TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Aspen's supra mk4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #455639  av aspen
 
Da skjer det mye om dagen. Eller mest kvelden :P Har en viss tendens til og ta av når man først setter igang så nå blir det ny farge :D Valget falt på en orginal Supra farge. QUICKSILVER :D og slik motivasjonen er om dagen, så bygger vi om til venstrestyrt når vi først er igang. Holger har pappapermisjon, så vi har litt ekstra plass på verkstede og prosjektet slipper og hemme den daglige produksjonen.

Bilen er utrolig bra for rust, bare noen små blærer i nedkant på den ene bakskjermen.
lite skader, men det kom fram en gammel karosseriskade på venstre kanal.
for og være sikker på at alt var fagmessig utfør, kappet jeg opp kanelen for å sjekka at det ikke var lappetsammen
eller noe rust. alt så fint ut. v bakskjerm er også bytett engang i tiden, men det var jeg klar over. alt i skjønneste orden :D
Vedlegg
IMG_5060.JPG
IMG_5060.JPG (4.58 MiB) Vist 2294 ganger
artig hva som dukker opp
artig hva som dukker opp
IMG_5064.JPG (202.12 kiB) Vist 2294 ganger
IMG_5068.JPG
IMG_5068.JPG (4.11 MiB) Vist 2294 ganger
noe av de værste jeg ser. lakkerte skruer.
noe av de værste jeg ser. lakkerte skruer.
IMG_5069.JPG (3.77 MiB) Vist 2294 ganger
 #455640  av ArildM
 
Slaskete jobb om skruene er lakkerte :)

Supra er og blir en nydelig bil, perfekt fargevalg også 8)
 #455659  av Holger
 
Sandesupra skrev:Hallo!
Blir jo helrått detta!:-) Hvilke hybridturboer har du gått for? og hvilken styringsenhet?

Holder selv på med dette:-)
Blir 850cc sidefeed og apexi fc blir nok liggende på 1,5 bar men det får man ta litt som det kommer;-) egentlig ikke så opptatt av å få mest mulig hk. bare gå rent, trygt og styggjævlig! :D
det er gt28 senter bygd på ct20 jdm turboer :D
 #455687  av aspen
 
ArildM skrev:Slaskete jobb om skruene er lakkerte :)

Supra er og blir en nydelig bil, perfekt fargevalg også 8)
Faktisk så er det i tlfelle her ikke slaskete jobb som er utført, for de er demontert å sprøytett ved nermere undersøkelse.
Jeg iker det ikke, men det er værtfall ikke slurvett jobb som er utført :P
 #455689  av aspen
 
Det går framover.. tempoet og lysten er fremdeles på topp. Nå begynner det så smått og komme deler i posten også =D
Chassiet uten løs deler er ferdig rettet og grundet. Begynner og bli rimelig nøye, for på 1 nyttårsdag klosset (brukte slipeklosse) og slipte av hvitlakken med den. Da skal bilen være rimelig strak allerede nå, før jeg skal klosse slipegrundingen.
Håper å få maling innvendig i døråpninger,bakplate, bakluke åpning, innvendig i dører, panser og bakluke iløpet av uken her så jeg kan begynne og sette sammen litt

Til helgen begynner jeg og rive ut alt av interiør og sage ut torpedo. Håp om å få sveiset inn lhd torpedo på søndag.
stramt tidsskjema :P

forøvrig går det litt tid på sanking av deler. Blir å bestille nytt motor ledningsnett fra tweaked performance Bl.a.
Ser jeg har glemt og tatt bilde av bilen ferdig grundet, men med ett strøk epoxy grunding. (Kun det beste er godt nok)

Bilde
Vedlegg
IMG_5083.JPG
IMG_5083.JPG (3.98 MiB) Vist 2269 ganger
IMG_5061.JPG
IMG_5061.JPG (3.57 MiB) Vist 2269 ganger
IMG_5070.JPG
IMG_5070.JPG (4.27 MiB) Vist 2269 ganger
hull til antenn sveiset og tinnet
hull til antenn sveiset og tinnet
IMG_5072.JPG (4.17 MiB) Vist 2269 ganger
IMG_5078.JPG
IMG_5078.JPG (4.3 MiB) Vist 2263 ganger
Sist redigert av aspen den 03 jan 2017 13:15, redigert 1 gang totalt.
 #455691  av aspen
 
Bilde[/URL]

mmmm! nye blanke performance parts :P
 #455692  av Philip
 
Dæven! Skal si den arbeidslysten kom skikkelig! Stå på! Dette blir knalltøft:-)
 #455699  av ArildM
 
Vi snakker jo tross alt om Supra hovedstaden i norge da :D
Dyktige folk :) Vet hvor jeg skal ta MR2en hvis jeg skal ha no karosserijobb utført :)
 #455709  av aspen
 
Det har ikke vært rolig, selv om det ikke har kommet noen oppdatering. Bortsett fra torsdag, da trakk jeg en visdoms tann og da ble det rett i seng etter jobb. Bilen ble lakkert innvendig idag. Deler kommer også litt nå og da.
For den som tror at det er fort gjort og lakkere innvendig i dører og døråpninger når man først holder på tar feil.
Det og bytte farge med innvendiglakkering koster dobbelt så mye som bare og lakkere bilen utvendig.

En annen ting jeg begynte med lille julaften når jeg fikk innfarkt og bestemte meg for og begynne med bilen var at jeg ordnet meg en kalender fra Rema hvor jeg noterer ned antall timer jeg jobber hver enkelt dag.
tilnå har jeg brukt 54,5 timer.

Begynner og stable inn i boksen.
Bilde

sandblåste alle hengslene for og være på den sikre siden :P
Bilde

Bilde

ferdig lakkert innvendig
Bilde

Bilde

Nye godbiter. Orginalt trd tårnstag :mrgreen:
Bilde
 #455710  av NosliW
 
Dette blir helt konge! Følger!
 #455713  av ArildM
 
Godt å se en Supra bli bygget opp fra bunnen av :)
 #455745  av aspen
 
Da er vi laaangt hjemmefra. nå er bilen så demontert som den blir bortsett fra noen små ting i motorrom som blir plukket ned når det skal lakkeres. er ikke langt unna bare ett rullende chassis nå.
Det er nå klart for og begynne og kappe,sage og sveise inn ny torpedo,akvarium og tverrbjelke.

Litt små syssel utennom som blåsing og lakkering av skruer.
Driver og snuser litt på titan bolter til motorrom, men koster skjorta, buksa og litt til :shock:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #455750  av ArildM
 
All respekt for all innsats et så krevende prosjekt omfatter :!: :)
 #455762  av aspen
 
Hurra torpedo!

Torpedo saget ut og borret ut to deksel overakvarium så det også er klart til og sages ut.

Bilde

venstrestyrt torpedo under tilpassing

Bilde
 #455764  av Philip
 
Blir så imponert over fremgangen på dette prosjektet ditt:-) går virkelig unna! Straks bare montering som gjenstår:)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10