TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Aspen's supra mk4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456197  av Philip
 
Koster litt det ja, men er en vel verdt investering! :D
 #456251  av aspen
 
Da ble det litt strek i regningen :( fant litt spon i silen, og endel riper i rådelager og veiv. Har sikkert vert en oppstart unna rådabank og havari. Håper bare veiv har berget såppas at jeg slipper overdimlager. Motor skal jeg levere på cylmo imorgen og får håpe de kommer med litt gode nyheter.

på den andre siden går det framover med monteringen =)

Bilde

Bilde

Klar til levering.
Bilde
 #456252  av ArildM
 
Hell i uhell? :) Krysser fingrene for det beste :)
 #456254  av Philip
 
huff da.. Satser på det ikke er worst case scenario!

Et prosjekt som dette, fortjener ikke slike setbacks! Tvi tvi!
 #456262  av aspen
 
Det blir stressborring og overdim stempel pga. noen små sår i sylinderveggene. Da kliner vi til med smidd råder så har jeg komplett smidd bunndel som tåler en god del trykk. mer enn det jeg skal kjøre på, men da har jeg noe som er holdbart i lang tid framover eller om jeg får innfarkt og bygger en motor med shitload av effekt.

Fikk montert cluth og gasspedal idag. Note to my self... monter dette før alt annet ''nestegang'' det var noe så inni helvette trangt at hele kvelden gikk med på dette :roll:

Bilde
 #456265  av ArildM
 
Lærer så lenge man lever :mrgreen:
Er smidd innmat å anbefale til en daily driver? Har lest og hørt litt forskjellige teorier på dette. Noe med at den smidde innmaten ikke ekspanderer like raskt som en støpt innmat og at den forårsaker mer slitasje eller at klaringene ikke blir korrekte?
 #456270  av OleST
 
ArildM skrev:Lærer så lenge man lever :mrgreen:
Er smidd innmat å anbefale til en daily driver? Har lest og hørt litt forskjellige teorier på dette. Noe med at den smidde innmaten ikke ekspanderer like raskt som en støpt innmat og at den forårsaker mer slitasje eller at klaringene ikke blir korrekte?
Ene læreren min har en Saab som er oppgradert med smidd innmat (original innmat takla ikke den nye og større turboen) , han kjører den hver dag og har ikke hatt noen problemer med det. Men det er vel forskjellig fra motor til motor.
 #456272  av Holger
 
Hehe, jeg sa jo du skulle sette inn pedalstell først :lol:

kan ikke skjønne at smidd innmat skal være en "stopper" for dayli driver... bruker jo samme lager som orginale råder f.eks.
 #456273  av aspen
 
Holger skrev:Hehe, jeg sa jo du skulle sette inn pedalstell først :lol:

kan ikke skjønne at smidd innmat skal være en "stopper" for dayli driver... bruker jo samme lager som orginale råder f.eks.
Dashen var ikke problemet, men lednibgsnette og varmeapparatet =p
 #456274  av ArildM
 
Var nok denne videoen jeg så. Ser det er mange kommentarer under som sier det er ren BS :)
 #456330  av aspen
 
Har hatt pappahelg, så ikke noe spes med jobbing. Dro avgårdet og fikk lakkert skjermene innvendig, så jeg muligens får på de imorgen :)

Jeg fant rust! pannik :P
Bilde

Lakkerte skjermene innvendig, ikke bare skjermkanter men helt inn. NÃ¥ slipper jeg og tektylere innvendig med det
at de ikke blir ''klissete'' og dritten henger
Bilde
 #456337  av ArildM
 
Stå på! :) Alltid morsomt med oppdateringer :)
 #456365  av aspen
 
Det rusler og går framover og det begynner og ligne på bil igjen. Det virker som det går litt tregt framover, men er så
mye små ting som skal puttes sammen som det går utrolig mye tid på.
Bakluke, dører og skjermer er nå satt på og justert så alt av åpninger stemmer.

Bilde

Bakfangeren hadde gått sammen litt under frakt og lagring, så satte den på bilen så den skal få igjen formen sin
Bilde

Bilde

typisk sånn små piss som tar tid. panserwiren var skadet, men utrolig nåkk er den lik på lhd og rhd :wink:
Bilde

måtte skaffe nye speil. forskjell på rhd og lhd :roll:
Bilde

Nye trd motorfester. jeg har facelift bil og braketten til motorfestene er selfølgelig ikke lik på preface og facelift.
trd festene er til preface :roll: etter og tenkt og grublett litt på den saken, kom jeg på at vi har en 2jz ge motor fra supra stående på jobb og med litt flaks var dette en preface. problem solved :D
Bilde
 #456369  av ArildM
 
Tar tid når man gjør det skikkelig! Ikke langt igjen før du er ferdig nå :)
 #456411  av Moseby
 
det gror i hop :D sånn små pis tar så SINNSYKT med tid det!!!!!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10