TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Freebirds Mr2 Mk1a

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #444202  av Myklebust
 
Du, forresten! Hen kjøpte du den USB-laderen til sigarettenneren?? Genialt!
 #444206  av inzane2012
 
Tar å flytter denne tråden over til Prosjekt forumet da den hører mer hjemme der enn i Show & Shine forumet :)
 #444208  av Myklebust
 
Hmm.. Er vel på grensa til å vere i Show&Shine-forumet? Er en flott bil, og ikkje altfor mykje arbeid som skal til! :) Men eg har no egentlig ikkje noke med det, sorry ;) Blander meg siden eg har to aktive tråder på S&S der eg oppdaterer om alt mulig, deriblant oppkopling av anlegg, rustfjerning osv., men eg ser ikkje på bilene som prosjekt..
 #444211  av Freebird
 
ArildM skrev:Nice :) Så ikke så "moderne" ut den spillern heller, litt firkanta i knappene osv, det matcher AW11en fint :)
Måtte faktisk lete litt for å finne en spiller som kunne passe inn. Kikket litt på Retrosound også, men kom frem til at jeg ikke var villig til å bruke 3000 på en spiller som nesten ikke blir brukt. Her er en slik montert i en MX-5: http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=505980
Myklebust skrev:Mener eg hadde 2DIN-versjonen av den spilleren der i T16en min! Har berre godt å seie om den! :D Du kan endre lysfargen, så den passer lakken! ;) Beste følelsen når en klarer å få lyd frå ny spiller! :D

Sleit veldig med skranglelyder frå bakluka i den T16en.. Blei en heilt annen bil då det endelig var ordna!
Skranglelyder kan gå på helsen løs hvis man ikke får gjort noe med dem. :lol:
inzane2012 skrev:Tar å flytter denne tråden over til Prosjekt forumet da den hører mer hjemme der enn i Show & Shine forumet :)
Den er grei. Det er litt varierende praksis på forskjellige forum med hva som er prosjekt og hva som er S&S. Det spiller liten rolle for min del hvor tråden ligger. :)
Myklebust skrev:Du, forresten! Hen kjøpte du den USB-laderen til sigarettenneren?? Genialt!
Dette er en USB-lader fra Griffin. De fåes blant annet på eBay: http://www.ebay.com/itm/Griffin-Compact ... 1c43fabf81
 #444214  av ArildM
 
Har bestilt retrosound Zuma til ta12 carinaen faktisk :) Den har uttak for spilleren uten faceplate. På aw11 som har 1din størrelse hadde det sett litt overdrevent retro ut vil jeg si :)

ellers har jeg gitt opp å fjerne alle lydene i aw11en min. Hos meg kommer det an på dagsformen til bilen, noen ganger er den dønn stille, andre dager rasler det og klirrer det på steder som er umuulig å finne :)
 #444217  av Myklebust
 
ArildM skrev:ellers har jeg gitt opp å fjerne alle lydene i aw11en min. Hos meg kommer det an på dagsformen til bilen, noen ganger er den dønn stille, andre dager rasler det og klirrer det på steder som er umuulig å finne :)
Riktig riktig! :)
 #444220  av inzane2012
 
ja, kan vere litt tricky om en post bør vere på prosjekt forumet eller S&S forumet. Men denne her så var det såppas mye arbeid og sånt at jeg tenkte det passet best her. S&S er mer i mine øyner for mer "ferdige" biler eller der eieren kanskje bare viser litt små ting som blir jobbet som f.eks at har bytta noen lykter, såtte i noe nytt annlegg osv.
Vi vil jo ikke moderere ihjel forumet, så er sikkert mye i S&S forumet som teknisk sett burde vert i prosjekt forumet...

