TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Aspen's supra mk4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #457363  av aspen
 
Takker for fine tilbakemeldinger :)
Neida, blir ikke stresset ferdig. Det får ta den tiden det tar. Er nesten opp på 400 timer til nå siden 23desember, men begynner faktisk å se enden =D
 #457365  av ArildM
 
Bare 400 til så er du i mål? :D
 #457367  av aspen
 
ArildM skrev:Bare 400 til så er du i mål? :D
Hehe, til bilen er helt ferdig som jeg ønsker den kansje, men fram til den er ferdig for denne gang er det ikke mange timene igjen :)
 #457551  av aspen
 
Det drar seg til. Motor og gir er satt inn. Har visning til toyota onsdag 28 juni og biltilsynet fredag 30. Har fått satt strøm på bilen og det ble litt feilsøking med og få alt elektriske til og fungere. Hadde koblet litt feil på lysene og h blinklys lyste hele tiden. iogmed at usa biler ikke har blink i skjermen, så hadde jeg koblet meg inn på markeringslyset som sitter i fangeren. Dette var en smal sak og ordne.

Det som ble en ganske stor jobb var at jeg ikke fikk startet ecu'n. Dette merket jeg først ved at bensinpumpen ikke startet. begynte og feilsøke og fant ut at jeg brente sikringen til tenningstrøm til ecu'n vær gang jeg vridde om tenningen. Målte jord på sikringen og kom fram til at det måtte være en kortslutningen på den kretsen. Denne ledningen går bak dash og varmeapparat :? så da var det bare og rive dashbord osv. fant ingen brudd eller at den lå på jord. ''hva faen?'' men etter alt var koblet fra, så målte jeg ikke jord på sikringen. Da var det bare og begynne og koble inn og måle sikringen for hvert stikk jeg satte inn. Bingo!! ecun til abs'n var feilen. jeg hadde brukt jdm abs ecun og dette var feilen. i hode mitt måtte jeg bruke alle hjerner fra jdm bilen når jeg bruker jdm hoved ecu. dette viste seg og ikke stemme, for i teorien har jeg ett us chassis bare med jdm motor. problem solved.

neste problem.. ingen bremselys eller ryggelys bak. Dette tok jeg kjapt. Bytte styringsboksen til lysene med US boksen og alt funket som normalt.

så ett problm jeg løste fort men egentlig ikke skjønner så mye av :P horne funket før jeg rev ut dashbordet men ikke etterpå. samme runde. sjekke sikringer og relle. alt tip top. så slo det meg en tanke om at jeg hadde en jordingsfeil, så kansje hornet manglet jord. Bam! hornet var ikke jordet i chassiet etter alt har blitt lakkert.

Neste problem. servoslanger. H styrt servoslanger er selvfølgelig mye lengere enn V styrt. Smal sak dette, få laget nye på TESS. glem det. inni servoslangen er det en strup (tvinnet stål slange) for og senke hastigheten på oljen for å vistokk ikke få risting i ratte og sprenge tannstanga ifølge TESS. Kan faktisk stemme, for har hørt om folk som har bygget om. Kjøpt overhalt tannstang, fått laget slanger og fått lekkasje på tannstanga etter kort tid og ment tannstanga har vært dårlig overhalt. Ikke noe jeg vet men en liten teori,
ringer toyota for og bestille orginal on tenker at to slanger med ett rør umulig kan koste all verden. Så feil kan man ta. 7900,- etter rabatt. Fuck det! USA blir løsningen. 550 pluss frakt :wink:
Det er den jeg venter på nå fær jeg kan fyre bilen. i mellomtiden kan jeg bare pusle og sette sammen det sisste.

stygg avluting på leppen.
Bilde

fikse fikse
Bilde

Når jeg først skulle ut med det gamle dashbordet var det en fin mulighet til og sette inn det nye =)
Bilde

Nytt dash,midtkonsol,airbag deksel og ny lakkerte dash panel i facelift fargen. ser ganske strøken ut =)
Bilde

