TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • -90 Celica st182 widebody prosjekt.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #442486  av devilsix
 
Tenkte det var på tide med en prosjekt tråd på denne bilen. Ikke så veldig spesiell bil, men var min første bil når jeg fikk førerkort og fikk kjøpt den tilbake i fjor. Så skal prøve å få den på veien igjen sakte men sikkert :)
Bilen er som sagt en 1990 Toyota celica st182 med widebody karosseri. Står at den er registrert som 4 hjulstrekker i vognkort av en eller annen grunn.
Bilen hadde en original motor når jeg hadde den første gangen. Men etter jeg solgte den så ble bilen kollisjonsskadet og motor osv ble tatt ut for og bli brukt i annen bil. Men har fått tak i en 3.gen 3sge som jeg skal prøve å få nedi denne.
Skjer ikke så mye med denne bilen framover da jeg har andre biler som også trenger oppmerksomhet men skal oppdatere her så fort det skjer noe :)

Her er først noen gamle bilder fra da jeg hadde den første gang :)
Bilde

Bilde

på telt tur :)Bilde

Bilde


og slik var den når jeg kjøpte den tilbake:
Bilde

Bilde

Bilde

grovretta framskjerm så det ser litt penere ut der den står :)
Bilde

Bilde

1stgen vs 5th gen
Bilde

og slik står den i dag.
Bilde

Bilde

Bilde
 #449349  av devilsix
 
Har ikke skjedd mye her.
Har satt inn en 3gen 3sge motor i den men usikker på om jeg skal bruke den, da jeg ikke vet tilstand ellernoe på motoren.
Henta meg en delebil i dag så kan hende jeg bruker motor derifra. Vet da i værtfall at den går, kjørte den 15 mil hjem.
Hadde så flaks så jeg fikk tak i en st182 med widebody karosseri som delebil. Ganske godt gjort siden det kun finnes 16 slike biler i norge i følge biltilsynet :D så nå har jeg 2 av 16 :D :D

Her er no bilder av delebilen :)

Bilde

Bilde

Bilde
 #449351  av Inz4ne
 
Fine biler :) Hvordan er delebilen sånn i forhold til rust?
 #449362  av Inz4ne
 
Der var det en del kjeks ja.
 #451122  av devilsix
 
PÃ¥ tide med en liten opdatering igjen :)
har da skjedd litt her siden sist.
Det ble så jeg tok ut igjen 3gen motoren som satt i og solgte den. Så da var det bare å begynne å plukke ut motor fra delebil.

Ut med 3gen

Bilde

ut med motor fra delebil
Bilde
Bilde

også inn igjen med motor :D

Bilde

Bilde

ble også en liten ekstra jobb med ledningsnettet da forrige eier hadde skjært vekk noe av det gamle som jeg trengte.
Men ble ferdig med den jobben i dag og hadde den første prøvestarten. Startet med en gang men går for fort på tomgang.

Bilde

Bilde

Er igjen en del jobb inni bilen.
Bilde
Bilde

endel er gjort, men mye igjen! :D
 #451618  av ArildM
 
Fine Celicaer :)
Liker de med RWD best :oops:
 #451633  av ArildM
 
Absolutt :) Tror om en ti år eller så er disse langt mer ettertraktet enn de er i dag :)
Er noe med formspråket Toyota hadde på 90tallet som garantert bare vil bli mere og mer populært i fremtia :)
Samtidig var det kanskje de siste bilene som var noenlude kjøreorienterte biler, og ikke den kjedelige prius perioden på 2000 tallet og opp til i dag :roll:
 #451647  av devilsix
 
Da gikk delebilen på skroten. Har plukket den så og si helt rein:) 1stk mindre widebody.
Finnes 9 registrerte og 5 avregistrerte widebody i norge nå da :)

Bilde
ArildM skrev:Absolutt :) Tror om en ti år eller så er disse langt mer ettertraktet enn de er i dag :)
Er noe med formspråket Toyota hadde på 90tallet som garantert bare vil bli mere og mer populært i fremtia :)
Samtidig var det kanskje de siste bilene som var noenlude kjøreorienterte biler, og ikke den kjedelige prius perioden på 2000 tallet og opp til i dag :roll:
er enig med deg. Kommer nok ikke til å bli like populære som ra28/ta28 noen gang men skal heller aldri selge denne så det gjør egentlig ikkeno for min del iværtfall :)
 #451648  av Inz4ne
 
Bra å få den på vinterlagring :D Men et spørsmål hvordan får du vite hvor mange som er registrert og avregistrert av en type bil?
 #451655  av devilsix
 
Inz4ne skrev:Bra å få den på vinterlagring :D Men et spørsmål hvordan får du vite hvor mange som er registrert og avregistrert av en type bil?
Det får jeg vite av Biltilsynet:)
 #457502  av devilsix
 
på tide med en bitteliten oppdatering her kanskje.

Kjørte den på vinterlagring for 2 år siden. Dro den endelig fram igjen fra vinterlagring nå forrige helg. Har hatt planer om å gjøre den ferdig nå i mange år men bare blitt satt på vent, men nå håper jeg planene blir til virkelighet :lol:

Mangler å montere front, justere skjermer og panser osv, rette ett par bulker på panser, skikkelig vask å polering, overhaling av bremser.
Slik står den nå:

Bilde

Bilde

Bilde

Dro på meg enda en delebil da det var endel småtteri jeg trengte. Kjekt med noe reserve deler også.

Bilde


Her er noe av grunnen for att jeg ikke har fått begynt på den før. Enda ett langtids prosjekt :D gått med noe timer rustsveising i vinter!
Bilde

Turboskyssen støver ned
Bilde
 #457505  av Makk
 
Nice bil!

Ikke for å være en kuk eller no, det er flere enn 9 widebody i norge da alle eksporterte (fra japan) st185 gtfour var widebody :mrgreen: