TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Freebirds Mr2 Mk1a

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #448861  av Freebird
 
Inz4ne skrev:Synd du ikke visste at du trengte dette ifjor :( Da sendte jeg 3 sett som var ganske slitte og med ødelagte topplagre på dynga :/ Hadde ikke plass til det mer...
Det skulle jeg også ønske jeg visste nå. :(

Når det er sagt så skulle jeg tro at fire fjærbein lar seg oppdrive. Om ikke i Norge så i allefall i USA eller England. Jeg gir ikke opp så lett. :wink:
 #448895  av ure
 
Har de forran liggende med innsats dempere , har de bak også men må sjekke om det er innsats eller ikke.
 #448907  av Freebird
 
ure skrev:Har de forran liggende med innsats dempere , har de bak også men må sjekke om det er innsats eller ikke.
Ønsker du å selge dem?

I såfall, send meg gjerne en PM med pris. :)
 #448992  av Freebird
 
Jeg har en periode irritert meg over surkling fra varmeapparatet ved gasspådrag. Dette kommer jo ganske enkelt av at jeg har luft i kjølesystemet en eller annen plass. Sist helg bestemte jeg meg for å se om det kunne hjelpe å lufte systemet. Da viste det seg at jeg hadde et ganske tydlig hull i lokket til ekspansjonstanken. Noe som forøvrig er ganske vanlig på Toyota fra denne tiden. Jeg bestilte derfor nytt lokk til ekspansjonstanken, nytt lokk til kjølevæskepåfylling, ny termostat og pakning til denne. Alt dette til den herlige sum av 1358,- :shock:

Uansett, i dag var dagen kommet for å montere lokket til ekspansjonstanken og påfyllingen av kjølevæske før jeg forsøkte å lufte systemet på nytt. Det var bare en delvis vellykket affære. Det surkler betydelig mindre nå enn før, men jeg har nok enda litt luft igjen. Siste rest tenker jeg å få ut samtidig som jeg flusher systemet og bytter kjølevæske ganske snart. Dersom jeg da fortsatt har surkling tyder vel ting på at toppakningen kan være gåen, men vi krysser fingrene for at flushing av systemet, ny termostat og kjølevæske gjør susen. ;)

SÃ¥ litt bilder:

Her ser man hullet i lokket til ekspansjonstanken ganske tydelig:
Bilde

Ny del:
Bilde

Montert:
Bilde

Det originale lokket til påfylling av kjølevæske:
Bilde

Ny del:
Bilde

Montert:
Bilde

Tok også et bilde av bilen i typisk Bergensvær:
Bilde

Og ett av felgene:
Bilde
 #448994  av Inz4ne
 
Ser bra ut :) Du har husket å ha baken på bilen jekket opp under lufting?
 #448996  av Freebird
 
Inz4ne skrev:Ser bra ut :) Du har husket å ha baken på bilen jekket opp under lufting?
Takk for det. :)

Jeg jekket ikke opp bakenden av bilen nei. :)
Så vidt jeg har forstått er det bare tull på disse bilene. Tanken er at man skal sørge for at påfyllingen er det høyeste punktet i kjølesystemet, noe den allerede er på disse bilene fra fabrikk. Den originale verkstedshåndboken sier heller ingen ting om å jekke opp bilen bak ved lufting av kjølesystem. :)
 #448998  av Inz4ne
 
Tja, har alltid hatt baken hevet når jeg har luftet kjølesystemet på disse, og har da aldri hatt noe problem med det, så kan jo være verdt et forsøk?
 #449005  av ArildM
 
Ser meget bra ut :) Er det en 85mod siden den har de sorte feltene på fangern? :D Det er sjeldent i Norge!
 #449009  av Freebird
 
ArildM skrev:Ser meget bra ut :) Er det en 85mod siden den har de sorte feltene på fangern? :D Det er sjeldent i Norge!
Nei. Dette er nok en 86-modell. Fangeren ble kjøpt i fjor sommer når jeg slepte forsterkningsbjelken foran gjennom støtfangeren. Skiltet er derfor også provisorisk montert. Fangeren skal til lakkering ila. mai. :)