Motor inn. har montert sammen det meste i motorrom nå, men her er bare motorn på plass.
Bilde

Panser lakkert,montert og tilpasset.
Bilde

Bilde

Ligger litt etter bildemessig, men girboks er inn, luftet clutch, mellomaksling og eksos er montert
Bilde

Bilde
 #457553  av ArildM
 
Lykke til på visningen! Respekt for å finne ut av el-feil, tror jeg hadde gitt opp hele greia etter så mye krøll :lol: 8)
 #457554  av aspen
 
ArildM skrev:Lykke til på visningen! Respekt for å finne ut av el-feil, tror jeg hadde gitt opp hele greia etter så mye krøll :lol: 8)
takktakk =) er somregel enkle feil disse el feilene når man først finner dem :P
 #457984  av aspen
 
Hei godt folk. jeg har vært ganske sløv, å ikke oppdatert her :? til informasjon er bilen ferdig og godkjent og bilen har vært på veien i en mnd. Har kjørt over 100mil og ikke noe nevneverdig problem enn at jeg har en bråkete servopumpe.

Det som var veldig moro, var og få spørsmål om å stille ut bilen på classic car show i trondheim spektrum i september.
der blir både Holger og min bil vistfram. Noe som igjen genererte til og bestill på en shit load med deler for og ta sisste rest. hadde en plan om ta det litt lugn å bare kose meg med bilen som den var denne sessongen og ta de sisste små tingene iløpet av vinteren, men slik ble det da ikke med tanke på utstillingen.

Det som nå står på agendan fram til CCS. er:
-Nye borrede skiver
-eksos hele veien
-frontmontert cooler
-sterio. ikke noe stort anlegg men ett diskre uten noe sub. dette skal planet hifi ta seg av.
-muligens takata seler om jeg finner noe ekstra lompenger liggende

noen bilder av ''ferdig bil''
Vedlegg
IMG_5806.JPG
IMG_5806.JPG (4.71 MiB) Vist 5933 ganger
IMG_5808.JPG
IMG_5808.JPG (4.36 MiB) Vist 5933 ganger
IMG_5856.JPG
IMG_5856.JPG (464.86 kiB) Vist 5933 ganger
IMG_5908.JPG
IMG_5908.JPG (121.28 kiB) Vist 5933 ganger
 #457985  av aspen
 
Da har jeg begynt med eksosen. Jeg hadde ett brukt HKS anlegg liggende, så dette har jeg pussetopp.
fikk bestilt meg ceramic coating i brent bronsje. etter 4 timer med sliping ble anlegge klart til coating.
dette er ett produkt som vistnokk er utviklet for våpen industrien og tåler temperaturer opp til 900 grader.
stål er vell rødglødende rundt 900grader, så skal gå bra på anlegg.
Dette stoffe kostet skjorta,buksa og enda litt til. har vell en literspris på 6000,- Heldigvis har det utrolig god dekkevne,
så jeg får faktisk tatt hele anlegge med to bokser tilsammen 240ml. jeg har kansje berget med en boks, men valgte og legge på litt ekstra. :o

for å si det sånn, så var det verd vær en krone. det ble utrolig pent og en strøken finnish.
Vedlegg
IMG_5973.JPG
IMG_5973.JPG (4.76 MiB) Vist 5932 ganger
IMG_5974.JPG
IMG_5974.JPG (4.56 MiB) Vist 5932 ganger
IMG_5975.JPG
IMG_5975.JPG (4.94 MiB) Vist 5932 ganger
IMG_5976.JPG
IMG_5976.JPG (3.73 MiB) Vist 5932 ganger
IMG_5977.JPG
IMG_5977.JPG (3.46 MiB) Vist 5932 ganger
 #457992  av OleST
 
Cerakote? Duracoat?

Er fryktelig mange navn og finisher når det gjelder våpen...
 #457999  av ArildM
 
Vi skal på CSS i år også skjønner jeg :mrgreen:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10