TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Aspen's supra mk4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456034  av Philip
 
Sett noe på det skjema? skumleste bare men kunne ikke se noen ledninger med tverrgående striper :shock: :?
 #456037  av aspen
 
Philip skrev:Sett noe på det skjema? skumleste bare men kunne ikke se noen ledninger med tverrgående striper :shock: :?
Har ikke sett så mye på det, skal å se på en orginal euro lhd bil på torsdag, så håper jeg får noen mer svar da =D
 #456038  av aspen
 
Da fant jeg ut hva de er til :)
Vedlegg
image.png
image.png (331.45 kiB) Vist 6588 ganger
image.jpeg
image.jpeg (92.16 kiB) Vist 6588 ganger
image.png
image.png (278.38 kiB) Vist 6588 ganger
image.jpeg
image.jpeg (73.69 kiB) Vist 6588 ganger
 #456039  av Philip
 
Så bra!

Da var det vel s 157+ delen da:-)
 #456047  av ArildM
 
Alltid digg å finne ut av løse ledninger som bare henger å slenger. Selv om de fleste toyotaene jeg har hatt har hatt en 3-4 ekstra plugger som bare henger og slenger :)
 #456085  av aspen
 
montering, montering og mere montering. alt som blir montert er enten nytt,vasket, behandlet plast/gummi fornyer eller lakkert.

Innmaten til ventiler i bakskjerm lakkert, vasket og behandlet med gummifornyer.
Bilde

Finline tape på hode på bolten så jeg ikke knekker lakken
Bilde

alt av elektrisk er godt over og reparert. Bytett sikringsboks for den fra usa bilen hadde mange knekte fester og var generelt i dårlig befatning. Varmeapparat satt inn, tverrbjelke og ratt stamme.
Bilde

Bilde
 #456091  av CelicaTurbo
 
Imponerende arbeid med detaljer!
 #456092  av celicat23
 
Blir rett og slett litt glad av å se noen gå så grundig til verks med å sette i stand en bil. Det er gøy å følge med på fremgangen her.
 #456095  av CelicaTurbo
 
Jeg blir litt mer slik "akk, det er slik jeg skulle ha gjort med min bil!" :D
 #456097  av ArildM
 
For alle de gangene jeg har tenkt at biler som er "sveist om" til rattet på andre siden bare er jalla. Dette er beviset på at det kan bli som fabrikknytt, eller bedre :D Bruker du disse bildene til dokumentasjon ifbm godkjenning av dette?
 #456098  av aspen
 
ArildM skrev:For alle de gangene jeg har tenkt at biler som er "sveist om" til rattet på andre siden bare er jalla. Dette er beviset på at det kan bli som fabrikknytt, eller bedre :D Bruker du disse bildene til dokumentasjon ifbm godkjenning av dette?
Skal nåkk bli tilnærmet orginalt verfall ☺️
Den er forhåndsvist, plombert og forhåndsgodkjent til biltilsynet. De har også vært å sett på bilen. Den skal inn til Toyota for kontroll og de skal dokumentere at det er brukt orginale deler. Deretter visning biltilsynet når den er ferdig.
Skal det bli noe spørsmål, så har jeg masse bilder som dokumentasjon ☺️
 #456106  av aspen
 
Motoren er nå bortimot klar til levering. Mangler bare å plukke ut veiv å nøkke ut råder og stempel. Det ble ikke gjort idag pga av startkransen sto på og jeg var alene på verkstede (kan ikke skjønne det på en fredagskveld :P) for det å løfte ned ei 2jz blokk alene uten hjelp er i det tyngste laget.

ledningsnette ble plukket av tidligere i uken her og sendt til usa som pant på det nye.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #456141  av Philip
 
Bygge en Bar i verkstedet, så vil du ikke ha problemer med løftehjelp i helgene :D

Så du får tilbake et lhd jdm nett? blir nok bra med et nytt nett, de 20 år gamle er rimelig sprø, litt sånn nervøst hver gang man skal koble fra kontakter eller flytte på ledningene :roll:
 #456171  av aspen
 
Philip skrev:Bygge en Bar i verkstedet, så vil du ikke ha problemer med løftehjelp i helgene :D

Så du får tilbake et lhd jdm nett? blir nok bra med et nytt nett, de 20 år gamle er rimelig sprø, litt sånn nervøst hver gang man skal koble fra kontakter eller flytte på ledningene :roll:
Kansje ikke så dum ide' ☺️ På årsfesten for ett år siden fikk vi faktisk skjenkebevilgning, så skulle vel være en smal sak å lage en bar :p Stemmer. Tweeked performance som lager motorledningsnett. Var forholdsvis kostbart, men har ikke så mye valg.
 #456179  av ArildM
 
Tweaked som laga mitt til AW11en også, godt utført jobb :)
Wiregap er vel en mulighet det også? Men jeg tror ikke det skiller mye i pris.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10