Jeg tror uansett dette er en litt sjelden sak. Legg for eksempel merke til listene på forskjermen og dørene. De vanlige decalene på disse bilene er jo tre striper som går rundt hele bilen. Her er det en enkel stripe i to farger. Ørnen på bakfangeren er også i tre farger og ikke ensfarget slik som de fleste andre. :) Hvis noen sitter på mer informasjon angående dette så er jeg svært nyskjerrig. :)
 #449011  av ArildM
 
Sjeldent med de listene. Usikker på om min mk1 hadde slike lister i det hele tatt.
Mk1b har de du nevner som ser litt annerledes ut.

85mod looken er noe som jeg er litt svak for :) Trolig fordi det er så sjeldent.
Liker også dekalen enkelte biler hadde:
Bilde
Vet ikke om det var unikt for USDM bilene?




Sikle :oops:

http://assets.blog.hemmings.com/wp-cont ... _MR2-3.jpg
 #449013  av Myklebust
 
Sjukt pen, stock bil! :) Må sei eg liker fangeren og at du har fargekoda leppa, stilig! Gjer seg med nye detaljer i motorrommet og! Skulle gjerne hatt nytt radiatorlokk til CeliSupraen, men finner ikkje riktig størrelse :|

Ser forresten noken merker i karossen på første bildet.. Har den vore fiksa etter en kollisjonsskade, eller er det sånn originalt?
 #449024  av Freebird
 
Myklebust skrev:Sjukt pen, stock bil! :) Må sei eg liker fangeren og at du har fargekoda leppa, stilig! Gjer seg med nye detaljer i motorrommet og! Skulle gjerne hatt nytt radiatorlokk til CeliSupraen, men finner ikkje riktig størrelse :|

Ser forresten noken merker i karossen på første bildet.. Har den vore fiksa etter en kollisjonsskade, eller er det sånn originalt?
Takk for det.

Støtfangeren blir nok trolig lakkert ganske snart og da forsvinner nok det svarte feltet. Jeg er enig med ArildM at 85-modellene som har svart felt i fangeren både foran og bak samt. på dørene ser bra ut. På denne derimot er alle de resterende delene rød så da tenker jeg det blir mest riktig å sette den tilbake til original farge. :)

Tror ikke bilen har vært i noen større ulykke nei. Det er noen småting å ta tak i. En liten bulk i venstre forskjerm, panelet under støtfangeren foran må rettes (og den gummileppen under der igjen krøller seg, men det er helt vanlig). Det er også en og annen skramme på støtfangeren, men det stammer fra en annen bil, så jeg aner ikke hva det kommer av. :)
 #449529  av Freebird
 
Jeg er ikke så flink å holde tråden her oppdatert, men jeg har i det minste litt nytt å melde fra gang til gang. :)

Jeg har knekt en fjær foran så da ble nye fjærer og brukte fjærbein kjøpt. Jeg kjøpte Eibach Pro-Kit fjærer og satser på at det gjør susen. Jeg har kjøpt brukte fjærbein som skal sandblåses og lakkeres. Når feriepengene kommer bestiller jeg Koni innsatsdempere og da blir alt dette montert sammen med nye fjærbeinslager. :)

Jeg har også fått lakkert støtfangeren foran rød så den gleder jeg meg til å få montert igjen. Bilder kommer når jeg setter i gang med det. :)
 #449538  av ArildM
 
Bra :)
 #449562  av Freebird
 
ArildM skrev:Bra :)
Jeg håper det blir topp! :)

Jeg sitter å kikker på nye lykter. Jeg tenker å kjøpe Hella sitt konverteringssett fra H6054 til H4. Bilen har fra før H4 lykter fra Kotio, men reflektoren på den ene har dessverre begynt å flasse.

Det jeg da lurer på er hvordan i all verden man klarer å få ut de fantastisk rustne skruene som sitter i rammen som holder lykten på plass? Jeg kan ikke helt forstå hva Toyota tenkte på når de laget den konstruksjonen der. Og apropos lite gjennomtenkte konstruksjoner, må man virkelig ut med lykten for å få av øyelokkene? :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9