TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Philip's Supra UK-spec

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #450618  av Philip
 
Hei folkens!

Tenkte jeg skulle starte en liten prosjekt tråd:)

Har tidligere hatt to Supraer, som jeg har kjørt på prøveskilter.. Men i vinter var det på tide å gjøre noe med det!

Det ble en Uk-spec 94 mod automat. Som stod hos Bjørnalf.

Bilde

BB fikset vinterdekk på felg for meg så jeg fikk kjørt den sørover. Det var et snøkaos hele veien hjem, 17 sykt anspente timer, rimelig utladet når man endelig kom hjem:-)
Bilde
Bilde
Liten stopp før Saltfjellet


Bilde
Endelig hjemme:-)

Så var det å sette den bort til lagring og vente på våren!

Første pri var og få fikset en oljelekkasje som var fra en O-ring til oljefilter "plata"
Veldig greit for meg at man har David på Underground i området:-) quick fix for ham!
Bilde

Kjøpte inn en Do luck fanger mens jeg ventet på våren. Etter den ble montert så heller jeg litt mer mot å gå tilbake til orginal med en leppe.. vi får nå se, foreløpig blir den:)
Bilde
Bilde
Bilde

Ble også kjøpt inn, LHD lykter, Facelift baklykter og Decats fra Whibitz

Så var planen og kjøpe nye felger og dekk da de som står på er kantkjørte, alle 4!.. Engelskmenn og fortauskanter :lol:

Det ble utsatt da jeg fikk mulighet til å kjøpe inn en delebil til manuell konvertering og motorbytte (uk'en har 260k km jdm 120kBilde
Bilde

Så ble det på nytt lett etter felger! men igjen dukket det opp noe :shock:
Et Hybrid TT kit fra Speedforsale til en pris man ikke kunne si nei til!
Bilde
Henta det i Trondheim av en fryktelig trivelig fyr!! Som hadde en NYDELIG lhd hardtop!

Men nå har jeg endelig bestilt felger! det ble Jr-11 hyperblack. 19x8,5 og 19x9,5
Bilde

Videre er planen OEM sorte skinnseter framme, bygge om til manuell, motorbytte, bensinpumpe, dyser, sprut, 264 kammer.
Målet er og ha rundt 500-550 hk på hjulene, samt at det skal se så orginalt ut som mulig i motorrom.
 #450772  av Philip
 
Da var felgene kommet:) litt mørkere enn jeg trudde men veldig fornøyd:) må senkes litt nå :shock:Bilde
Bilde
 #450779  av ArildM
 
Fet Supra 8) 8)
Liker planene videre!
MÃ¥ si jeg er svak for Stock look, selv om denne aldeles ikke var dum :wink:
 #450783  av Philip
 
Takk for det:-)
Blir nok orginal front igjen, men som alle uk-spec har den to "dildoer" stikkende ut :lol: så heller do-luck enn den;-)
Men er mye som skal gjøres før den tid:) bestilt inn fullt vacuum slange kit til motoren nå, så jeg får byttet alt når motoren er løftet ut:-)
skal også ha de andre slangene byttet, venter på svar fra whifbitz ang. de andre slangene:-)
trur ikke det har vært byttet en eneste slange på jdm bilen siden den var ny..
 #450786  av Holger
 
Se her ja, holder på med en UK spec selv :) er bilder i show'n shine tråden.
hybridturboene er genialt, kjenner han du kjøpte av. skal følge med videre her! 8)
 #450788  av Philip
 
Gleder meg til å få de på:-)

Har sett på den Holger! :D Flott bil du har:) synes hvit supra er helt nydelig. og de felgene passa perfekt på bilen din:-)
 #450845  av Viggo90
 
Fin fint prosjekt ditta =) kor dåke handla dela til Supra'ane med rask levering og godt utvalg og diverse? :)
 #450849  av Philip
 
Handler mye fra whifbitz i england, går ganske raskt. men er jo muligheter i norge også, hvis du trenger det enda raskere:)

Tar som regel 3-5 dager å få det levert til østlandet. Supra markedet i england er mye større enn i norge, så det meste av deler har de på lager. mye i Norge ligger på "Fjernlager" som de kaller det. så det kan ofte ta lengre tid enn om du bestiller fra utlandet sjøl..

Bruker også Toyota på orginaldeler.
 #450917  av Viggo90
 
Riktig riktig, ja nei følger med her og prøver å lære nåke til eg får kjøpt meg slik vogn sjølv, leilighet i boks no, så berre å få heva stardarden der i vinter litt så enn får heva boliglånet og kjøpt seg bil på det :)
 #451360  av Philip
 
Da har det startet!:-)

Blir kun ombygging og motorskifte i første omgang, midt i flytteprosess så innkjøp av deler må drøyes litt. hadde jo så klart vært lettere å ta alt i samme slengen, men sånn får det bare bli:-)

Utrolig så fort det gikk og demontere! Skal ikke påstå at det var min skyld;-) Sykt fornøyd med å få lov til og være lærling for en dag hos David:-)

Litt bilder fra dagen:-)
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde




Ene drivakselen satt så inn i H*******... Men ingenting tar knekken på David:-) faenskapet kom av!

Bare 1 bil og demontere igjen nå, så montering:-)
 #451365  av ArildM
 
Har vel skrudd litt Toyota før David, så dette går vel på løpende bånd :wink:
 #451393  av Philip
 
Da er vei supraen også demontert, jdm motoren har fått på speedforsale hybrid kitet og polerte pipes.. Vi har også flyttet over toppdekselene..

Hele hælvetes Clifford alarm systemet ble også fjernet, det skal brennes!!

Girkasse tunellen er også byttet.

Litt bilder:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #451394  av Philip
 
Her er alarmsystemet som var tjuvkoblet inn i ELnettet... MØKK!!


Bilde
 #451396  av ArildM
 
Blir bra dette :)
 #451444  av Philip
 
Håper virkelig det:-) neste blir innkjøp av clutch, dyser, pumpe og sprut. så i løpet av vinteren skal det skje litt på hk fronten 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7