TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • rescue Carina E Gti

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #455616  av Zepticon
 
Jeg bruker Lott.de eller micksgarage.com når jeg må ha deler til Carina. De kom jo bare i EU så nytter ikke å lete i USA.
Og det er billigere enn Mekonomen.
 #455715  av SupraJensen
 
ArildM skrev:Sjekket med Toyota da? Rart om de eller annen leverandør feks Mekonomen eller tilsvarende ikke har noen slitedeler til denne? :) Ville ha gått for mest mulig originalt, om mulig. Motorfester er sikkert greit med originale også, stivere fester vibrerer og rister mer :)
Har ikke sjekket så mye med Toyota enda, er nødt til å få oversikt her først, så lage en spesifikk liste, har byttet arbeidsgiver, så er ikke like enkelt som før, da jeg bare logget meg inn å leitet opp deler selv :roll:
 #455716  av SupraJensen
 
Zepticon skrev:Jeg bruker Lott.de eller micksgarage.com når jeg må ha deler til Carina. De kom jo bare i EU så nytter ikke å lete i USA.
Og det er billigere enn Mekonomen.
Takk for gode råd, skal sjekke ut sidene 8) Carina kom ikke i USA nei, men der går dem under navnet Corona, og er bygget på samme plattform, så deler der ifra passer overens på noen modeller, ellers så har man japan og Caldina :)
 #455717  av SupraJensen
 
Vel da var bremseslangene ankommet, disse er da laget med heroin legering og gull koblinger, kostet hele 1687,- på Toyota pushern, men sånn er det når det hete GTi :lol:

Bremseskiver og klosser ble bestilt ifra brakes.no, grei pris, og blir OEM finish denne gangen, lang leveringstid..
Her gjelder det å få skilter på bilen, så mulig oppgraderinger blir i senere tid (Mulig Celica oppgraderinger).
Lager også liste på ting jeg må ha til bilen, slik at jeg kan lete litt i delelageret mitt når jeg kommer meg dit (har mye liggende, så må sjekke om det er brukbart enda. Greit å ha en GTi liggende i kasser i fjøsen, med kun 126xxxkm på tellern :lol:
 #459427  av SupraJensen
 
Beklager så dårlig med respons her, men har hatt fryktelig mye å gjøre.. Her har bilen fått skilter og er i daglig drift. Funker bra, men mye arbeid igjen. Trenger nye foringer, dempere,fjærer, felger og dekk.

Stadiet for hellakkering er underveis, driver for øyeblikket å ser over TTE styringa, og div deler jeg har laget selv.

Bilen blir svart Metallic (original fargen). Har vurdert blå fargen jeg hadde på den forrige, men vi får se, er mye jobb å skifte farge.

Om noen vet av 5x100 felger ca 8x17" et35, så er jeg på jakt etter sommer felger til denne :)
 #459428  av ArildM
 
Anbefaler Sindre på Tempe dekk om du skal ha noe nytt. Har mye stilig !
Ellers bra å høre at bilen funker som den skal :D Sleng opp noen bilder når du har fått den lakkert :mrgreen:
 #460798  av vadsøværing
 
Denne var gøy å se igjen, denne kom til Vadsø i 2001 mener jeg, og hadde 3 stk nøye eiere hær. Tror den blei opplakkert ca 2002. Flott bil husker jeg, vært mye med å kjørt med denne. Har du noen flere bilder? Legg med ett bilde fra da bilen gikk i Vadsø Bilde
 #460950  av SupraJensen
 
vadsøværing skrev:Denne var gøy å se igjen, denne kom til Vadsø i 2001 mener jeg, og hadde 3 stk nøye eiere hær. Tror den blei opplakkert ca 2002. Flott bil husker jeg, vært mye med å kjørt med denne. Har du noen flere bilder? Legg med ett bilde fra da bilen gikk i Vadsø Bilde
Ja denne bilen er bereist i nordfylkene . Den har levd et HARDT liv, stylingen var skadet og hang bare der, så tok alt av bilen.
Ellers er den bulkete og stygg, takluke er ødelagt, interiøret er slitt.

I mitt eie (2009 til nå) har bilen fått ny motor (126000km) da den gamle ble kjørt tom for olje, da kjøpte jeg den som et vrak. Etter dette har den fått ny: clutch, register, vannpumpe, toppakning, overhalt topp. Nye vinter dekk og 5 originale GTi felger med ny lakk. Sommer felgene på bildet er ikke pene, mangler senter koppene og dem er veldig skeive.

Men endag så blir det bra, fikk den kjørbar i fjord, så den har hatt sitt første år på veien i mitt eie nå.
 #460951  av Phinex
 
Finner ikke deler på ebay da...? Regner ikke med det er så lett å få tak i original TTE styling til disse nå. Veldig bra at den blir tatt hånd om. Er vel 3s-ge i denne, samme, om enn litt nyere versjon av den jeg hadde i min st162 Celica.
Står en Carina GTI til salgs i min hjemby, tillater meg å dele salgsposten fra facebook, om det er av interesse;
https://www.facebook.com/marketplace/it ... 101905054/

Blir spennende og følge med videre.