TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's GT4 - "Grand Touring" Build (SOLGT)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461036  av Makk
 
Oppdatering over utførte ting siden bilen ble tatt fra hverandre, bilen er tilbake på veien nå og venter på karosseritimen sin for skift av dør og skjerm pluss lakk.

Juni til Juli 2019, km stand 185000

* Skiftet polyforinger i armer under bil foran
* Skiftet bremseklosser foran og bak, EBC Greenstuff
* Skiftet bremsevæske alle fire hjul, flushet gjennom nesten en liter
* Skiftet original Toyota slavesylinder m/bolt, originalt Toyota utløserlager og clutch er skiftet til ACT Extreme av David på Underground, ny bremsevæske på clutchsystemet.
*Alle 16 ventilene skiftet m/tetninger og fresing av seter
* Toppen frest og ny 1.4mm cometic toppaking
* Komplett registerreimskift m/vannpumpe
* ALLE simmerringer på motor og pakning toppdeksel og bunnpanne
* Ny termostat og ny frostvæske komplett flush
* Ny ATF olje på servo
* Ny motorolje og filterskift etter 2x flushing m/filter siden toppoverhaling.
* Ny olje på girboks, 75-90NS Redline
* Diverse vakuumslanger byttet
* Diverse slangeklemmer byttet, samt kjølevannskabler
* Pakninger på throttlebody og formstøpt o-ring på tomgangsventil skiftet
* Diverse touchup av el-kabler og legging av kabler
* Nytt bensinfilter og fjernet kulltanken pluss diverse ubrukte rør.
* Bygget om toppdekselventilasjonen fra toppdeksel->catch-can->innsug, til toppdeksel, ->catch-can->atmosfære under bil

Speedometerwire røk av i dag 26.07.2019, har kjørt 4-5 mil uten speedo, ny bestilles sporenstreks på Mandag, heldig for meg at det var kun wiren.
Sist redigert av Makk den 27 jul 2019 17:59, redigert 2 ganger totalt.
 #461043  av Makk
 
Ja du kan jo tro det.

Uten minste form for tvil har jeg valgt verdens verste bil til hobby, cruiser og grand tourer, er noe hele tida :D
 #461047  av ArildM
 
Halve gleden med bil er vel å skru er det ikke? :lol: :mrgreen:
 #461076  av Makk
 
Skal reparere dette i begynnelsen av September når jeg får tilbake bilen og så blir den solgt, hjullager døde og jeg er lei.
 #461077  av ArildM
 
Skjønner du blir lei.
Lykke til med salg og evt ny bil/sykker når den tid kommer :)
Neste eier kan sikkert ha bilen i 10 år uten noe feil :lol: I alle fall så uheldig som du har vært med den.
 #461160  av Makk
 
Vel, bilskadesenteret imponerte ikke akkurat.

Dem takstet slik at hele siden skulle lakkes opp igjen, jeg gav beskjed om at der er ingen fargekode, det må skannes og det var ikke noe problem, men så ble det plutselig problem og kunne ikke garantere at det ble likt fargemessig, jeg krevde hellakkering som jeg har gjort hele tiden for jeg er jo den skadelidende og det skal jo være tilsvarende som det var eller bedre, det nektet forsikringsselskapet... Jeg skal jo ikke måtte gjøre alt dette her selv for faen, bli aldri gammel, syk eller påkjørt i dette drittlandet sier jeg bare.

Krevde pengene betalt på konto istedenfor, det ble en bra sum uansett og jeg får det sikkert gjort for halve prisen, men ideen med forsikring er jo etter min mening at jeg ikke skal måtte gjøre det selv..... Jaja, jeg får noen til og gjøre dette under bordet istedenfor, så kan dem holde seg til yariser og poloer for noe mer avansert enn det er tydeligvis ikke pensum.

To do list i høst/vinter :

* Ny skjerm og dør, lakkering og montering - Dem er skaffet
* Skifte defekt speedometerwire - FERDIG
* Skifte venstre hjullager og spindel foran -
* Skifte lokket m/føler for bremsevæske som lever eget liv plutselig
* Vurdere å prøve å få coilovers ført i vognkort nå som nye regler er på plass
* Montere elektrisk boost ventil og få den påkoblet datasprut, deretter mapping neste år
* Diverse småtterier, manglende pynteskruer etc etc

Bilen er fortsatt til salgs.
 #461165  av ArildM
 
Forsikring er kjekt å ha så lenge du betaler regningen hver mnd og ikke får skade :lol:
Skulle i det minste tro at når man blir påkjørt så skulle det ikke være så vanskelig, men dæffen, har prøvd den saken. Husker når Smokey ble påkjørt bakfra i rundkjøring, slik at hele bakskjermen var herpa... Ble jaggu meg en flere mnds lang kamp om å få det dekket det også, fordi jeg var "ung" og kjørte "så fort at han som kjørte i ræva på meg ikke rakk å se meg" :lol: Djeeses :roll:
 #461168  av Makk
 
Ja til helvette med hele gjengen, forbanna amatører alle sammen.

Det er bare en shoppingbulkebransje hele greia, noe mer avansert enn det vil jeg ikke tro at 95% av dem har noe som helst slags forutsetning til og holde på med.

Har brukt sikkert 3-4 ganger mer penger enn bilen er verdt for og holde den fin og på veien i kjørende tilstand med tuning og oppsett, og det er helt greit, men når en jævla kuk kommer å rygger på meg da bør faen meg erstatningen være tilstede, men neida.. Må gjøre det selv for at dem skal spare penger, ryk til helvette.

Nå er det ikke verdens ende, for jeg får det til no probs, setter på nye deler selv og får dem lakkerte, men som jeg sa tidligere... Det er liksom ikke poenget at JEG skal måtte arbeide for det... Herrigud...
 #461179  av ArildM
 
Amen til det :lol:
Nei måkke tru du får noe hjelp fra forsikringsselkapet ditt, der tenkes det kun profitt :wink:
 #461210  av Makk
 
Døren og fremskjermen avlevert til karosserieksperten min, dem var rustfrie så det er godt håp om å få dette til igjen :)

Skal inn med bilen og scanne fargen så snart det blir fint vær her på sunnmøre.
 #461243  av Makk
 
Venstre hjullager og spindel som er kaputt foran bestilt fra England.
Bremseveskereservoar lokk m/føler bestilt fra England da min fjusker.
Nytt lager under bil for mellomaksling som har kollapset bestilt fra England.

Det blir vel til slutt.
 #461254  av donk2k
 
Makk skrev: Nytt lager under bil for mellomaksling som har kollapset bestilt fra England.
Hvor fikk du tak i det? Og hva koster det?
Misstenker at mine også er modene for bytte...
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 19