TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Freebirds Mr2 Mk1a

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #448424  av ArildM
 
Kuult :) Hvem laget senterkoppene? :)
 #448518  av Freebird
 
Da har jeg endelig fått dekk på felgene og kan nå dele bilde med dere.

Felgene kommer fra Dekklåven og av deres eget merke (KT Racing). :)
Bilde
 #448521  av ArildM
 
Knallfine felger :)
Ikke ulike mine! :mrgreen:
 #448522  av Myklebust
 
Steike! :shock: :D Flotte felger! Og senterkoppene står jo perfekt til dei :) Gode greier!
 #448524  av mannen
 
Fensport selger vel bensinpumpe du kan bruke kanskje ? Min er iallefall ifra Fensport
 #448528  av Freebird
 
ArildM skrev:Knallfine felger :)
Ikke ulike mine! :mrgreen:
Takk for det. De er nok ganske like dine felger ja. Litt flatere utseende på disse. :)
Myklebust skrev:Steike! :shock: :D Flotte felger! Og senterkoppene står jo perfekt til dei :) Gode greier!
Takk! Jeg har troen på at dette blir helt topp når jeg bare får de på bilen. Jeg håper på å få hentet bilen ut fra vinterlagring før helgen. :)
mannen skrev:Fensport selger vel bensinpumpe du kan bruke kanskje ? Min er iallefall ifra Fensport
Takk for tipset, men bensinpumpe ble ordnet i fjor sommer. Det ble en Airtex pumpe fra Hellanor. Jeg har også en Bosch bensinpumpe liggende fra Rockauto dersom det skulle bli problemer med dette i fremtiden. :)
 #448555  av Freebird
 
DA er sesongen i gang for min del. Fikk hentet bilen i går kveld så i ettermiddag blir det montert nye hjul og tatt en vask tenker jeg. :D
 #448562  av Inz4ne
 
Deilig da :) Min blir kjørt til verksted i kveld, for EUkontroll til uka eller noe slikt :P
 #448716  av Freebird
 
Jeg sitter og tenker litt på å ta en fullstendig renovering av fjæring/demping i løpet av sommeren. I utgangspunktet vil jeg beholde originale høyde og slippe visning på BT. Hvilke muligheter har jeg? Jeg ser at det i Norge er dårlig utvalg av demperinnsatser til disse bilene. KYB er stort sett det som er å oppdrive og internasjonalt så har ikke de et spesielt godt rykte.

Jeg er klar over muligheten for Coilovers fra K-Sport, men hvilke alternativer finnes? :)
 #448717  av ArildM
 
Bytta alle foringene mine til foringer fra Twosrus. De har dempere og fjærer også om du er på leit :)
Husk at ikke alle AW11 har lengre mulighet for å sette inn innsatser i fjærbeina, dette siden toyota kom med lukka (sveist igjen) fjærbein en gang på 90tallet. Så om det har vært bytta dempere på Toyota kan du stå fast med et fjærbein som ikke kan bytte innsats.
Sjekkes ved å se om det faktisk er 6kant muttre i toppen av fjærbeina :)
Hadde koni fjærer og 40mm senk på min første bil, funka fint det, aldri noe tull på EU kontroll. Om du finner noe som senker feks 30mm vil du i praksis neppe oppleve noen merkbar forskjell siden originalfjærene sikkert har sunket 30mm allerede siden de var nye :)

Dettet settet transformerer bilen din:
http://twosrus.com/catalog/product_info ... cts_id=219
Om du tror at bilen din er god å kjøre, vent til du har bytta ut til færsk fjæring, natt og dag i forskjell :)
 #448829  av Freebird
 
ArildM skrev:Bytta alle foringene mine til foringer fra Twosrus. De har dempere og fjærer også om du er på leit :)
Husk at ikke alle AW11 har lengre mulighet for å sette inn innsatser i fjærbeina, dette siden toyota kom med lukka (sveist igjen) fjærbein en gang på 90tallet. Så om det har vært bytta dempere på Toyota kan du stå fast med et fjærbein som ikke kan bytte innsats.
Sjekkes ved å se om det faktisk er 6kant muttre i toppen av fjærbeina :)
Hadde koni fjærer og 40mm senk på min første bil, funka fint det, aldri noe tull på EU kontroll. Om du finner noe som senker feks 30mm vil du i praksis neppe oppleve noen merkbar forskjell siden originalfjærene sikkert har sunket 30mm allerede siden de var nye :)

Dettet settet transformerer bilen din:
http://twosrus.com/catalog/product_info ... cts_id=219
Om du tror at bilen din er god å kjøre, vent til du har bytta ut til færsk fjæring, natt og dag i forskjell :)
Takk for godt svar Arild. :)

Poly-foringer er jeg i utgangspunktet skeptisk til. Jeg har hørt at resultatet kan være fryktelig mye risting. Jeg har forståelse for at de kan hjelpe med å korte ned rundetider på bane, men min bil blir stort sett brukt til kosekjøring på vanlig vei og da tror jeg rett og slett jeg velger komfort.

Koni støtdempere kommer jeg nok derimot til å handle hos Twosrus. Jeg snakket med Thorshov Bilrekvista, men de kunne bare skaffe foran og da er det like greit å handle alt hos Twosrus.

Når det gjelder fjærbein så var jeg ikke klar over at disse ble forandret på 90-tallet. Det er absolutt nyttig informasjon å få med. Jeg er uansett interessert i å kjøpe noen brukte fjærbein for løse innsatser dersom noen har det liggende. Da kan jeg få satt sammen alt klart til montering på bil uten å måtte ta den ut av trafikk i mellomtiden. Dersom noen har noe slikt liggende som de vil selge; skrik ut. :)

30mm senk hadde sikkert ikke vært noen dum tanke. Har du forslag til eventuelle fjærer?
 #448833  av ArildM
 
Har polyforinger på min sammen med originale fjærer og dempere. Funker meget fint. Eneste merkbare forskjell var at alt føltes tightere, rettere sammensatt og mer presist. Ikke merket noe som helst ubehag, stivhet, eller vibrasjoner.
Motorfester i poly er vel derimot greit å unngå, har hørt ymse om disse.

Har ikke twosrus fjærer også?
 #448835  av Freebird
 
ArildM skrev:Har polyforinger på min sammen med originale fjærer og dempere. Funker meget fint. Eneste merkbare forskjell var at alt føltes tightere, rettere sammensatt og mer presist. Ikke merket noe som helst ubehag, stivhet, eller vibrasjoner.
Motorfester i poly er vel derimot greit å unngå, har hørt ymse om disse.

Har ikke twosrus fjærer også?
Hmm...

Da er jo absolutt polyforinger noe å vurdere likevel.

Twosrus har Eibach Pro-Kit fjærer. Disse skal i følge beskrivelsen senke 1" til 1.5", noe som helt sikkert egentlig er passelig. Spørsmålet er bare hvor mye trøbbel man får hvis man blir tatt for å kjøre med fjærer uten TÜV-papirer. Snakker vi smekk på lanken og visning på biltilsynet eller er det førerkortbeslag? :)
 #448849  av Inz4ne
 
Synd du ikke visste at du trengte dette ifjor :( Da sendte jeg 3 sett som var ganske slitte og med ødelagte topplagre på dynga :/ Hadde ikke plass til det mer...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9