TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Aspen's supra mk4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456788  av aspen
 
Har ikke stoppet opp selv om det har vært lite oppdateringer så her kommer en litt større. Chassiet er ferdig grunnet,slipet og er bortimot klar til lakkering. fått tilbake motor og har begynt og montere den.
Har også montert sammen dørene, det var sinnsykt mye arbeid pga. jeg måtte bygge om høyrestyrt nettene for usa
ledningsnettene var rask som alt annet fra den bilen. i tillegg ble absolutt alt vasket pluss pluss pluss.

Braketten som sitter rundt ac koblingene inn til klima anlegget. Her ble det litt hodebry for og finne ut hva som kom til og bli den peneste løsningen. Det gikk med en hel lørdag bare for å få til denne. Glemte selvfølgeligog ta bilder hvordan jeg løste dette, Men det jeg gjorde var og bruke braketten som base og sveise ett ''lokk''
Bilde

Slik ble den på bilen.
Bilde

asfaltplater
Bilde

asfaltplater i dørene så det blir litt mer Aston Martin dunk ;)
Bilde

Her har vi ledningsnette i førerdøren. Etter endel grubling ble det så jeg fikk til og bruke nette fra førerdør fra høyrestyrtbilen.
Bilde

Nye gulvmatter
Bilde

servooljekoppen lakkert
Bilde

Blokka ferdig slipet og klar til lakk
Bilde

Bilde

Ene delen av bunnpanne lakkert
Bilde

Motorfester lakkert
Bilde

Pullysett også lakkert. Her skal jeg også slipe rent i hullene i pullyene slik at alufargen kommer fram.
Nye trd motorfester montert på nylakkerte motorfestebraketter.
Bilde

Bilde

Bilde

Bunnpanne lakket. Ble rimelig fornøyd med den.
Bilde

Bilde

Har også fått lednigsnette fra tweeked. Det var dyrt, men for en jobb og finish. i tilegg er alle kontaktene nye så jeg forstår prisen.
Bilde
 #456789  av ArildM
 
Takk for en solid oppdatering :D
Dette blir så strøkent :shock: :mrgreen:

Godt å se at Tweaked ikke har senka kvaliteten på jobben de gjør, kosta litt for AW11en også, men guri så verdt det for et plug and play ledningsnett i strøken kvalitet og perfekte lengder :)
 #456791  av CelicaTurbo
 
Det er virkelig imponerende alt arbeidet med detaljene! :)
 #456792  av Philip
 
WOW! :shock: :D :D
 #456795  av Moseby
 
det lednings nettet så jævlig fint ut!! 8)
 #456796  av Moseby
 
Må bare stå på og bli ferdig. stopper jeg opp og tar en pause er det liten sjanse for at jeg kommer igang igjen med det første kjenner jeg meg rett :P
håper på det ja. Når jeg begynte 23 desember sa jeg at jeg skulle bli ferdig til 1 mai. Den tror jeg blir hard, men har lagt listen litt høyere en det jeg hadde planer om så jeg har flyttet deadline til 1 juni =)[/quote]




1juni er jo jævlig bra det å da med tanke på hvor mye jobb du legger i den. kunne tenke meg å gjøre sånn selv å.men nå tok jeg motor og motor rom i vinter så nå ser det bra ut. så blir det hellakkering og valsing av hjulbuer bak til vinteren igjen så karosseriet er klar for orginale ccw classics når lommeboka blir tykk nok :P
 #457089  av aspen
 
Må bare beklage at det er litt lite med oppdateringer, men kommer desto større når de først kommer:P
Er gjort veldig mye siden sist, og jeg begynner faktisk og se enden. regnet sammen timene jeg har brukt siden 23 desember og har til nå brukt 328 timer.

Karosserimessig bortsett fra fanger og panser er nå ferdig og fokuset går over på og sette samen motor.
reiser til Tyskland på torsdag og har barna imorgen, så uken her blir det ikke gjort noe :?
Felger ble bestilt for 1 mnd siden så de er vell på plass iløpet av 14dager til 1mnd. klar til deadline 1 juni.
Disse forblir hemmelig fram til de står på bilen.

Nye hovedlykter, ''skvettlapper'' og det nye dashbordet har også kommet. rammler inn delerhver uke, men mye små ting bare.

Ferdig slipet og maskert.
Bilde

fremdeles blaut lakk :P
Bilde

sjekket fargen ut. faktisk litt usikker på fargevalget fremdeles.
Bilde

Bilde

Fikk lønn for strevet med og ikke være på med slipemaskin og bare klosse sliping. Bilen super strak. veldig fornøyd med det.
Bilde

mmmmm! dyrt men verdt hver en krone! Nytt dashbord
Bilde

Fredags ettermiddag. Bord er satt ut med deler som skal onteres iløpet av helgen. Fruen er bortreis denne helgen, så blir så mye jobbing som overhode mulig
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

det ble 31 timer den helgen :P
 #457090  av aspen
 
,
Sist redigert av aspen den 01 mai 2017 18:29, redigert 1 gang totalt.
 #457091  av aspen
 
.
Sist redigert av aspen den 01 mai 2017 18:30, redigert 1 gang totalt.
 #457093  av ArildM
 
Fy fader! Dette ble dønn strøkent. Nydelig fargevalg. Med noen skikkelige felger må jo dette bli en av Norges mest strøkne Supraer?!
Helt vanvittig for en jobb som er gjort. Håper jeg får sett den på C&C en gang i løpet av sesongen :oops:
 #457097  av Philip
 
Runk meg i revers! Sykt fin! :D :D :D :D :D
 #457099  av CelicaTurbo
 
Veldig fint å få se så mange bilder fra prosessen. Dette blir strøkent :)
 #457357  av aspen
 
hei å hå! Mai har vært litt barbert mnd pga. reising,konfirmasjon osv, men motoren er ferdig montert og klar til og gå inn i bilen iløpet av neste uke. Dessverre ser det mørkt ut å bli ferdig til 1 juni, men jeg unnskylder meg med at jeg hele tiden løfter standaren og derfor går tiden fra meg :P

Motoren ble jeg mildt sagt driit fornøyd med, får bare håpe den holder :P ser ut som en 1000hk, men blir orginal til og begynne med :P Ikke en eneste del som er satt på som enten er vasket,glassblåst,ny eller lakkert =)

Hybrid turboene er montert så potensielt endel hk her.
Bilde

kan kansje se litt mørkt ut, men med matt og blank svart live er sinsykt pent
Bilde

Bilde

Bilde

Her er fargen til bilen lagt på skriften på topp dekslet, en litt artig detalj som ble litt mer arbeid enn først tenkt :P
Bilde

alt er selvfølgelig lakkert av deler og braketter.
Bilde

Nåkk en liten artig detalj. fikk disse laget til ett firma. TRD logoen er da også i bilens farge.
Bilde
 #457358  av ArildM
 
Unnskyldningen er godtatt 8)
Mulig jeg har sagt det før, men dette blir mer strøkent enn når bilen forlot fabrikken :!:
 #457362  av celicat23
 
Alt er bare dritpent. Det er gøy å se en bil bli pusset opp på dette nivået. Håper du ikke tar tidspresset innover deg å heller bruker tiden det tar å få alt 100%
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10