TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Aspen's supra mk4

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456415  av aspen
 
Det går i montering om dagen. Det er nøyaktig 2 mnder siden jeg startet og til nå har jeg brukt ca 160 timer.Jeg regner med at jeg er halveis til 2/3 ferdig. Fruen er mildt sagt dritt sur, men hun vet hva hun gikk til :lol:

Driver å suller litt med dash dekslene og funderer på om jeg skal ha de orginal matt svart eller 97/98 facelift grå.
Problemet er og finne rett fargekode til facelift fargen. Har jeg funnet noen som har ett deksel har jeg kunne plukke ut fargen.

Saget hull til måler. dette må limes igjen og få det orginalt.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Helt nytt manuelt girdeksel
Bilde

Det meste av interiøret er på plass
Bilde

Braketten til ECU'n som ligger i gulvet måtte få ett strøk med maling.
Bilde

Bilde

Bilde tatt der jeg sitter i stolen :D
Bilde
 #456417  av Philip
 
Nice!

Har et facelift deksel jeg? et bomkjøp :lol: trenger du bilder?
 #456418  av aspen
 
Philip skrev:Nice!

Har et facelift deksel jeg? et bomkjøp :lol: trenger du bilder?
Hvilket deksel? Jeg kunne egentlig tenkt meg å fått scannet fargen så jeg får den helt lik. Kansje du kan sende det om jeg betaler frakt fram og tilbake. :)
 #456419  av Philip
 
Null stress å sende:-) avtaler bare på face:-)

Radio panel
 #456420  av aspen
 
Philip skrev:Null stress å sende:-) avtaler bare på face:-)

Radio panel
Konge! Takk takk :)
 #456479  av aspen
 
fremdeles montering. satser på å få montert ferdig så mye som mulig før jeg begynner med utvendig lakk.
Motor er ferdig maskinert og kontrolert og cylmo venter bar på rådene. skal vistnokk få den iløpet av en ukes tid.
interiørdekslene er klar til lakkering. Philip her på forumet var så trivelig at han sendte meg ett facelift deksel så jeg får plukket ut helt eksakt farge. håper det kommer på mandag =)

dekslene ferdig grundet
Bilde

Bilde

Bilde

Jeg har to radio deksel pga av at det fra usa bilen var så dårlig og jeg fikk i ett anett. de har prøvd og limt igjen knappen til traction, aktiv spoiler osv. men gjort en helt forferdelig jobb. Jeg er milt sagt sjokkert hvor dårlig arbeid de gjør over dammen. Det gjelder ikke bare denne bilen men sånn generelt.
dette dekelet er ikke slipet noe på, det ser faktisk så jævlig ut :? men jeg tenkte at jeg skulle se om jeg fikk orden på det og lime igjen hullene slik som det burde gjøres
Bilde

Og selfølgelig har de helsparklet dekselett. abselutt null hensikt.
Bilde

Helt på trynet dårlig arbeid.
Bilde

Etter en god del sliping kom jeg meg ned til plasten og limt igjen hullene
Bilde

Ny midtkonsoll :)
Bilde

Endelig fikk jeg i den fremste delen til fronten etter en god del leting. Min var kappet av en eller annen grunn. så fikk jeg i en men etter noen dager fikk jeg beskjed om at den ble overkjørt av brøytebilen. så kjøpte jeg en som var ''litt'' bulket og tenkte jeg kunne kappe inn enden på min, men den var helt ubrukbar. så var den en trivelig fyr som hadde en liggende og jeg fikk den for en fin pris =) lakkert og montert sammen med fronbjelke.
Bilde

midtkonsol montert =) få lakkert dekslene så er det meste på plass innvendig
Bilde
 #456483  av Philip
 
Kommer til å bli knallbra!

Helt rått at det skal ta så lang tid, fra Nordland til Trøndelag :lol: men må jo komme på mandagen da:-)

Fått inn setene ser jeg, sittet å dagdrømt om sommeren? :D (gjort maaange ganger sjøl :lol: )
 #456494  av ArildM
 
Man ser jo litt av hvordan ting gjøres når man ser på Misfit Garage, Fast N Loud etc. Mye "bondo" og juksearbeid over dammen virker det som... Men men, blir strøkent igjen nå da :D
 #456515  av aspen
 
Philip skrev:Kommer til å bli knallbra!

Helt rått at det skal ta så lang tid, fra Nordland til Trøndelag :lol: men må jo komme på mandagen da:-)

Fått inn setene ser jeg, sittet å dagdrømt om sommeren? :D (gjort maaange ganger sjøl :lol: )
Fikk det i dag og har tatt ut farge og ferdig lakkert :) ble sittende en god halvtime den dagen jeg fikk de inn :p
 #456516  av aspen
 
ArildM skrev:Man ser jo litt av hvordan ting gjøres når man ser på Misfit Garage, Fast N Loud etc. Mye "bondo" og juksearbeid over dammen virker det som... Men men, blir strøkent igjen nå da :D
langt ifra bra. Lite med yrkesstolthet der ja :p
 #456521  av Philip
 
SÃ¥ bra!

Du er effektiv! Godt det ble riktig og at fargen var såpass at du fikk scannet!:-)
 #456606  av aspen
 
Litt mindre ''blogging'' som fruen kaller det :P men det er aktivitet vær dag bortsett fra tirsdager og annenhver helg (pappahelg)
ble sinnssykt fornøyd med interiørdekslene. med ny midtkonsol og streøkne ''facelift'' interørdeksler kunne jeg ikke gjøre annet enn å bestill nytt dashbord og passasjer airbagluke :D
Det råtte dårlige radiopanelet fra usabilen begynner også og bli bra. Det skal jeg legge ned litt arbeid i, og få satt inn en 2 din spiller etterhvert.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #456612  av ArildM
 
Ultrastrøkent!
Setter standarden bare høyere og høyere :shock: :mrgreen:
 #456781  av Moseby
 
dæven!!! ligger ikke på latsia du nei!
blir klar for supra meet i sommer denna ser det ut som :)
 #456787  av aspen
 
Moseby skrev:dæven!!! ligger ikke på latsia du nei!
blir klar for supra meet i sommer denna ser det ut som :)
Må bare stå på og bli ferdig. stopper jeg opp og tar en pause er det liten sjanse for at jeg kommer igang igjen med det første kjenner jeg meg rett :P
håper på det ja. Når jeg begynte 23 desember sa jeg at jeg skulle bli ferdig til 1 mai. Den tror jeg blir hard, men har lagt listen litt høyere en det jeg hadde planer om så jeg har flyttet deadline til 1 juni =)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10