TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's GT4 - "Grand Touring" Build (SOLGT)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #453264  av Makk
 
Nice, thanks!

Nå var den originale vifta koblet på den originale kabelen da, så ingen modifikasjoner der, kansje det sitter lenger bake i bilen.

Skal prøve og koble på slik den var, så får en se hva som skjer, funker det så funker det hehehe.
 #453265  av donk2k
 
Vifta trekker for mye strøm til å kobles direkte på hjernen. Den er stortsett koblet gjennom et rele. Enten bruker man det orginale eller legger opp et nytt når man monterer datasprut. Du får finne fram multimeter å begynne å leite deg frem fra vifta og innover i ledningsnettet.
 #453267  av Makk
 
Skulle ha bestilt med det mishimoto kittet med sensor der en kan velge når det er varmt nok til og kjøre vifte hører jeg :mrgreen: Ledig plass i radiatoren og alt :D
 #453303  av Makk
 
Det kan godt hende den holder.

Selv har jeg en ingersoll rand 3/4 og en 1 toms, dem skulle kastes på jobb så da var jeg faen meg rask, di koster flerfoldige tusen

Vi tok over et firma og det kom kassevis av utstyr haha.

Ingersoll rand er ferrarien av lufttrekkere :D det blir ikke bedre, men om den biltema saken klarer såpass med moment så skal det nok gå helt fint

Trikset er som regel kompressoren og en stor nok slange, hjelper fint lite med stort verktøy om spruten er svak :mrgreen:

De kompressorene som ikke klarer mer enn 6 bar er 210 prosent UBRUKELIG til annet enn og fylle luft og skifte dekk.
 #453305  av Makk
 
Kaputt Mishimoto radiator, det var jo virkelig et "sjokk" Damper noe jævlig fra der grillene joiner øvredelen av radden...

Sendt support ticket nå.... Dem bør bare sende meg en ny en for jeg betaler ikke en halv ny radiator for og sende den tilbake :evil:
 #453307  av Makk
 
Kommer ikke fra radiatorlokket nei, det kommer på tvers av hele radiatoren fra under øvredelen der "rowsa" er joinet i toppen, tåkelegger hele området.
 #453318  av ArildM
 
Skal ikke det være bra saker? Spørs om du skulle ha holdt deg til OEM :mrgreen:

BTW: Tror kompressoren leverer 8 eller 10 bar, så vi får prøve og se hva som skjer :)
 #453320  av Makk
 
Jo det er jo lovpriset opp i skyene, google however disagrees.

Oem er for pinglete, tåler ikke gassing på varme dager.

8-10 bar skal gå knallbra da!

Kan sende deg min hammer om det ikke går :p
 #453384  av Andrepedersen
 
Jeg kjøpte 2stk spal slimvifter. Et søk på google så finner du en nettside som leverer. Koblet dem på det orginale ledningsnettet, funker veldig bra. Du må nokk lage noen braketter for festepunkt. Kan ta et bilde å sende neste gang jeg er hjemme
 #453385  av Makk
 
Jeg fikk fra Mishimoto og dem sa di skulle passe rett på den radiatoren, nå må jeg bare få en ny radiator fra dem.

Hjelpsomme fra kundeservicen deres, om ikke litt fram å tilbake.
 #453480  av Makk
 
Sender meg ny radiator sier dem, får håpe den kommer super quick!

Er litt monteringsarbeid som står igjen, pluss nye dekk og så særdeles mange kilometer med kjøring for og være sikker på at redskapen holder til en mega europa tur.

Om ikke så må jeg pingle ut og ta MR2'n

Bestilte nye dekk idag ivertfall, men der er en mega irriterende dunkelyd under når en kjører over småhull eller på grus, sakte eller fort.

Jeg har skifta hundebein foran/bak, dempere/tårnlagring, styrekuler skiftet og bærekuler er sjekket, bestiller og skifter gummier på stabstagene også til poly, selv om dem originale føltes okey ut.

Noen andre typiske dunkelyd-skapere på disse bilene som andre veit om ?
 #453520  av Makk
 
Hvorfor du skal ha boost gauge :

Ute og kjørte MR2 i går, plutselig får jeg alarm fra gaugen og jeg hører at spoolen på turboen er mye høyere, peak knappen kan rapportere om 1,8 bar.

Slapp gassen kjapt ja, hakke så lyst å blåse motoren haha.

Jeg har måttet etterstille på den manuelle boost controlleren engang da ladetrykket sank uforklarlig, nå ble det plutselig bare full fres og når jeg skrur på controlleren så er det ingen forskjell hverken inn eller ut, om jeg drar på vil den mye høyere enn di 1.2 jeg kjører.

Naturlig og anta at det er den? Har ivertfall bestilt ny ! Slanger og alt ser ok ut.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19