TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Aspen's supra mk4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #455800  av aspen
 
Da er torpedo og akvarium sveiset inn. Idag var ett lite vendepunkt, for nå starter jobben med og bygge opp og sette sammen bilen. Istedenfor å bare rive ned og bilen er nå forsåvidt venstrestyrt.
Neste økt er og sveise over endel braketter på innsiden av bilen som er motsatt fra rhd til lhd.

Vendepunktet. så demontert som den kan bli
Bilde

Nøye med bruk av sveiseprimer imellom plateskjøter
Bilde

caroliner spotsveis så puktsveisene blir seende orginal ut og slipper pluggsveising
Bilde

sveiseapparat
Bilde

Bilde

venstrestyrt
Bilde

Noen små ting utenom selve chassies må også få litt tlc, Bakre støtfangerbjelke, deksel over bensintank og bjelke bak dashbord levert til sandblåsing.
Bilde
 #455805  av Philip
 
Bare å bøye seg i hatten for detta!:-)

Stå på!:)
 #455887  av aspen
 
Ikke noe oppdatering på en stund, men har jobbet en god del med bilen. mye tid på prepping av motor rom så ikke noe spes å ta bilder av.

Skjøter akvariumet kant i kant mot det gamle.

Bilde

denne sveisskjøten havner under noen deksler oppe på akvariumet så den blirhelt skjult, sliper av toppen fordet.

Bilde

her er deksel innsveiset, De ''sveislarvene'' i ytterkant er faktisk også slik orginal.

Bilde

Alle sveising er ferdig og alt av braketter er er flytett innvendig. Nå er chassiet venstrestyrt.

Bilde

En tidligere smarting kappet hull i motorrommet for cooler røret :roll:

Bilde

sveiset igjen.

Bilde

sikker den samme smartingen. skrudde ut den selvborrende skruen og sveiset sammen feste igjen.

Bilde

akvariumet har vært lakkert opp en gang og det flasset lakk. slipet det helt ned til stålet for å være på den sikre siden

Bilde

Legger fuge i ytterkant av torpedoen. skjuler overlappen. det er også en stor fuge der orginalt så blir ikke noe juks :P
ikke så mye som ett klips står igjen i motorrommet

Bilde

Legger epoxy i bunn i motorrommet før fyller

Bilde

Motorrom ferdig grundet. Det er ikke mulig å se noe tegn til obyggingen. det må destruktiv åpning til for å finne spor av det. slipet også ned ruterammen til stålet pga det er en plass som er utsatt for rust. fant ingen ting, men da vet jeg værtfall og det kjennes bedre ut :P

Bilde
 #455898  av aspen
 
Motorrom ferdig =) hele bilen er nå lakkert innvendig.

Bilde

Bilde
 #455907  av ArildM
 
Dette er helt rått for oss som stort sett bare er sleggemekanikere :) :shock:
 #455967  av aspen
 
Har begynt og montere litt sammen i motorrom og innvendig, men noe av det første som skal inn er ledningsnett og der har det vært mye snusk i det nette fra usa bilen. Bytett ut orginalkontakter og mye lure løsninger til lykte. sikkert vært montert noe horelys og div. heldigvis har jeg alt jeg trenger fra jdm netett, men blir noen timer med opprydning :roll:

Jeg har vell egentlig bestemt meg for og gå over motor og freshe opp den også, så håper jeg får levert den til cylmo kansje mot slutten av uken som kommer.

fuget og lakkert torpedo og tverrbjelke. egentlig helt unødvendig, har holdti massevis med grunding.
Bilde

Bremskraftforsterker og støtfangerbjelke klar til grunding og lakkering
Bilde

Hel haug av braketter og duppedingser sandblåst og klar for grunding og lakk
Bilde

Alt ble grundet med epoxyog lakkert blank svart
Bilde

Dette er dekslet over tanken. La på godt med steinsprutbeskyttelse og lakkert blank svart
Bilde

Bremskraftforsterker
Bilde

Dette er bjelken hvor rattstamme og dashbord er skrudd i. Denne er ikke behandett fra toyota så de har endel rust på seg. (har plukket ut to og de var like ille)
Bilde
 #455975  av ArildM
 
Like herlig hver gang det kommer oppdateringer i denne tråden. For en jobb som gjøres 8) !
 #455985  av aspen
 
ArildM skrev:Like herlig hver gang det kommer oppdateringer i denne tråden. For en jobb som gjøres 8) !
Morro med tilbakemeldinger ☺️
 #455992  av ArildM
 
Håper å få se din og Holgers Supra i strøken tilstand etterhvert :)
 #456001  av aspen
 
Montering pågår.

Bilde

6 ledninger som er klippet på usa motorromledningsnettet som jeg ikke har peiling på hvor skal. de finnes heller ikke på jdm nettet. Om noen har formening om hva de er til så gjerne gi en lyd :P
Bilde

må være strøkent bak fangeren å :P
Bilde

føringen mellom varmapperakassen og innlufent fra karosseriet. byttet ut skummet for det vart til pulver når jeg tok på det. Forskjell på h og venstrestyrt.
 #456002  av aspen
 
[quote="aspen"]Montering pågår.

Bilde

6 ledninger som er klippet på usa motorromledningsnettet som jeg ikke har peiling på hvor skal. de finnes heller ikke på jdm nettet. Om noen har formening om hva de er til så gjerne gi en lyd :P
Bilde

må være strøkent bak fangeren å :P
Bilde

føringen mellom varmapperakassen og innlufent fra karosseriet. byttet ut skummet for det vart til pulver når jeg tok på det. Forskjell på h og venstrestyrt.
Bilde
 #456003  av OleST
 
Er ikke noe spesielt supra interesert men denne blir grom!
 #456005  av Philip
 
sjekket vis a vis Holger sitt nett?

Jdm manuell har minst ledninger
Jdm automat har flere
euro/us manuell har flere
euro/us automat har flest av alle!

http://www.shoarmateam.nl/upload/MKIVSu ... agrams.pdf

S.140?
S.157?
S.229?

Lykke til!
Sist redigert av Philip den 30 jan 2017 22:06, redigert 1 gang totalt.
 #456007  av aspen
 
Philip skrev:sjekket vis a vis Holger sitt nett?

Jdm manuell har minst ledninger
Jdm automat har flere
euro/us manuell har flere
euro/us automat har flest av alle!

Men siden det er 6 kan det jo være til resistor pack til eu/us lav ohms dyser?
Dette er ikke motorledningsnettet men der som ligger i motorrom.
 #456008  av Philip
 
Dette er ikke motorledningsnettet men der som ligger i motorrom.[/quote]

Så det etterpå :oops:

Redigerte innlegg, kanskje lettere å finne med farger på istedenfor TSRM i svart hvit :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10