TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Philip's Supra UK-spec

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #453298  av Philip
 
ArildM skrev:Er det ikke sånn TOyota livet skal være da? :mrgreen:
Hehe, jo er vel det;-)
 #453521  av Philip
 
Bilde

Endelig fått bilen hjem i garasjen, men hadde et problem med at turbo 2 ikke kom på.

Er egentlig bare 4 faktorer bortsett fra hærpa turbo som gjør det..

vakuum lekkasje
VSV
Actuator/spjeld i rør
trykktanken

Koblet om til ttc for å sjekke om det var en vsv som tulla, det hjalp ikke. max 0,5bar trykk..
begge acuatorene bevegde seg som de skulle og holdt på vakuum.
tok av slangen til iacv actuatoren for å høre om det var trykk i systemet etter en kjøretur.. det var det ikke.
mistenkte da trykktanken under innsuget den fungerte som den skulle..
fant ut at den holdt trykk og fungerte som den skulle.

Slangene var jo nye så jeg gikk på de til slutt, A porten på trykktanken går til Y pipen og B porten går til vsv og actuatorene som styrer til turbo 2 (Iacv og egcv) så det måtte være langs den ruta.
fikk lånt en trykktank av en kompis som jeg tenkte jeg skulle bruke til testingen, slik at jeg kunne gjøre alt fra panser siden;-) tanken var å bypasse vakuum rørene som går bak motoren og ned til trykktanken, for å sjekke om kanskje det var noe der..
tok av slangen som kalles for Y pipen for å koble på trykktanken, den var PLUGGET tett! ikke rart det ikke var trykk i tanken og at actuatorene ikke åpnet seg..
Forrige eier av kitet kjørte jo i permanent ttc (fjernet Iacv spjeldet og ståltråd på egcv actuatoren for å holde den åpen)
Mulig han nevnte dette når jeg henta kitet, men da var jeg vel for gira til å høre etter :wink:
Slangene som stod på kitet var nye så de ble ikke byttet..
etter all lesing og sjekking så var det noe så enkelt :roll:
Men har ikke vært forgjeves, har jo lært mye som man ikke visste om twinturbo systemet;-)
Hadde beklageligvis bare blå silikonslanger... :oops:

Bilde
Bilde
Bilde
 #453540  av Philip
 
Fikk ikke bort alt som var i røret så følte at den ble strupet litt. fikk tak i nye pipes, men gikk heller for løsningen med å klippe røret og bypasse med en silikonslange. gjorde susen:-) føltes mye bedre ut med en gang :mrgreen:

turbinene er jo kraftigere/tyngre enn orginale, så det ble mye lag/lagg/lægg :?: på 1. turboen, monterte en MBC igår kveld og ga den 30 knepp 8) gikk myyyye bedre:) mer og hente men det regnet så ikke beste føre å teste på....

må få på en piggy snart :wink:
 #453544  av ArildM
 
Ufint å drive å snakke om øking av turbotrykk her nå føler jeg!
Som eier av en stock 3.gen 3sgte så har jeg lenge prøvd å stå hardnakket mot øking av trykk :lol:
 #453546  av Philip
 
Hehe, beklager.. men uten mere trykk går disse turboene dårligere enn orginalt, hvis det er noe trøst?;-)
 #453547  av ArildM
 
Hehe, øk trykket du :wink: 8)
 #453551  av Philip
 
Første test etter fiks, uten MBC. med mye lagg..

kunne ikke starte på høyere turtall.. grepet forsvant gitt;-)

 #453556  av ArildM
 
Smooth 8)
 #453572  av Solkim
 
Er det V2 eller V3 hjul på turboene dine?
Har samme kit liggende , men ser for meg at jeg helst skulle vært ut med motor og få gått over litt før jeg begynner å presse grenser med motoren pr idag.
Men du kjører originale dyser og original ecu?
 #453574  av Philip
 
Solkim skrev:Er det V2 eller V3 hjul på turboene dine?
Har samme kit liggende , men ser for meg at jeg helst skulle vært ut med motor og få gått over litt før jeg begynner å presse grenser med motoren pr idag.
Men du kjører originale dyser og original ecu?
Jeg har v3, alt orginalt nå, men må nok få mappa det litt.. v3 gjør at det blir mye lagg på 1. turboen (ikke så veldig glad i ttc) mulig det endrer seg ved 500hk da...

alltid lurt å gå over motor.. Jeg har ikke gjort det da.. men motoren har "bare" gått 123k, bare byttet/sjekket alle slanger..
Har du v3 eller v2? thuk kit?
 #454131  av Philip
 
Har fått gjort litt idag
Startet med 12v mod. på bensinpumpa. Supraen har jo en low speed og high speed.
Denne mod'n anbefales når man øker trykket. da pumpa veksler mellom low speed (under 4k omdr) 9v og high speed 12v.

forskjell i farge på preface og facelift versjonen, men kort fortalt. De to tjukkeste ledningene, kutt og spleis;-)

Bilde
Bilde
Bilde
 #454132  av Philip
 
Fikk også montert en SARD ecu

økt fuelcut til 1,3
fjernet fartsperre
tunet for 1,1 bar
Bilde
 #454133  av Philip
 
Har også koblet opp en bleed ventil og T stykke til vsv som jobber med prespool og div:)

Kommer tilbake til denne, ikke fått det resultatet jeg håpet på..

men er visst nok en veldig god mod for EU/UK/US da disse er "mye" tregere til å spoole enn JDM..

Bilde
 #454136  av ArildM
 
Nå er det like før 1000hk trollet kommer å tar deg :mrgreen:
 #454138  av Zepticon
 
Hvordan fungerer det Hybrid Turbo systemet du snakket om tidligere i tråden? Er det orginale turboer med oppgradert innmat? Det vi har på RX7 er orginale turboer med CNC frest hus og ny cartridge/turbiner fra garret. Er dette noe lignende?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7