Uansett, godt å se du tar vare på denne gamle klassikeren og gir den mange nye år på veien :)
 #445630  av Freebird
 
Det har ikke skjedd så mye her den siste tiden, men bilen er nå havnet på vinterlagring. Der blir den nok stående frem til saltet er borte fra veiene. Jeg håper uansett å kunne komme med litt oppdateringer her gjennom vinteren da jeg har en del ting som skal bestilles. :)
 #445632  av Inz4ne
 
Høres bra ut :) Venter selv på en større pakke fra twosrus.
 #445640  av Freebird
 
Da er jeg allerede i gang med planlegging av hva jeg skal gjøre med bilen til våren. Vi begynner med felger og dekk. I den forbindelse trenger jeg litt hjelp med dimensjoner.

Jeg ønsker å utstyre bilen med en 16" felg med en bredde på 7.5" og med innpress på 30 mm. I forhold til originaldimensjon skulle det se ca. slik ut:
Bilde

Det jeg da lurer på er om det er noen som har tanker angående passform og lignende på bilen. Jeg har dessverre ikke tilgang til min egen bil nå når den står lagret for å få tatt mål, men jeg regner nesten med at det er noen her inne som har fiklet såpass mye med dette at de har noen formeninger. :)

På forhånd takk for hjelpen.
 #445646  av mr2pondus
 
Jeg har kjørt med 17" på min forrige mr2. Dette ble overkill. 205/40-17. Den var senket med nye koni og Trd fjærer. På min nåværende står det 195/50-15. Senket med Lesjøfors. Dette opplever jeg som en kjøremessig forbedring. 16" felg har jeg ikke testa ut.
 #445652  av Freebird
 
mr2pondus skrev:Jeg har kjørt med 17" på min forrige mr2. Dette ble overkill. 205/40-17. Den var senket med nye koni og Trd fjærer. På min nåværende står det 195/50-15. Senket med Lesjøfors. Dette opplever jeg som en kjøremessig forbedring. 16" felg har jeg ikke testa ut.
Hmm.. Det høres jo absolutt ikke lovende ut. Det blir jo akkurat like mye dekk med 205/40 uavhengig av om felgen er 16" eller 17". Nå er vel og merke ikke min bil senket, og ikke tror jeg den blir det heller ettersom at jeg er avhengig av å få den godkjent.

Alternativt er jo 205/45-16 en mulighet. Da er jeg er fortsatt innenfor grensen for rulleomkrets.
 #445653  av mr2pondus
 
Det kan godt være orginaloppsettet gjør lavere profil mer tyggbart. Det har jeg ikke kjørt med. De mr2'ene jeg har hatt med orginaldempere og fjører,har også hatt orginalhjul. Hvis du ønsker å senke bilen godkjent,så har Lesjøfors TŰV godkjente sett. Det er et slikt som står på min,og sirlig ført inn i vognkortet.
 #445654  av Freebird
 
mr2pondus skrev:Det kan godt være orginaloppsettet gjør lavere profil mer tyggbart. Det har jeg ikke kjørt med. De mr2'ene jeg har hatt med orginaldempere og fjører,har også hatt orginalhjul. Hvis du ønsker å senke bilen godkjent,så har Lesjøfors TŰV godkjente sett. Det er et slikt som står på min,og sirlig ført inn i vognkortet.
Etter litt beregninger ser jeg at 205/40-16 gir en dekkhøyde på 82mm, 195/50-15 gir en høyde på 97,5mm og 205/45-16 gir en høyde på 92,25. Da kan det se ut til at det kan bli et greit kompromiss. Forøvrig en dimensjon som ser ut til å være betydelig mer tilgjengelig og lavere priset også. :)

Og der ble senk også interessant. :lol: Har du noen bilder av bilen din sett fra siden med Lesjöfors? De senker 35mm hvis jeg husker rett? Vet du hvem som eventuelt selger disse til AW11? :D
 #445667  av mr2pondus
 
De er kjøpt fra Hellanor. Delenr 4592549. Det skal følge med TUV papirer på dem. Jeg har i allefall liggende på mine.
Jeg skal få knipset et bilde ganske plutselig.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9