TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Daniels IS200 SportCross

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #457708  av OleST
 
Kul bil men det mangler vel noen coilovers for og få utnyttet det justerbare understellet helt 110%? Pluss, hadde ikke vært feil og minket avstand mellom dekket og hjulbeint litt :cool:
 #457711  av Nugatti
 
OleST skrev:Kul bil men det mangler vel noen coilovers for og få utnyttet det justerbare understellet helt 110%? Pluss, hadde ikke vært feil og minket avstand mellom dekket og hjulbeint litt :cool:
Jo absolutt, men bilen blir brukt på alt slags underlag, året rundt og med mye forskjellig last, så har ikke fått meg til å gjøre den investeringen enda... Enig i at det ville sett mye mer stilig ut. Det justerbare understellet ble valgt pga pris i forhold til originaldeler mer enn noe annet :p
Er nok den eneste med slike armer som ikke har senket bil :p
 #457712  av Nugatti
 
For øvrig har jeg også lekt med tanken om å gjøre det helt motsatt og heve bilen slik mange Subaru-folk gjør med sine Legacy og Outback med digre hjul masse ekstralys, takgrind og store skjermbreddere.
Bilde
Bilde

Foreløpig er prioriteringen bare å holde bilen i OK stand. Kjøper ingen dyre kosmetiske endringer med det første. Får se når økonomien bedrer seg litt.
 #457714  av OleST
 
:shock: hmmm.... hadde i allefall blitt unikt :lol:
 #457715  av ArildM
 
Litt lenge siden jeg har vært innom denne tråden ser jeg :)
Liker oppdateringene dine, og fortellingen om en IS200 som hverdagshelt og gobil på langtur :)
Samme spilleren i den som jeg har i MR2en min ser jeg, kjekk sak :)
Har aldri vært i finnmark, vært morsomt å ta den turen en gang bare for å ha gjort det, har kjørt E45 fra stockholm og mot østersund et par ganger med Mr2ene mine når de ble pussa opp. Lange "espedisjoner" med bil er alltid noe for seg selv :)
Ble bra med taket i svart, og prisen var ikke helt urimelig heller. Har en Rav4 1.gen som begynner å få ganske så mye rust den også rundt ruta så må vel fikse litt der vi også.
Har også en Prius av samme generasjon men ikke plug-in, kjøpte den for 125lapper for ett år siden, genial bil. Bare å fylle bensin og kjøre :) Kommer du langt på ren strøm med plug-in varianten da? Vurderer plug-in neste gang vi kjøper noe nytt :)
 #457716  av ArildM
 
Forresten tøft med planer om heving og breddere :D
Har som nevnt en Rav4 og på dårlige grusveier skjønner jeg hvorfor folk liker slike biler, er rett og slett digg å bare kunne dundre gjennom dårlig terreng uten å tenke på å bli ristet i filler eller å skrape opp eller å sette seg fast bilen pga den er for lav :D
 #457719  av Nugatti
 
ArildM skrev:Kommer du langt på ren strøm med plug-in varianten da? Vurderer plug-in neste gang vi kjøper noe nytt :)
Kjører i underkant av 20 km på ren strøm på min (den hvite). Min mors nye røde romskip av en bil (2017 Prius Plugin) kjører i overkant av 50 km. Til gjengjeld har hun bare plass til to i baksetet (har en teori om at det er potensiell totalvekt og ikke fysisk plass til batteriet som er skyld i det) og et litt grunnere bagasjeromsgulv enn meg.
Bilde

Uansett, denne distansen på min er mer enn nok innad i Alta og ladinga går såpass raskt (1-1,5 timer på 10A) at det aldri har vært noe problem.
Bildet under bør gi et godt inntrykk ;)
Vi snakker 200 mil på litt over halv tank. Og da er det en 200 km-langtur med i regnestykket. Jeg kunne nærmest kjørt uendelig langt på en tank om jeg kun holdt meg innad i Alta. Det fine med Prius plugin-biler kontra Outlander og de andre er at når strømmen er "tom", så opererer den som en helt standard Prius og oppnår svært godt forbruk da også.
Bilde
 #457722  av ArildM
 
Genialt :)
Pendler dog 10 mil om dagen (5mil hver vei), og dårlig med lademuligheter på jobb, så da er det vel mest den nye Priusen som ville ha vært merkbart bedre for min del :)
Går den som en vanlig Prius når man kjører, altså kobler inn strøm og bensinmotor vekselvis etter behov? Eller har den bare ekstra batterikapasitet i noen mil før det går "tomt"?
 #457723  av Nugatti
 
ArildM skrev:Genialt :)
Pendler dog 10 mil om dagen (5mil hver vei), og dårlig med lademuligheter på jobb, så da er det vel mest den nye Priusen som ville ha vært merkbart bedre for min del :)
Går den som en vanlig Prius når man kjører, altså kobler inn strøm og bensinmotor vekselvis etter behov? Eller har den bare ekstra batterikapasitet i noen mil før det går "tomt"?
Den går som en vanlig Prius når "plugin-reservene" er tomme. Altså den tradisjonelle dansen mellom batteri, elmotor og bensinmotor som du finner i andre Priuser. Batteriet tømmes altså aldri helt. Den har bare et ekstra stort reserve på toppen av det en vanlig Prius har. Den bruker også to batterisymboler: Ett trinløst symbol med "km" ved siden av som brukes under EV-kjøring og det tradisjonelle Prius batteri-symbolet med 8 "trinn" som øker og minker mens man kjører (når plugin-reservene er tomme).
Jeg kan også velge å spare EV-rekkevidden min ved å trykke på en knapp. Kjører da i normal hybridmodus til jeg eventuelt når byen jeg ønsker å spare EV-kjøringen til. Ganske lur knapp, da 80-90 km/t bruker uforholdsmessig mye batterikapasitet kontra hvor effektiv bensinmotoren er i slike hastigheter. Bedre da å spare strømmen til den sløsende saktekjøringen.
En artig ting jeg fant ut er at jeg ved laaaaaaaaaaaaaange nedoverbakker kan regenerere flere kilometer med EV-kjøring selv om "plugin-delen" egentlig var tømt på forhånd. Her begynner normal Prius med motorbremsing på et mye tidligere tidspunkt.
 #457768  av ArildM
 
Kult! Da kan jeg virkelig ønske meg en plugin Prius en gang i tiden :) Bor 30 min unna Sverrige, og der er det 30 min oppoverbakke, og 30min nedover på vei hjemover, så batteriet går raskt proppfullt :)
Ellers hadde det vært kjekt med et litt større batteri, særlig når det som du sier kan velges når man vil tappe av det store batteriet :)
 #457771  av OleST
 
kan du ikke bare kjøpe en sånn batteribank til priusen din da? :P

men det med heving av is200, finnes ddet godkjent hevesett til den?
 #457772  av Nugatti
 
OleST skrev:kan du ikke bare kjøpe en sånn batteribank til priusen din da? :P

men det med heving av is200, finnes ddet godkjent hevesett til den?
Tror neimen ikke noen har hevet en IS200 før. Overhode. Etter mine google-søk å dømme har ingen hevet verken IS200, IS300 eller Toyota Altezza. Så godkjenningsmessig blir det kronglete. I tillegg til at ferdigdeler ikke eksisterer til dette formålet.
 #457773  av OleST
 
fire trinn for og få hevet is200:
1. kapp ut gulvet
2. kjøp deg en trophy truck
3. tre is200 skallet oppå trophy trucken
4. hevet is200

går vel kanskje ann og høre med k-tec i tyskland, trur de har rally coilovers til is200 som muligens hever litt?