legge igjen en liten teaser av senterkoppene jeg får produsert: Bilde

:D
 #448309  av Myklebust
 
Kult! :)
 #448314  av ArildM
 
Hvilke felger? :D Bilder! :D
 #448327  av Freebird
 
ArildM skrev:Hvilke felger? :D Bilder! :D
Bilder kommer. Bare ikke helt enda. ;)

Dekk er bestilt i dag. Hankook Ventus Prime 2. :)
 #448415  av Freebird
 
Da har jeg vært på eBay igjen.


TRD girkule er på vei i posten. Jeg valgte å gå for en annen modell enn den jeg opprinnelig ønsket meg. Jeg tror denne passer bedre i en Mk1. :)
Bilde
 #448417  av Myklebust
 
Har sånn i Celica Supraen. Meget nice, bra kvalitet og litt sånn gammal racer feel 8)
 #448418  av Freebird
 
Godt å høre. Har troen på det blir bra. :)

Fikk forøvrig senterkoppene i posten i dag. De ser slik ut:
Bilde

:D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9