TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's GT4 - "Grand Touring" Build (SOLGT)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #456375  av Makk
 
Derfor jeg solgte min sw20 turbo i forrige uke, jeg kan gjøre alt på bil men rust og lakk og slikt det har jeg ingen tålmodighet til hehehe.
 #456376  av ArildM
 
Enig der gitt! Fikser alt unntatt rust jeg, flink å skjule EU-rust på bruksbil, men kan ikke fordra det på "finbil" :( Derfor vi har folk i Polen er det ikke? :lol:
 #456378  av Makk
 
SÃ¥ henger den her igjen da.

https://www.dropbox.com/s/7gl0t2hhxvm9a ... 5.jpg?dl=0

Jeg har satt på Coilovers foran, de var jævlig mye kortere sånn generelt enn stock støtdemper greierne.

Kan det være riktig at nedre bærearmene skal stå rett ut da? Dem blir jo sikkert pekende oppover når jeg setter den ned på bakken igjen?? Det er jo ikke helt heldig på mcpherson understell, eller har jeg tenkt feil nå.

https://www.dropbox.com/s/uwkf8pkuys4wi ... 4.jpg?dl=0
 #456379  av ArildM
 
Endelig noe jeg vet noe om! .. ish, litt, eller ingenting?
Men link i alle fall:
http://www.mr2oc.com/55-mk1-suspension- ... eeded.html

Du bør vel ha slike spacere for å beholde korrekt geometri for å unngå "bump steer"? Derav ordet Bump Steer Spacers, eller RCA spacers (hva enn det betyr).

Hvor mye det har å si? Tja, har det ikke på AW11en og den kjører fint den. Men om den hadde kjørt bedre med slike? Hvem vet. Og hva sier de til slike på en evt EU kontroll?
Vedlegg
Geometry1.jpg
Geometry1.jpg (75.53 kiB) Vist 4940 ganger
 #456382  av Makk
 
Vel jeg har fått svaret fra han som solgte meg kittet fra England.

Disse coiloversene stilles høyde på med og løse nederste skru og vri selve foten rundt så den blir lavere eller høyere, mine er stilt 14 cm lavere enn det jeg hadde før så det var ikke så rart at de så jævlig merkelig ut.

Men selvfølgelig overlowering er jo selve grunnen til at det peker rett ut og vil peke oppover når en senker ned bilen på hjula.

Ganske smart system, man kan stille uten og ødelegge preloaden på fjøra ved og stramme den opp til det ukjørlige! En bare skrur ut foten nede istedenfor!

Tcb Performance er jævlig hjelpsomme :D
 #456383  av Makk
 
Også, noen som vet om en dumpventil som høres ut som den aller første på videoen her? Min sier bare "POFF" og det er ikke nok attention seeking for min del.

Håper man ikke "MÅ" ha sekser for og få den lyden :D

 #456389  av donk2k
 
Jepp. FromtMontert IC.
Ja. Bytt ut røret som dumpen er montert i med et vanlig rør å prøv.
Mange mener det ikke er farlig dersom turbotrykket ikke er for høyt.
Å bare teste hvordan lyd det gir tror jeg ikke er noe problem iallefall. Du kan også stramme opp fjæra i dumpen du har slik at den kun åpner ved høyere trykk.. Da kan du få litt sånn lyd som i filmen ved medium gassing...
 #456393  av donk2k
 
Jeg ville ikke kjørt uten dump på det trykket, men heller prøvd å stramme opp den du har...
 #456395  av sleeper
 
Hvis du har en TIAL type dump så får du som regel med ekstra fjær til den som er strammere en den som blir levert montert ( alternativt kan du kjøpe strammere fjør. jo strammere den er jo mer skal til for at den åpner og dermd blir lyden mer og mer som de på filmene. )
 #456398  av sleeper
 
Poenget er vel strengt tatt at det ikke er dump ventilen som lager den lyden. Men turboen... Så jo mindre dump/åpning du har på den jo mer går tilbake mellom turboen og lager sånn lyd
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 19