TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's GT4 - "Grand Touring" Build (SOLGT)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456511  av sleeper
 
Kan se ut som den brenner litt olje. men ser greit ut utover det. ( temp ser bra ut)
Er dette plugger du har montert? har du justert åpningen på de? ( orginal åpning så vil de gi seg relativt fort, juster de ned til 0.6mm. da skal de holde en stund. )
 #456513  av Makk
 
Har ikke justert dem nei, ja jeg satt dem inn, anbefalte fra Fensport, prøve dyrere plugger neste gang kansje?

Samme plugger som sist.

Er det nødvendig og justere dem altså?
Sist redigert av Makk den 06 mar 2017 20:59, redigert 1 gang totalt.
 #456514  av sleeper
 
Neida, trenger ikke dyrere plugger.
( regner med at det er bkr7e? )

Og ja, du må\bør justere åpningen på de ja. helt normalt at de ikke holder om du kjører med orginal åpning.
Skaff deg en bladsøker og juster ned åpningen til 0.6mm. ( PASS PÅ! ikke ha bladsøkeren mellom når du slår ned åpningen så du ikek skader pluggen. )
 #456522  av Makk
 
sleeper skrev:søk på youtube så finner du en god guide på hvordan du gjør det.
Har du det som trengs for og tune en gammal Motec motorstyring i tilfelle jeg finner ut at jeg skal ha større dyser, bedre kammer, større turbo og annen eksosmanifold en gang i fremtiden? :p

Har en del gammelt papirarbeid med korrespondans mellom leverandøren og karlsen, ser ut som det er greit med dikkedarer.
 #456530  av Makk
 
sleeper skrev:Mener da gaske sikker at det er jeg som har mappet den bilen før du kjøpte den.... :wink:
Ja lurer på det.

Ligger noen kabler og cd'er her, må vel ha med det.

Da får vi se hvordan det blir, klarer vel mye mer med mer bensin å annen turbo vil jeg tro.
 #456531  av sleeper
 
Husker ikke helt hva som sto på bilen den gang eller hva som stoppet. Men er uansett mulig å hente mer ut av den.
 #456533  av Makk
 
For lite bensin til og levere stabil boost over 1.4 bar, er annen innmat i turbo er det jeg husker, for 1.6.

Her er bensintrykksregulator og større pumpe

Større dyser var vel det som trengdes, er stålpakning 1.4mm og arp studs på motoren.

Spørsmålet er vel hvor mye vits er det og bruke en formue på 0.2 boost increase, bedre med annen mer effektiv turbo og eksosmanifold/grenrør da vel?

Til hvilket punkt kan en la det gå på original innsugsmanifold før den må skiftes da? Er ikke afm lenger på denne bilen.

http://www.atsracing.net/Parts/Index/ATSMANIFOLD
 #456543  av sleeper
 
Liten vist og presse ut noe spess mer med det oppsettet du har nå. så her bør du nok bytte turbo, kammer og innsugsmanifoil før du prøver mer effekt.
Nå husker jeg ikke helt spec liste på den bilen, men send meg en liste så skal jeg se over den.
 #456544  av Makk
 
Jeg skal se hva jeg finner, litt av det ser en jo.

Vet ikke om du husker hva slags innmat der er? Har ikke funnet papirene på det ennå, på munne var det sagt at den var åpnet og smidd men det må jo seff bekreftes

Om stemplene er originale, noe en må ta utgangspunkt i om en ikke kan dokumentere det så må jeg vite hva en kan ta ut "safe" med bare stålpakning og arp studs pluss utvendige support mods og manifolder/turbo/dyser før jeg potensielt legger titusener på bordet..

Ta ut motoren gidder jeg ikke da bilen blir ukjørbar i lengre tid, da lefler jeg heller med og kjøpe en brukt motor og gjøre det fra bunn og bytte når den er bygd, for den gamle får en jo solgt for en god del cash.

Rundt 400hp har jeg sett for meg ish.
 #456557  av Makk
 
Det går jo, forsåvidt, knødet noe jævlig med hvordan jeg skal rute slanger til den catch-can'en, har vel funnet det ut sånn cirka, men må dessverre kjøpe mer enn det jeg har, billige vakuumslanger tåler som kjent ikke oljedamp så :p

Ellers :

Tatt ut igjen pluggene og gappet dem til 0.6 som rådet var, startet aldri motoren før jeg fikk rådet så det er helt freshe greier.

Bestilte og mottok en del klips og gummiplugger som skal i under bilen, har visst vært glemt og sette i etter tektylering etc, nye klips på diverse plastikk i bilen.

Bytter skruer rundtom saker og ting, brunt er ikke fint, må se og få meg et nytt klips på gasspådraget også!

Bilde

Egenkreasjon på T'en, borte hull i kroken for løft av motor og limte på baksiden, en slangeklemme holder slange og T i en og samme operasjon :p

Bilde

Mangler bare noen smådeler lakkerte, noen skruer står igjen og skifte, rute slanger fra catch-can og lakke opp igjen de bracene til chassiset, vet ikke om jeg skal gå for blå eller svart, mulig at det og ha dem blå blir i overkant hore

Ellers begynner jeg og bli happy med at ting ser bling ut nedi der :p

Bilde
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19